چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش دیباچه؛ حمال طلا اثر تورج اصلانی از فیلمبرداران با تحربه و کاربلد سینمای ایران در هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم « دهوک » در اقلیم کردستان عراق حضور یافت.

این جشنواره با حضور تورج اصلانی،سعید آقاخانی و پیام احمدی‌نیا از بازیگران اصلی فيلم سينمايى «حمال طلا»؛  افتتاح شد.

فيلم سينمايى «حمال طلا» Gold Runner به كارگردانى تورج اصلانى، به نویسندگی تورج اصلانى و هادی نادی و به تهيه‌كنندگى منصور سهراب‌پور در جدیدترین اکران بین‌المللی خود؛ به نمایندگی از سینمای حضور ایران و با حضور تورج اصلانى در دو سانس مختلف، از جمله؛ در ساعت 19 روز چهارشنبه 20 شهریور ماه (11 سپتامبر 2019) و در ساعت 15 روز پنجشنبه 21 شهریور (12 سپتامبر 2019) در بخش رقابتی «سینمای جهان» World Cinema در هفتمین دوره جشنواره بین‌‌المللی فيلم دهوک در اقلیم کردستان عراق به روی پرده می‌رود و برای تصاحب جایزه این رویداد سینمایی با فیلم‌‌هایی از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئد، آلبانی، کرواسی، کوزوو، گرجستان، بلغارستان، ترکیه، هلند، مقدونیه، شیلی، آرژانتین، اکراین، سوریه، لبنان و نپال به رقابت می‌پردازد.

سعید آقاخانی در کردستان عراق آفتابی شد! + عکس

در مراسم افتتاحییه هفتمین دوره جشنواره بین‌‌المللی فيلم دهوک، فیلم سینمایی «کامیون» به نویسندگی و کارگردانی کامبوزیا پرتوی، با مدیریت فیلمبرداری تورج اصلانی و با نقش آفرینی سعيد آقاخاني در ساعت 19:30 روز 18 شهریور ماه (9 سپتامبر 2019) در سالن «کنگره» دانشگاه دهوک در شهر دهوک در اقلیم کردستان روی پرده رفت.

فيلم سينمايى «حمال طلا» که توسط کمپانی پخش بین‌المللی «آرت هود»  Arthoodدر سطح جهان پخش می‌شود در نخستین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی «جریان‌های نو» New Currents در بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «بوسان» Busan در کشور کره جنوبی روی پرده رفت.

تورج اصلانى که در سمت مدير فيلمبردارى سال‌ها در جشنواره‌هاى مختلف بين‌المللی حضور موفقی داشته و جوایز معتبر جهانی را از آن خود کرده؛ با فيلم سینمایی «حمال طلا» به صورت جدى وارد عرصه كارگردانى شده است.

جشنواره بین‌‌‌المللی فيلم «دهوک» Duhok که با یاد «یولماز گونای» کارگردان سرشناس برنده جایزه نخل طلای جشنواره بین‌‌المللی فيلم «کن» فرانسه در سال 1982 و با هدف پل ارتباطی میان کارگردان کُرد و کارگردانان سراسر جهان و همچنین ایجاد تبادل فرهنگی میان ملت‌های مختلف دنیا تأسیس شده است؛ در قالب فیلم‌های بلند سینمایی، کوتاه و مستند در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش رقابتی «سینمای جهان»، بخش رقابتی «سینمای کُردی»، «چشم‌انداز سینمای جهان»، «پانورامای سینمای کردستان»، بخش «نمایش ویژه» و ... در روزهای 18 تا 25 شهریور ماه (9 تا 16 سپتامبر 2019) در سالن «کنگره» دانشگاه دهوک و مرکز «مازی مول» برگزار می‌شود.

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار