چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۷ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش دیباچه ،در پی انتشار فیلمی از عقد دختربچه حدود 11 ساله با مرد حدود 22ساله در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، مهناز افشار با ابراز ناراحتی درباره انتشار ویدئوی عقد دختر خردسال، تاکید کرد اگر این اتفاق غیرواقعی هم باشد، غم‌انگیز است و ترجیح می‌دهد ویدئو را منتشر نکند.

 مهناز افشار در واکنش به انتشار ویدئویی از عقد یک دختر خردسال در فضای مجازی، توییتی را منتشر کرد و نوشت: «مطمئنم اکثر شماهایی که اینجا هستید با هر اندازه از اعتقاد، تصویر عقد یک دختر خردسال در کنار یک مرد بالغ، قلبتون رو به درد میاره؛ با خانم دانشور عزیز صحبت کردم و برای اطلاعات دقیق و درست منتظر خبر هستیم. حتی غیرواقعی بودنش هم غم انگیزه. منتشر نکردن این ویدئو را ترجیح می‌دهم.» 

عصبانیت مهناز افشار و اینبار توئیتی درباره انتشار ویدئو  عقد دختر خردسال!!! | آخرین خبر : عقد دختر 11 ساله با پسر 22 ساله منتفی شد!

در همین رابطه « حسن نگین تاجی» رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگویی اعلام کرد پس از شنیدن این موضوع طرفین شناسایی شدند.

به گفته این مقام مسئول ، عقد منتفی و منحل شده تا در زمان مقتضی با اخذ مجوز از دادگاه اقدام به ازدواج رسمی کنند . 

وی گفت: طرفین این مساله را پذیرفتند و با رضایت طرفین عقد موقت از بین رفت. با توجه به اینکه مطابق ماده 50 قانون حمایت از خانواده - مربوط به سال 1391- اقدام زوج، ولی زوجه و عاقد جرم بوده، جهت برخورد قضایی متناسب به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی و دادسرای ویژه روحانیت اعلام جرم شده است . 

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از قوه قضائیه همانطوری‌که مدافع حقوق عامه است، حقوق اطفال را به شدت رصد و مورد حمایت قرار می دهد و از این به بعد در صورت مشاهده چنین مواردی که مخالف مقررات حقوق کودک و خانواده باشد، طبق قانون برخورد خواهد شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
0
0
حالا از شرع و قوانین شرعی بگذریم که متهم میشویم به خشک مذهب ، امل و ... هزار انگ دیگه
از نگاه طبیعت گرایی ، که فکر کنم همه چه مذهبی و غیر مذهبی و حتی منکران دین و خدا قائل به طبیعت و مادر طبیعت باشند ؛ مگر نه اینست که طبیعت معین کرده که انسان مونث در حدود سن 9 سالگی یا کمی بیشتر و انسان مذکر در حدود سن 15سالگی یا بیشتر به بلوغ جنسی برسد ؟
چرا قوانین اجتماعی باید برخلاف قوانین طبیعت باشد ؟ شاید عده ای توجیح کنند که انسان در این سن عقلش نمیرسد و بچه هست ، بفرض محال درست ؛ آیا نمی شود بجای تصویب قوانین برای منع ازدواج در این سن ، قوانینی تصویب شود برای (سلامت بهداشتی ، روانی ، جانی و مالی ) در حمایت از افرادی که در سن کم ازدواج میکنند و عقلشان ناقص است ؟ بله میشود ولی همیشه آسانتر است که صورت مسئله پاک شود و مسئولیت گردن کسی نباشد .
از ما که گذشت چرا باید قوانینی تصویب کنیم که فرزندانمان را در سن به ظاهر کم ولی طبیعی ، از مواهب و نعمتهای طبیعی خصوصا لذت مشروع جنسی محروم نماییم و به تبع آن هزاران مشکل اخلاقی ، روانی و جنایی در جامعه بوجود آوریم .... !!!!!؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار