سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳  |  Tuesday, 16 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۷۰۹
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۱۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
گفت و گو دیباچه با حسن زارعی ، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون

حسن زارعی با اشاره به این نکته که سریال‌های مناسبتی معمولاً دچار شعارزدگی می‌شوند گفت: باید از شعارزدگی در این آثار فاصله بگیریم و خوشبختانه این اتفاق در سریال «مرضیه» به خوبی رخ داد و ما در این سریال شعارزدگی نمی‌بینیم.

حسن زارعی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار دیباچه اظهار داشت: سریال‌های مناسبتی در کشور ما معمولاً در ماه‌های رمضان، محرم و ایام نوروز پخش می‌شوند و این سریال‌ها به نوعی تبدیل به رسومی شده‌اند که اگر در این ایام سریالی پخش نشود و تلویزیون برنامه‌ای نداشته باشد به نظر می‌رسد که چیزی در تلویزیون کم است.

در آثار مناسبتی باید از شعارزدگی فاصله گرفت | «مرضیه» با برنامه‌ریزی دقیق ساخته شد

زارعی خاطرنشان کرد: فرهنگ تولید آثار مناسبتی از دیرباز در تئاتر ما نیز وجود داشته و به نوعی این رسم از تئاتر وارد تلویزیون شده است. در سینما این اتفاق بسیار کمتر رخ می‌دهد و برخی مواقع ما شاهد اکران فیلم‌هایی مناسب با حال و هوای جامعه در ایامی خاص هستیم. من به شخصه آثار مناسبتی تلویزیون را دنبال می‌کنم و برایم جذاب است که این آثار را ببینم و فکر می‌کنم مردم نیز از سریال‌های مناسبتی استقبال می‌کنند اما در این بین باید برخی مسائل مهم را نیز در نظر بگیریم.

وی افزود: در ساخت سریال‌های نوروزی معمولاً توجه بیشتر به فضای شاد، طنز و مفرهی است که یک سریال باید داشته باشد و در آثار ماه رمضان تمرکز بیشتر بر موضوعات و مضامین مذهبی، سنتی و اخلاقی است که در ماه محرم نیز به همین شکل است با این تفاوت که آثار در این ماه نباید فضای طنز و شاد داشته باشند. نکته مهمی که در این بین باید مدنظر داشت عدم شعارزدگی آثار است. به این معنی که قطعاً آثار با در نظر گرفتن مضامینی که بیانشان در آثار مناسبتی مهم است به فاصله گرفتن از شعارزدگی توجه داشته باشند.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت: سریال «مرضیه» که این روزها از تلویزیون در حال پخش است یک سریال مناسبتی برای ماه محرم است که فکر می‌کنم به خوبی از شعارزدگی فاصله گرفته و مضامین خود را به خوبی مطرح می‌کند. شعار قطعاً به بهترین محتوا و مضمون هم آسیب می‌زند و ارتباط مخاطب با اثر را قطع می‌کند.

بازیگر فیلم سینمایی «بوی پیراهن یوسف» تصریح کرد: یکی از مشکلات در ساخت آثار مناسبتی عجله‌ای است که عوامل تولید دارند. این عجله که به کیفیت اثر لطمه می‌زند در برخی آثار مناسبتی به خصوص آثار نوروز دیده می‌شود. من خود در چند سریال نوروزی حضور داشتم که این عجله را به وضوح دیدم اما خوشبختانه در سریال «مرضیه» به هیچ‌وجه این اتفاق رخ نداد و ما با برنامه‌ریزی دقیقی که تولید این اثر داشت توانستیم تولید «مرضیه» را در 60 قسمت به پایان برسانیم. تصویربرداری این سریال چهارشنبه 27 شهریور به پایان رسید. گروه سازنده «مرضیه» به خوبی توانستند به تمام جزئیاتی که در این سریال مدنظر داشتند بپردازند.

زارعی در ادامه خاطرنشان کرد: سریال‌های تلویزیون در نوروز و ماه رمضان تبدیل به یکی از مسائل شده‌اند که مردم در این ایام منتظر دیدنشان هستند. خوشبختانه همانطور که عنوان کردم این رسم در فرهنگ ما جا افتاده و ما باید با در نظر گرفتن کیفیت آثار تلویزیونی به مخاطبان محصول با کیفیتی ارائه دهیم. همه در این سریال «مرضیه» تلاش خود را به کار بردند تا شاهد اثری قابل توجه و خوب باشیم. مجید اوجی تهیه‌کننده این اثر با جدیت و دقت در کنار کارگردان «مرضیه» گروه بسیار خوبی را تشکلی داده بودند که توانستند همه مراحل تولید را به بهترین شکل پشت سر بگذارند.

این بازیگر در پایان گفت: خوشبختانه تا امروز شاهد بازخورد بسیار خوبی از سوی مردم بودیم. من برخی نظرات را دنبال کردم و می‌توانم بگویم که اکثر این نظرات درباره «مرضیه» مثبت بوده. امیدوارم مخاطبان ادامه این سریال را نیز دوست داشته باشند. به تازگی برای بازی در سریالی به کارگردانی سامان مقدم پیشنهاد دارم که احتمالاً با این کارگردان همکاری خواهم داشت.

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲