سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸

بایرام فضلی با تأکید بر اینکه در ایران به دلیل عدم برنامه‌ریزی دقیق «جن زیبا» با شکست در گیشه مواجه شد، گفت: در حال رایزنی برای اکران این فیلم در ترکیه هستیم.
بایرام فضلی کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار دیباچه اظهار داشت: بلایی که سر فیلم «جن زیبا» در ایران آمد آسیب زیادی به گروه زد. این فیلم در تاریخ 24 بهمن سال گذشته اکران شد و در نهایت اواخر اسفند با وجود اینکه همچنان فروش خوبی داشت از پرده سینماها برداشته شد.

فضلی تصریح کرد : فروش فیلم «جن زیبا» همچنان بالا بود اما بیشتر از یک ماه نتوانست بر پرده سینماها باشد. قرار بر این بود که «جن زیبا» پیش از جشنواره فجر اکران شود و ما به همین دلیل فرم حضور در جشنواره را پر نکردیم اما اکران آن را به پس از جشنواره موکول کردند و این باعث شد ما هم جشنواره را از دست بدهیم و هم در گیشه با شکست مواجه شویم. اگر می‌دانستیم که این فیلم پس از جشنواره فجر اکران می‌شود قطعاً برای حضور در جشنواره فیلم فجر اقدام می‌کردیم.

وی افزود: وضعیت اکران فیلم «جن زیبا» همچنان در کشورهای دیگر مشخص نیست. ما از یک بازیگر بین‌المللی استفاده کرده‌ایم و این فیلم می‌تواند شکست در ایران را با اکران جهانی جبران کند اما شرایط اکران در کشورهای دیگر بسیار سخت است و حتی شاید از شرایط اکران در ایران نیز سخت‌تر باشد. در کشور تریکه مدتی است که برای اکران اقدام کرده‌ایم اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

در حال رایزنی برای اکران «جن زیبا» در ترکیه هستیم | در ایران بسیار متضرر شدیم

این کارگردان خاطرنشان کرد: متأسفانه در همه جای دنیا فیلم‌های هنری و با کیفیت کمتر مورد توجه قرار گرفته و معمولاً کمدی‌های نازل و بی کیفیت محبوبیت بیشتری دارند. برای اکران در ترکیه اقدام کرده‌ایم و امیدوارم در این کشور بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق به اکران موفقی دست پیدا کنیم. در ایران عدم برنامه‌ریزی و بی برنامه بودن اکران باعث شد تا از نظر مالی بسیار ضرر کنیم. من فکر می‌کنم اگر «جن زیبا» در شرایط بهتری اکران می‌شد حتماً می‌توانست چند برابر بیشتر از عددی که امروز شاهدش هستیم فروش داشته باشد. با وجود این مسائل در شرایطی که اکران شد و تبلیغات محدودی که این فیلم داشت به فروش قابل قبولی دست پیدا کرد.

فضلی در ادامه گفت: شرایط حاضر در اکران فیلم‌های سینمایی به هیچ‌وجه معقول نیست و تنها یک سری فیلم‌های خاص هستند که می‌توانند موفق شوند. معمولاً فیلم‌های به اصطلاح ارزشی و کمدی‌های سخیف در ایران موفق هستند. فیلم‌های ارزشی که از حمایت‌های ویژه برخوردارند و کمدی‌های ضعیف نیز آنقدر زیاد شده‌اند که مردم حق انتخابی جز این آثار ندارند.

این کارگردان درباره انتخاب نورگل یشیلچای، اظهار داشت: من از دو منظر انتخاب این بازیگر را مدنظر قرار دادم. یکی از مسائل قطعاً می‌تواند بعد اقتصادی ماجرا باشد، قطعاً استفاده از یک بازیگر مطرح بین‌المللی می‌تواند برای یک کارگردان یک امتیاز محسوب شود و از طرفی فیلم را از لحاظ اقتصادی در شرایط بهتری قرار دهد. نکته دوم خصیصه‌های هنری این بازیگر است که مدنظر من بود. در نهایت انتخاب نورگل یشیلچای به عنوان بازیگر «جن زیبا» به من به دلیل مسائل اقتصادی تحمیل نشده بود و من قطعاً به دقت این بازیگر را انتخاب کردم و فیلم خودم را ساختم.

وی در پایان افزود: تا امروز فیلم‌های هنری و کوتاه بسیاری ساخته‌ام که برای تولید همه آثار خودم هزینه کرده‌ام اما در این فیلم سینمایی که قطعاً نسبت به دیگر آثار من هزینه بالایی دارد و قطعاً با وجود اینکه من سرمایه‌گذار «جن زیبا» نبودم مثل هر فیلمساز به بازگشت سرمایه فکر می‌کنم و امیدوارم در اکران‌های بعدی اتفاقات بهتری رخ دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲