پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۱۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸

زهره حمیدی بازیگر سینما وتلویزیون در گفتگو با خبرنگار دیباچه گفت: رستاخیز فیلم بسیار فاخری در زمینه کارهای آئینی بود و تعحب می‌کنم  از اینکه جلوی اکران چنین فیلم با عظمتی را گرفتند!

این بازیگر که بعد از آخرین بازی خود در سریال"شش قهرمان و نصفی" که در ایام عید پخش شد، فعالیتی در این عرصه نداشته است در رابطه با دلیل این کمکاری اظهار داشت: در این مدت پیشنهاداتی برای بازی در نقش‌های کوچکی داشته‌ام اما صلاح ندیدم که این کارها را قبول کنم و منتظر پیشنهادی بی نظیر هستم. متأسفانه الان هم فیلمنامه‌ها خوب نیستند و هم به پرداخت‌ها اعتباری نیست حال اگر از موضوع پرداخت‌ها بگذریم من بعد از سی سال فعالیت نمی‌توانم پذیرای کارهای ضعیف باشم و دوست دارم کار خوب و قوی باشد.

وی در ادامه افزود: الان چندین سال است که تلویزیون مانند قبل بیننده ندارد و حتی مردم متوجه پخش  برخی سریال‌هایی که تولید می‌شوند نیستند به طور مثال وقتی مردم من را می‌بینند می‌گویند" خانم حمیدی چراخبری از شما نیست و وقتی می‌گویم سریالی که بازی کردم  در ایام عید پخش شد خبر ندارند! مردم الان بیشتر بیننده شبکه "آی فیلم" هستند که سریال‌ها و فیلم‌های قدیمی را پخش مجدد می‌کند و چهار،پنج شبکه اصلی بیننده‌ای ندارد قطعا رسانه ملی به این امر واقف است چرا که مدام در حال ارزیابی این موضوع هستند اما هیچ اقدام موثری برای حل این مشکل نمی‌کنند  شاید برایشان مهم نیست که بیننده داشته یا نداشته باشند.

این بازیگر که در فیلم سینمایی "رستاخیز" در نقش همسر "حر" به ایفای نقش پرداخته بود درواکنش به توقیف این فیلم گفت: من موفق به تماشای یک اکران این کار شدم؛ در این کار در نقش همسر « حر » بازی داشتم که هر چند نقشی کوتاه اما بسیار تأثیر گذار بود؛ چون این شخصیت در تغییر رفتار حر نقش زیادی داشت ؛ به طور کل رستاخیز فیلم بسیار فاخری در زمینه کارهای آئینی بود و تعحب می‌کنم از اینکه جلوی اکران چنین فیلم با عظمتی را گرفتند! به نظر من فیلم رستاخیز شاهکاری در سینمای کشور به حساب می‌آید و دوستان بسیاری در طول مدت زمان زیادی برای آن زحمت کشیدند که متأسفانه این اقدام موجب دلسردی آنها شد؛ من از سیاست‌های مسئولانی که مجوز اکران ندادند بی خبرم و متأسفم که از کارگردان خوب این کار و همچنین بازیگران آن که کار ارزشمندی برای تاریخ فرهنگی کشور انجام دادند که می‌توانست برای نسل‌های بعد هم ماندگار شود تقدیری به عمل نیامد.

وی در خصوص دلیل علاقمندی اش به حضور در کارهای آئینی تاریخی اظهار داشت :کارهای تاریخی جذابیت‌های خاصی دارد و من فکر می‌کنم تمام بازیگران دوست دارند در این کارها حضور داشته باشند؛ شنیده‌ام قرار است کاری  درخصوص داستان زندگی حضرت موسی (ع) تولید شود وخیلی مایل هستم در این کار دعوت بشوم اما هنوز خبری نیست و نمی‌دانم انتخاب بازیگران  انجام شده یا خیر. در کل آثار تاریخی هم برای بازیگر و هم برای بیننده جذابیت دارد و با وجود اینکه  نیاز به تلاش زیادی دارد تا بتوانیم شخصیت‌هایی را که در چند سال گذشته زندگی می‌کرده‌اند اجرا کنیم، اغلب بازیگران برای بازی در این کارها اظهار علاقه و آمادگی می‌کنند.

بازیگر سریال "لبه تیغ" در پاسخ به این پرسش که چرا اغلب در نقش‌های مثبت ظاهر می‌شود و در بازی یک قالب همیشگی را انتخاب کرده بیان کرد: اغلب نقش‌های که بازی کرده‌ام مثبت بوده‌اند ؛ شاید بعد از چندین کار دوست داشتم نقش‌های منفی را هم تجربه کنم ولی به این دلیل که بیشتر دوست دارم مخاطب از من راضی باشد و وقتی بازی من را می‌بیند به دلش بنشیند در همان قالب همیشگی ایفای نقش کردم ؛  از میان کارهایی که کرده‌ام یکی دو نقش خاکستری داشتم و دیدم مردم ارتباط زیادی با آنها برقرار نکردند و نمی‌توانند قبول کنند؛ چون زهره حمیدی برای عموم مردم یک شخصیت مثبت است به طوری که حتی کلام و بیان من برای مردم آرام بخش و تسکین دهنده دلهاست و این موضوع برای من بسیار با ارزش است و نمی‌خواهم این حس را در بیننده‌ها از بین ببرم.مردم دوست دارند زهره حمیدی همین باشد و نظر آنها برای من مهم است شاید اشتباه و غلط باشد و من می‌توانستم در کارهای منفی هم درخشش داشته باشم ولی بیننده‌ها برای من حرف اول را می‌زنند.

رستاخیز فیلم بسیار فاخری در زمینه کارهای آئینی بود و تعحب می‌کنم از اینکه جلوی اکران چنین فیلم با عظمتی را گرفتند! به نظر من فیلم رستاخیز شاهکاری در سینمای کشور به حساب می‌آید و دوستان بسیاری در طول مدت زمان زیادی برای آن زحمت کشیدند که متأسفانه این اقدام موجب دلسردی آنها شد؛

وی در خصوص مشکلات بازیگران پیشکسوت و نبود امنیت شغلی در این حرفه گفت: ما آینده‌ای در این شغل نداریم و متأسفانه این کار آینده درخشانی ندارد خصوصا در ایران که بازیگران در یک دوره زمانی کنار گذاشته می‌شوند؛  همیشه  برای کار از ما دعوت شده و هیچ وقت التماس نکرده‌ایم که به ما کار بدهند و هیچ وقت این کار را نمی‌کنیم به همین دلیل هم ممکن است مدتها کسی از ما دعوت به همکاری نکند که دلایل مختلفی از جمله باندبازی و روابط کاری دارد؛ من به شخصه عضو هیچ انجمن حمایتی نیستم و انجمن پیشکسوتان هم هنوز برای من اقدامی نکرده است متأسفانه اگر کار نکنم هیچ درآمدی ندارم و هر شغل دیگری بازنشستگی دارد  اما ما بازیگران  نداریم به هرحال  تنها امید من به خدا است و امیدوارم هیچ وقت  محتاج نشوم.

حمیدی در انتها  افزود: الان مدت شش ماه است که بیکار هستم و در سالهای اخیر بسیار کم کار بوده‌ام شاید یکی دو تا کار در سال داشته‌ام درحالیکه سابق حداقل سالی در 10 کار بازی می‌کردم حتی با وجودی که مردم بسیار علاقمند  به بازی من هستند پیشنهاد خوبی دریافت نکرده‌ام.

گفت و گو از : اعظم صفایی

 

 

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار