سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۵۹۷
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
بدرقه زنده یاد « داریوش اسد زاده » به سوی خانه ابدی

به گزارش دیباچه ؛صبح امروز سه‌شنبه پنجم شهریورماه، مراسم بدرقه زنده‌یاد داریوش اسدزاده بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون بود ؛ مراسمی که در حد نام بزرگ هنرمندی چون او نبود ؛تعدادی از همکارانش آمدند اما نه آن آمدنی که انتظار می رفت. 

مجری مراسم اصغر همت بود ؛ او در ابتدای صحبتهایش جمله زیبایی را به زبان آورد؛ همت از داریوش اسد زاده به عنوان یکی از سر سلسله های تئاتر و سینمای ایران یاد کرد؛ او گفت: امروز دور هم جمع شدیم تا یکی دیگر از سر سلسله های تئاتر و سینمای ایران را بدرقه کنیم . مردی که تا همین چندس ال قبل سلامت زندگی می کرد و او را می توانیم الگویی برای اخلاق بدانیم. هنرمندی که بیش از 70 سال خاطره ماندگار و زیبا را برای هنر ایران رقم زده است. 

 علی دهکردی هنرمند ارزنده ای که در این سال ها بیشتر اورا در مراسم های ختم هنرمندان می بینیم تا بازیگری به عنوان نماینده انجمن بازیگران سینما پشت تریبون قرار گرفت و در جملاتی کوتاه گفت: ما امروز « بزرگ خاندانمان » را از دست داده‌ایم.از دست دادن این هنرمند ، از دست دادن یک گنجینه در حوزه تئاتر و سینما برایمان بوده است.

بدرقه زنده یاد « داریوش اسد زاده » به سوی خانه ابدی | آقای الگوی اخلاق، غریبانه تشییع شد !

راد ادامه داد: او با بزرگان فراوانی از جمله عبدالحسین نوشین کار کرد. اسدزاده کتابخانه خود را که ارزش ویژه‌ای برایش داشت را در وصیتی به خانه تئاتر سپرد و از همینجا می‌گویم که خانه تئاتر با تمام وجود از این کتابخانه حفاظت خواهد کرد. نامش گرامی یادش شاد و روحش شاد و همواره در تاریخ این کشور جایگاه ویژه خواهد داشت و اعتبار او و اعتبار ما و هنرهای نمایشی و این مملکت است.

چه کسی زیباتر از ایرج راد می توانست درباره هنرمندی چون « داریوش اسد زاده » و ویژگی های بارز هنری اش سخن بگوید؛ به واقع راد حق مطلب را به خوبی ادا کرد؛ او گفت: ما تاریخ شفاهی بخشی از هنر نمایش این کشور را از دست دادیم، او که شاهد فرازو فرودهای تئاتر ایران بود. 

او اشاره به حضور داریوش اسد زاده در عصری می کند که تئاتر آن زمان به عنوان بخش خصوصی در اوج بود و روزگاری کمپانی های تئاتر داشتیم.او ادامه می دهد: هنرمندان در گذشته، قراردادهای محضری با کمپانی‌های تئاتر داشتند و  حقوق خودشان را به راحتی دریافت می کردند و تئاتر بسیار قانون مند و ارزش گذار  بود و برایش جایگاه ویژه‌ای قائل بودند.

او تصریح کرد: داریوش اسدزاده، هزار و هشتاد و یک جلد کتاب نفیس از گنجینه خود با تعدادی از آثار مکتوب تئاتر به کتابخانه خانه تئاتر اهدا کرد. این هنرمند مثل شاخ شمشاد بود و هیچگاه او را پیرمرد ندیدم و همیشه کشیده قامت و ایستاده بود و اطلاعات غنی را از تاریخ تئاتر ایران ارائه می کرد.

ایشان کتابخانه خودش را که ارزش ویژه‌ای برایش داشت ، در وصیتی به خانه تئاتر اهدا کرد و از همینجا می‌گویم که خانه تئاتر با تمام وجود از این کتابخانه حفاظت می کند. 

هنرمند دیگری که به خصوص به خاطر حواشی چند روز اخیرش در کانون توجهات بود پشت تریبون قرار گرفت؛سالار عقیلی خواننده خوش صدای کشورمان گفت: میخواهم چند بیتی را به روح این هنرمند تقدیم کنم چرا که او علاقه خاصی به موسیقی ایرانی داشت.

شاخه ها مضطرب از جنبش باد در هم آمیخته می پرهیزند، برگ‌ها سوخته از بوسه مرگ تک تک از شاخه فرو می‌ریزند.

بدرقه زنده یاد « داریوش اسد زاده » به سوی خانه ابدی | آقای الگوی اخلاق، غریبانه تشییع شد !

 در پایان این مراسم حجت الاسلام دعایی  که همواره خالصانه در چنین مراسم هایی حضور می یابد ،نماز میت بر پیکر این مرحوم خواندند. گفتنی است مراسم ترحیم این هنرمند پیشکسوت روز پنجشنبه ۷ شهریور ساعت ۱۱ الی ۱۲:۳۰ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد. 

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار