جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸

قربان محمدپور با اشاره به نبود برنامه و سیاستی درست در اکران فیلم تأکید کرد: اگر به فکر بهتر شدن وضعیت نباشیم و برنامه‌ریزی دقیق وجود نداشته باشد، به طور قطع شاهد ورشکستگی سینما خواهیم بود.
قربان محمدپور کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگارحوزه سینما دیباچه، اظهار داشت: متأسفانه در نیمه اول سال برنامه‌ریزی و سیاست خوبی برای اکران فیلم‌های سینمایی در نظر گرفته نشد و ما شاهد بودیم که اکثر فیلم‌ها به دلیل همین بی برنامه بودن اکران‌ها با شکست مواجه شدند. متأسفانه فیلم‌هایی که می‌توانستند آثار پرفروشی باشند در یک زمان اکران کردند و این به طور کلی به سینما و فیلم‌ها آسیب زد.

اکران عیدنوروز و عید فطر امسال بسیار بی برنامه بود | بهتر است شورای صنفی در برنامه اکران دخالت نکند | سینمای ایران امروز یک سینمای ورشکسته است!
محمدپور تصریح کرد: اکران عید فطر امسال بسیار بی برنامه بود. به نظر من برای جلوگیری از تکرار این اتفاق بهتر است شورای صنفی در برنامه اکران دخالت نکند و پخش‌کننده‌ها و تهیه‌کننده‌ها خودشان برای اکران برنامه‌ریزی کنند. ما امسال تنها در عید فطر شاهد بی برنامه بودن اکران فیلم‌ها نبودیم، عید نوروز نیز به همین شکل بود و این مشکل در عید نوروز نیز وجود داشت.
وی افزود: سینمای ایران کشش اکران چند فیلم پرفروش به صورت همزمان را ندارد و این مسأله مهم را باید مسئولان سینمای کشور در نظر بگیرند. اگر به این مسأله دقت نشود مثل همیشه فیلم‌های بسیاری شکست می‌خورند و قربانی شرایط می‌شوند و در نهایت اگر این وضعیت ادامه داشته باشد قطعاً سینمای ایران که امروز در بحران شدیدی به سر می‌برد به یک سینمای کاملاً ورشکسته تبدیل می‌شود.
کارگردان فیلم سینمایی «دختر شیطان» در ادامه گفت: فیلم من هم در این شرایط قربانی شد و در حالی که می‌توانست فروش بیشتری داشته باشد به خاطر وضعیتی که وجود داشت فروشش به حداقل رسید. متأسفانه برنامه و سیاستی در اکران وجود ندارد، در همه جای دنیا وقتی یک فیلم ساخته می‌شود، تاریخ اکرانش نیز مشخص است اما در ایران اینگونه نیست و در مواقع بسیار فیلم‌ها چند روز قبل از اکران مشخص می‌شوند و برخی مواقع شرایط آنقدر بد می‌شود که یک تهیه‌کننده تنها به اکران فیلم فکر می‌کند‌ و شرایط و زمان مطلوب دیگر اهمیتی ندارد.
این کارگردان در ادامه اظهار داشت: برنامه ریزی برای اکران کار شورای صنفی نیست و بهتر است این موضوع را به سینماگران بسپاریم. اکران فیلم‌ها بدون بررسی کارشناسانه  در درازمدت به ضرر سینما تمام خواهد شد و در این بین سینمادارها نیز ضرر می‌کنند. سینمای ما نسبت به سال گذشته پیشرفتی در زمینه فروش نداشته و  در 6 ماه بعدی سال وضعیت بهتر نخواهد شد چرا که اکثر تمام فیلم‌های خوب و پرفروش اکران شده‌اند و هیچ فیلمی نیست که بتوان به پرفروش بودنش چندان امیدوار بود.
وی افزود: از عید فطر به بعد فیلم چندان پرفروشی اکران نشده و اکثر فیلم‌ها شکست خورده‌اند. سینمای ایران امروز یک سینمای ورشکسته است و ادامه این وضعیت این ورشکستی را بیشتر خواهد کرد. امروز از هر 10 فیلمی که اکران می‌شود 9 فیلمش شکست می‌خورد و در این شرایط بحرانی باید به فکر بهبود شرایط بود وگرنه بدون شک در روزهای آینده شاهد بدتر شدن وضعیت خواهیم بود.

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲