جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۶۱۹
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۰۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
آزیتا ترکاشوند بازیگر سریال هیولا در گفتگو با دیباچه مطرح کرد :

آزیتا ترکاشوند،بازیگر سریال هیولا در گفتگو با دیباچه گفت: به نظرم کسانی که در سینما فعالیت دارند افراد بسیارسالمی هستند و درست و اخلاقی کار می‌کنند . البته که رفاقتهای زیادی داریم اما تعریف خاصی پشت این قضیه نیست چون دغدغه‌های ذهنی ما چیز دیگری است.

این بازیگر  که به تازگی  در دو سریال"گاندو" و "بوی باران" ایفای نقش کرده است درخصوص وضعیت حال حاضر سریال‌های تلویزیونی اظهار داشت: به نظر من این روزها شاهد تولید کارهای خوب و موفق هستیم به طور نمونه سریال"بانوی سردار" کار آقای"شیخ هادی" و سریال "گاندو" از کارهای خوبی هستند که مخاطبان زیادی داشتند،البته این نظر را از روی واکنش‌های مردمی می‌دهم . به عقیده من تلویزیون به لحاظ فیلمنامه و کارگردانی خیلی قوی تر از سابق فعالیت می‌کند البته نمی‌گویم تمامی کارها خوب و بدون نقص هستند اما در مقام مقایسه به نظرم بهتر از گذشته هستیم و شاید به این دلیل که تلویزیون را دوست دارم و کار کردن برای این رسانه برایم جذابیت دارد چنین تعصبی دارم اما به هرحال این مدیوم مخاطب خود را دارد و اگر قرار باشد در این باره نظرسنجی صورت بدهیم تنها نباید مخاطبان تهران را شرکت بدهیم به این علت که بخش زیادی از طرفداران این رسانه از میان شهرستانی‌ها هستند چون من مدام به این شهرستان‌ها سفر می‌کنم از نزدیک می‌بینم که تا چه میزان علاقمند به کارهای تلویزیونی هستند.

کار کردن با مهران مدیری یک مدرسه بازیگری است | مافیای سینما باعث شد تا دیده نشوم !

وی در ادامه در رابطه با وضعیت پرداخت‌ها در رسانه ملی گفت: مشکل مالی هم در سینما و هم در تلویزیون وجود دارد و نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد و همیشه اینطور نیست که دستمزد را در تاریخی که قرارداد بسته شده پرداخت کنند به هرحال شرایط اینگونه است اما به قولی "دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد".

بازیگر سریال "هیولا" در رابطه با تجربه همکاری با "مهران مدیری" بیان کرد : یکی از بهترین تجربیات من  درهمکاری با مهران مدیری در سریال هیولا بود؛ ایشان به حدی با  آرامش و کاملا به شکلی حرفه‌ای با بازیگران و کار برخورد می‌کند که قدری کار را سخت ‌می‌کند از این لحاظ که وقتی در کاری به این شکل حرفه‌ای کار کنید توقع تان برای کارهای دیگر بالا می‌رود. یکی از امتیازات دیگر همکاری با مهران مدیری این است که هر روزی که برای کار کردن آفیش می‌شویم چیز تازه‌ای یاد می‌گیریم و درواقع این همکاری  یک مدرسه بازیگری است و من هم در این کار هر لحظه یاد گرفتم و به آموخته‌هایم اضافه شد و خدا روشکر که این لطف شامل حال من شد که بتوانم با ایشان کار کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که به چه علت در پذیرش نقش متنوع عمل می‌کند و یک قالب خاص را انتخاب نمی‌کند اظهار داشت: به تازگی چند کار را پشت سر هم انتخاب کردم به طوریکه در پایان سریال گاندو بود که سر کار سریال هیولا رفتم و در انتهای سریال بوی باران سریال گاندو را بازی کردم. برای من آنچه جذابیت داشت و باعث شد پشت سر هم کار کنم تفاوتی بود که هریک از این نقش‌ها داشتند و این تفاوت نقش‌ها چالشی برای بازیگر است . در بوی باران نقش زنی که در بازیافت زباله کار می‌کرد و به لحاظ مالی در رده پایینی قرار داشت را بازی کردم ودر گاندو نقش زنی جاسوس و در هیولا هم نقش یک مدیر را ایفا کردم و همین تفاوت نقش‌ها برای من جذابیت داشت.

کار کردن با مهران مدیری یک مدرسه بازیگری است | مافیای سینما باعث شد تا دیده نشوم !

این بازیگر افزود: من حدودا 14 سال سابقه بازیگری دارم یکی از دلایلی که باعث شد کمتر دیده شوم همین تنوع نقش‌هاست به این دلیل که همیشه دوست نداشتم در یک قالب دیده شوم. این موضوع که یک قالب را برای خود انتخاب کنی یک امتیازی دارد که باعث می‌شود بازیگر زودتر دیده شود ولی برای من دیده شدن اهمیت نداشت و این مهم بود که بتوانم بعنوان یک بازیگر بضاعت و توانایی خود را در هر نقشی نشان بدهم . بهترین جایزه بازیگری نقش اول زن را در جشنواره مراکز استان‌ها بخاطر بازی در فیلم"دا" گرفتم در این کار نقش زنی عشایر را بازی کردم که بیست سال ازسن خودم بزرگ تر بود.یا در سریال" گذر از رنج‌ها" کار "فریدون حسن پور" از سی سالگی شخصیت تا نود سالگی او را بازی کردم که به دلیل گریم خاص و تیپ سازی در صدا مشکلات خاص خود را داشت اما با وجود این مسائل چلنجی داشت که مورد علاقه من است و به نظرم بازیگری یعنی همین که بتوانی همه نقش‌ها را بازی کنی.

بازیگر فیلم سینمایی " زهرمار" عنوان کرد: وقتی سریال گاندو را بازی کردم رسانه‌های مختلف تیتر زدند"درخشش آزیتا ترکاشوند در سریال گاندو" و بعد از بازی در هیولا همه گفتند"چقدر دقیق و درست بازی کردی و تعریف و تمجیدهای مختلفی از من شد. اما اینکه چرا دیده نشدم برمی‌گردد به موضوع مافیای سینما؛ اتفاقا جالب است وقتی به پیج من مراجعه می‌کنید متوجه می‌شوید که مردم چقدر بازی من را دوست دارند و کامنت‌های خوب می‌دهند یعنی مردم من را دوست دارند و پیگیر بازی من هستند اما اینکه چرا به صورتی که باید مطرح نمی‌شوم پرسشی است که دوست دارم یک روز جواب آن را بدانم.

وی  ضمن اشاره به این موضوع که در فضای مجازی حضور دارد اما وقت زیادی برای این کار صرف نمی‌کند،بیان کرد: من ترجیح می‌دهم اگر وقت آزادی پیدا کنم آن را صرف تماشای فیلم و کارهای شخصی خود کنم، اساسا از حاشیه به دور هستم و اصلا یکی از دلایلی که خیلی دیر دیده شدم همین موضوع است؛ سالها کار می‌کنم اما حاشیه‌ای از من در نیامده و این آرامش زندگی را ترجیح می‌دهم. به نظر من توانمدی یک بازیگر برای انتخاب او اهمیت دارد و نه حواشی و سروصدایی که ایجاد می‌کند.شاید عده‌ای این گونه دیده شوند اما این مساله  ربطی به پرکار شدن بازیگر ندارد.

این بازیگر در رابطه با باندبازی در سینما بیان کرد: من بعنوان یک مخاطب که به شخصه فیلم‌های سینمایی را دنبال می‌کند می‌گویم الان سینما به چهره‌های جدید نیاز دارد و مردم طالب چهره جدید و بازیگر جدید هستند؛ امروز واقعا  فقر بازیگر داریم البته توانمندی بازیگرانی که درحال کار هستند قابل کتمان نیست اما سینما مثل همه چیزهای دیگر نیاز به تنوع دارد. درهمه جای دنیا در هر دهه چند بازیگر تازه به سینما اضافه می‌شود برای اینکه جذابیت حفظ شود و این درست نیست که در چند دهه فقط چند نفر در فیلم‌ها بازی کنند.

وی در واکنش به این موضوع که از جانب برخی بازیگران زن مطرح شد که فضای اخلاقی سینما و تلویزیون فضای سالمی نیست بیان کرد: من با این موضوع مخالف هستم به این دلیل که در هر فضایی امکان زیرپا گذاشتن اخلاقیات وجود دارد. من سالها کار می‌کنم و اعتقاد دارم بازیگری عشق زندگی من است و با این کار حس زندگی دارم و تا به حال مشکلی پیدا نکرده‌ام اتفاقا سالمترین فضا  در این شغل دیده می‌شود زیرا دغدغه و جهان بینی افرادی که کار هنر می‌کنند خیلی متفاوت از شغل‌های دیگر است و با توجه به محدودیتی که ما اهالی سینما داریم می‌توانم بگویم سالم تر از همه کار می‌کنیم .

درست است که ما می‌توانیم در مراسم و جشن‌ها و حتی ماشین شخصی خودمان هر رفتاری را دوست داریم انجام بدهیم اما به دلیل محدودیت شغلی خیلی تنها و همیشه در خلوت خودمان هستیم. به نظرم کسانی که در سینما فعالیت دارند افراد بسیارسالمی هستند و درست و اخلاقی کار می‌کنند . البته که رفاقتهای زیادی داریم اما تعریف خاصی پشت این قضیه نیست چون دغدغه‌های ذهنی ما چیز دیگری است و در این فضا همه چیز مرتبط با خود فرد است چرا که این موضوع در تمامی شغل‌ها به همین صورت است.

گفت و گو از:اعظم صفایی

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲