شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۵۷۷
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
گفت و گو دیباچه با « حبیب دهقان نسب » بازیگر سریال « بانوی سردار »

حبیب دهقان نسب با اشاره به نقشی که در سریال «بانوی سردار» ایفا کرده، گفت: «بانوی سردار» به هیچ‌وجه سریال حساسیت‌برانگیزی نیست که منجر به ناراحتی قومیتی در کشور شود.
حبیب دهقان نسب بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار دیباچه اظهار داشت: مجموعه تلویزیونی «بانوی سردار» از عید غدیر روی آنتن تلویزیون رفته که من در این سریال نقش « مراد بیک » را بازی می‌کنم. تمام شخصیت‌های اصلی این سریال واقعی هستند و مرادبیک نیز یکی از شخصیت‌های واقعی است که توسط « بی‌بی مریم » به عنوان یکی از والی‌های منطقه‌ای انتخاب شده و شخصیتی خاکستری دارد که می‌شود آن را شخصیتی دو رو دانست.

«بانوی سردار» حساسیت‌برانگیز نیست | امیدوارم مشکل «سرزمین کهن» حل شود !

دهقان‌ نسب خاطرنشان کرد: بی‌بی مریم یک شخصیت واقعی است که کاراکتر اصلی این سریال به حساب می‌آید و او را می‌توان یکی از خاص‌ترین شخصیت‌های زن در تاریخ معاصر دانست که در برابر استبداد و استعمار ایستادگی می‌کرد. من به طور کامل در جریان قصه این سریال نیستم اما در صحنه‌هایی که خودم حضور داشتم حس می‌کنم «بانوی سردار» سریال خوب و خوش ساختی باشد. تیزری که از این مجموعه دیدم نیز نشان از سریال جذاب و خوش‌ساختی داشت که فکر می‌کنم با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شود.
این بازیگر در ادامه گفت: شخصیت « مرادبیک » همانطور که اشاره کردم شخصیتی واقعی است و من برای شناخت بیشتر از این شخصیت تلاش کردم کتابی که مربوط به زندگی مرادبیک میشد را تهیه کنم اما این کتاب بسیار کمیاب است و موفق نشدم به منابعی به غیر از فیلمنامه‌ای که پرویز شیخ طادی نوشته دسترسی پیدا کنم. با این حال « پرویز شیخ طادی » به عنوان کارگردان به من در شناخت مراد بیک بسیار کمک کرد و فیلمنامه خوبش نیز شناختی نسبی به من میداد که امیدوارم مردم با نقشی که بازی کرده‌ام ارتباط برقرار کنند.

«بانوی سردار» حساسیت‌برانگیز نیست | امیدوارم مشکل «سرزمین کهن» حل شود !
« دهقان نسب » درباره پخش زودهنگام «بانوی سردار» از شبکه استانی جهانبین، اظهار داشت: قبلاً سریالی با عنوان «سرزمین کهن» که سریال بسیار خوبی بود با حواشی بسیاری روبرو شد و این حواشی به عدم پخش این سریال منجر شد. به نظر می‌رسد تصمیم سازمان صدا و سیما برای جلوگیری از این حواشی در فیلم‌ها و سریال‌هایی که به قومیت‌ها می‌پردازند این است که ابتدا این سریال‌ها حداقل چند قسمت جلوتر از شبکه‌های سراسری در شبکه‌های استانی خودشان پخش شوند و اگر حساسیت‌هایی به وجود نیامد، سریال در شبکه‌های سراسری پخش شود. «بانوی سردار» نیز محصول یک شبکه استانی است و ابتدا در استان چهارمحال و بختیاری پخش شد که این استان از شبکه‌های سراسر تنها چند قسمت جلوتر است و خوشبختانه هیچ حاشیه‌ای به وجود نیامده و «بانوی سردار» فکر می‌کنم بدون هیچ مشکلی از تلویزیون پخش شود.
وی افزود: امیدوارم مشکل سریال «سرزمین کهن» حل شود، به نظر من حساسیت‌هایی که برخی مواقع برای برخی آثار تلویزیونی از سوی قومیت‌های کشورمان به وجود می‌آید را می‌توان با تمهیداتی از بین برد. به طور قطع همه قومیت‌ها قابل احترام هستند و همه آنها ماجراهایی داشته‌اند که اگر حساسیت‌ها را کنار بگذاریم می‌شود این قصه‌ها را به بهترین شکل در قالب فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری تعریف کرد.  هر فیلم و سریالی که به این شکل ساخته شود فرصتی است برای شناخت بیشتر همه مردم با اقوام بزرگی که در سراسر کشورمان وجود دارد و بهتر است این فرصت را از خود دریغ نکنیم.
بازیگر مجموعه تلویزیونی «خواب و بیدار» در پایان گفت: به خاطر مسائل کوچک و ناچیز نمی‌شود تمام ارزش‌های یک سریال را نادیده گرفت. بعید می‌دانم سریال «بانوی سردار» با چنین حواشی روبرو شود ولی به طور کل معتقدم اگر حواشی و حساسیت‌ها را به خاطر مسائل کوچک کنار بگذاریم اتفاقات بهتری رخ می‌دهد و دیگر شاهد اتفاق تلخ «سرزمین کهن» نخواهیم بود. قهرمانان بزرگی در تاریخ معاصر کشور ما وجود دارند که پرداختن به آنها در کنار معرفی این شخصیت‌‌ها قطعاً سریال‌های جذاب و پربیننده‌ای برای تلویزیون به همراه خواهند داشت.

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار