شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ : ۱۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
نگاهی به فیلم هایی که شانس نامزدی در اسکار امسال را دارند:

محمد حسن گودرزی :با اتمام تابستان و پایان فصل اکران فیلم های تجاری استودیو های فیلمسازی، رفته رفته از ابتدای ماه اکتبر فیلم هایی که برای فصل جوایز و به خصوص جوایز اسکار شانس بیشتری دارند اکران خود را آغاز می کنند. در واقع می توان گفت که از ابتدای اکتبر و برگزاری جشنواره هایی مانند « ونیز » رقابت فیلم های سینمایی برای جلب توجه اعضای آکادمی شروع می شود. در این ماه هم نمایندگان کشورهای مختلف به آکادمی هنرها و علوم سینمایی معرفی می شوند تا بخش بهترین فیلم خارجی زبان هم شانس های اصلی نامزدهای این بخش را بشناسد. وب سایت Watchmojo در ویدئویی نگاهی کرده به فیلم هایی که ممکن است در بخش های مختلف اسکار 2020، شانس نامزدی در رشته های گوناگون را داشته باشند.

 

10- فقط بخشش (Just Mercy)

درخشش اسکارلت جوهانسون و یوآخیم فینیکس در سال 2019

فقط بخشش، با بازی « مایکل بی جوردن » و « جیمی فاکس » روایتگر ماجرای وکیلی است که تمام تلاش خود را برای اثبات بی گناهی موکلش از قتل مردی سفیدپوست می کند که اعتقاد دارد به اشتباه محکوم به زندان شده است. نقد هایی که بر این فیلم شده همگی بازی مایکل بی جوردن را در نقش برایان استیونسون که وکالت فرد متهم شده را بر عهده دارد را ستوده اند. البته بازی جیمی فاکس نیز در نقش مرد محکوم شده به زندان نیز توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و به نظر می رسد که بعد از اسکاری که برای فیلم رِی (Ray) در سال 2004 دریافت کرد، باید منتظر یک نامزدی دیگر باشد.

 

9- چاقوکشی (Knives out)

درخشش اسکارلت جوهانسون و یوآخیم فینیکس در سال 2019

دانیل کِرگ، جمی لی کورتیس، آنا دی آرمز، کریس ایوانز، کریستوفر پلامر و نوآ سِگان، مطرح ترین بازیگران این درام جنایی هستند که اقتباسی از یکی از داستان های « آگاتا کریستی » نویسنده آثار معروف این سبک است. با توجه به تیم بازیگری پر و پیمان و بازی های عالی بازیگران فیلم به خصوص آنا دی آرمز، کارگردانی رایان جانسون و فیلمنامه قوی باعث شده این فیلم یکی از شانس های اسکار امسال به خصوص در بخش های بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه باشد.

8- فانوس دریایی (The Lighthouse)

« راجر اِگرز » کارگردان فیلم فانوس دریایی، کار خود را از سال 2015 و با فیلم ساحره شروع کرد که تِمی آرام و ترسناکی داشت و به شدت مورد توجه قرار گرفت. حالا در سال 2019، « اگرز » با فیلم ترسناک و روانشناسانه خود به نام « فانوس دریایی » که داستانی با پیش زمینه ترس و انزوا است یکی از شانس های اسکار امسال است. علاوه بر کارگردانی، بازی دو بازیگر فیلم، رابرت پاتینسون و ویلم دافو از سوی منتقدان بسیار تحسین شده است. علاوه بر این ها، فیلم از نظر فنی به خصوص فیلمبرداری سیاه و سفید و طراحی صحنه هم در رتبه بالایی قرار دارد. به نظر می رسد که فانوس دریایی در بخش های بهترین بازیگر، فیلمبرداری و طراحی صحنه از شانس های اسکار امسال باشد.

درخشش اسکارلت جوهانسون و یوآخیم فینیکس در سال 2019

7- جوجو ربیت ( Jojo Rabbit)

این هجویه که در زمان جنگ جهانی دوم می گذرد، روایتگر داستان پسری به نام جوجو است که دوست خیالی وی آدولف هیتلر است. برخی منتقدان این فیلم را با فیلم تحسین شده « زندگی زیباست » در سال 1997 مقایسه کرده اند. « جوجو ربیت » براساس رمان آسمان های در قفس (Caging Skies) نوشته «کریستین لئوننس » (Christine Leunens) ساخته شده و در این فیلم پسربچه متوجه می شود که مادرش دختری یهودی را در خانه پنهان کرده است. به دور از جنجال هایی که بر سر این فیلم به وجود آمد، « جوجو ربیت » را می توان در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی از امید داران اسکار امسال دانست. از طرف دیگر بازی بسیار خوب اسکارلت جوهانسون در نقش مادر « جوجو ربیت » هم می تواند در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن از شانس های نامزدی اسکار باشد.

درخشش اسکارلت جوهانسون و یوآخیم فینیکس در سال 2019

6-جودی (Judy)

« جودی  » تمام چیزی هایی که اعضای آکادمی دوست دارند را در خود دارد. فیلمی در مورد یکی از بزرگترین سرگرمی سازان، حضور یک بازیگر اسکار برده و صحنه پردازی های باشکوه می تواند یکی از امیدداران اسکار امسال باشد . « رنه زلوگر » در این فیلم که اقتباسی از نمایشنامه آخر رنگین کمان ( End of the Rainbow) است، در نقش جودی گارلند ستاره مشهور سال های دور هالیوود ظاهر شده که فیلم داستان آخرین اجرای وی در لندن قبل از اوردوز در سال 1969 روایت می کند. با اینکه همه منتقدان فیلم را دوست نداشتند اما بازی زلوگر در نقش جودی گارلند به عنوان شاهکار دوران بازیگری وی توصیف شده است. به نظر می رسد که فیلم در بخش بهترین بازیگر زن نامزد اسکار خواهد شد.

درخشش اسکارلت جوهانسون و یوآخیم فینیکس در سال 2019

5- فورد علیه فِراری (Ford VS Ferrari)

 

در دورانی که بلاک باستر های چند قسمتی در مورد ماشین های مسابقه گیشه ها را فتح می کنند، فورد علیه فراری با داستان قوی، بازی های خوب بازیگران و صحنه های اکشن خوش ساخت خود توجهات را به خود جلب کرده است. فورد علیه فراری به کارگردانی جیمز منگلود، براساس ماجرایی واقعی ساخته شده که چگونه طراح خودرو ، کارول شلبی (مت دیمون) و راننده ماشین مسابقه ، کن مایلز (کریستین بیل) تیمی از مهندسان آمریکایی و طراحان فورد را برای ساختن ماشین مسابقه ای هدایت می کنند که بتواند خودروی فراری را شکست دهد. با توجه نقد هایی که از فیلم شده به نظر می رسد که فورد علیه فراری بتواند در یک یا چند بخش فنی نامزد جایزه اسکار شود.

درخشش اسکارلت جوهانسون و یوآخیم فینیکس در سال 2019

4-اَنگَل (Parasite)

بونگ جون-هو (Bong Joon-ho) کارگردان آثاری مانند Snowpiercer و Okja که به خاطر داستان های غیرمنتظره خود معروف شدند، کارگردان این فیلم است. « انگل »، داستان خانواده فقیری را روایت می کند که سعی در نفوذ در خانواده ثروتمندی دارند. این فیلم به نوعی کمدی فیلم Snowpiercer را در خود دارد اما پایان بندی آن به طور کلی متفادت از چیزی است که تماشاگر تصور می کند. موفقیت انگل در جشنواره فیلم کن، باعث شده که این فیلم در بخش بهترین فیلم خارجی زبان شانس بالایی داشته باشد.

درخشش اسکارلت جوهانسون و یوآخیم فینیکس در سال 2019

3- داستان ازدواج (Marriage Story)

منتقدان این فیلم را با عباراتی مانند صمیمی ولی دردناک و غمناک ولی خنده دار توصیف کرده اند. این کمدی درام با بازی « اسکارلت جوهانسون » و آدام درایور، در جشنواره فیلم ونیز به شدت نظر مردم و منتقدان را به خود جلب کرد. بازی احساسی « جوهانسون » و « درایور » در کنار نقش مکملی که « لورا دِرن » در این فیلم ایفا کرده از نقاط مثبت فیلم داستان ازدواج به شمار می رود. براساس نقد ها و نظرها به نظر می رسد که داستان ازدواج در بخش های متعددی از جمله بهترین فیلم، فیلمنامه، کارگردانی، بازیگر مرد، بازیگر زن و بازیگر مکمل زن نامزدی اسکار را به دست می آورد

درخشش اسکارلت جوهانسون و یوآخیم فینیکس در سال 2019

2- روزی زیبا در محله (A beautiful day in neighborhood)

فیلم درام و زندگینامه ای روزی زیبا در محله در مورد « فِرد راجرز » مجری معروف آمریکایی (Fred Rogers) با بازی تام هنکس است. این سومین فیلم زندگینامه ای است که ماریل هِلِر (Marielle Heller) کارگردانی کرده و امیدوار است که توجه اعضای آکادمی را در سومین تلاش خود جلب کند. فیلم ممکن است در بخش های بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مکمل مرد و فیلمنامه نامزد شود.

درخشش اسکارلت جوهانسون و یوآخیم فینیکس در سال 2019

1- جوکر (Joker)

درخشش اسکارلت جوهانسون و یوآخیم فینیکس در سال 2019

جوکر غیرمنتظره ترین فیلم سال برای منتقدان بوده است. برخی این فیلم را شاهکار و برخی دیگر سطحی و قابل پیشبینی توصیف کرده اند. با این همه حتی کسانی که از این فیلم متنفر بودند، بازی یوآخیم فینیکس را در نقش جوکر ستوده اند. فینیکس تاکنون سه بار نامزد جایزه اسکار شده و منتقدان بازی وی را شگفت آور و مبحوت کننده دانسته اند. سوالی که مطرح شده این است که آیا فینیکس بلاخره اسکار خود را برای این فیلم دریافت می کند؟ 

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار