پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۵۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش دیباچه،انیمیشن ایرانی « آخرین داستان » به عنوان نخستین انیمیشن بلند سینمایی به کارگردانی « اشکان رهگذر » با روایتی چشم نواز از داستان ضحاک « شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی » توانست افتخارات زیادی را در فستیوال های داخلی و خارجی به دست بیاورد . 

آمازون ،آی تیونز و اسپاتیفای آلبوم موسیقی انیمیشن « آخرین داستان » را منتشر می کنند| از حضور شهرام ناظری و کاوه یغمایی تا کریستف رضاعی

همکاری بازیگران سرشناسی همچون پرویز پرستویی ، لیلا حاتمی ،حامدبهداد،باران کوثری،فرخ نعمتی،شقایق فراهانی، اشکان خطیبی ،بیتافرهی،حسن پورشیرازی و ... تماشای این انیمیشن را برای مخاطبان ایرانی جذاب تر کرده است . انیمیشی که تولید آن از سال 1387 تا سال 1396 به طول انجامید؛

از نکات قابل توجه در هر انیمیشنی ،به جز خلاقیت ها و استفاده از جلوه های ویژه بصری،ساخت موسیقی آن است؛به خصوص برای کودکان و نوجوانان فضای موسیقایی چنین پروژه هایی بیشتر به چشم می آید و در واقع به عنوان یک اهرم کششی عمل  میکند تا مخاطب را تا پایان فیلم با خود بکشاند؛

کریستف رضایی از چهره های سرشناس و کاربلد آهنگسازی کشورمان کار ساخت موسیقی این انیمیشن را برعهده دارد ؛ از نکات قابل توجه دیگر در این پروژه استفاده از صدای استاد شهرام ناظری و کاوه یغمایی است که به عنوان دو کاراکتر کاملا متفاوت به لحاظ سبک کاری ، جذابیتی بیشتر به این پروژه اضافه کرده است . 

آمازون ،آی تیونز و اسپاتیفای آلبوم موسیقی انیمیشن « آخرین داستان » را منتشر می کنند| از حضور شهرام ناظری و کاوه یغمایی تا کریستف رضاعی

طبق اعلام رسانه ها ،شرکت سوئدی مووی اسکرمدیا (moviescore media) نسخه دیجیتالی آلبوم موسیقی انیمیشن «آخرین داستان» را  در سایت‌های آمازون، آی‌تیونز و اسپاتیفای منتشر می‌کند.
این آلبوم دارای ۲۷ قطعه بی‌کلام و با کلام است که از موسیقی متن انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» انتخاب شده است. 

 خوانندگان دیگری همچون مصطفی محمودی، هاله سیفی زاده، مجید اسلامی در کنار استاد دوتار مرتضی گودرزی و گیتاریست کاوه یغمایی در ساخت موسیقی این انیمیشن همکاری داشته‌اند. 

همچنین ارکستربزرگ مقدونیه قطعه ارکسترال «آخرین داستان» را در این کشور ضبط کرده و مارک بلنس، میکسر فیلم‌های هالیوودی، موسیقی این انیمیشن را در اسپانیا میکس کرده است. 

 

انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» تاکنون موفق به دریافت ۹ جایزه ملی و بین‌المللی شده است که یکی از آن‌ها متعلق به موسیقی فیلم است. جایزه کوکومیکس موسیقی بیستمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن بوچئون کره، جایزه‌ایست که به خاطر استفاده درست کارگردان از موسیقی در فیلم به این انیمیشن تعلق گرفته است.
شرکت موسیقی فیلم مووی اسکُرمدیا «MovieScore Media» را روزنامه نگاری به نام میکائیل کارلسون در نوامبر ۲۰۰۵ در سوئد تاسیس کرد. این شرکت به دلیل داشتن دو نوع موسیقی MovieScore Media و Screamworks Records شناخته شده و تاکنون بیش از ۳۰۰ آلبوم موسیقی فیلم منتشر کرده است. همچنین این شرکت یک بار نامزد جایزه گرمی بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار