شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۱۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

مجید برزگر با اشاره به اینکه انتخاب «در جستجوی فریده» برای معرفی به آکادمی اسکار به عنوان نماینده سینمای ایران انتخابی بسیار جسورانه بود، گفت : می‌شد این مستند را برای بخش مستند در نظر بگیریم و یک فیلم داستانی هم برای بخش زبان خارجی معرفی کنیم.
مجید برزگر کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار دیباچه درباره انتخاب مستند سینمایی «در جستجوی فریده» به عنوان نماینده ایران در آکادمی اسکار، اظهار داشت: انتخاب این فیلم مستند، برای آکادمی اسکار خبر عجیب اما خوشحال‌کننده‌ای بود که به طور قطع هیأت انتخابی که این فیلم را برای معرفی به اسکار انتخاب کرده بررسی‌های لازم را انجام داده و از هر جهت «در جستجوی فریده» را اثر مناسبی برای معرفی به اسکار دانسته است.

«در جستجوی فریده» انتخابی جسورانه است  |  امسال می‌توانستیم به دو بخش «مستند» و «زبان خارجی» اسکار فکر کنیم!
برزگر افزود: این انتخاب برای سینمای مستند اتفاق بسیار خوشحال‌کننده و خوشایندی است و از طرفی انتخابی بسیار جسورانه از سوی هیأت انتخاب فارابی به حساب می‌آید چرا که برای اولین بار است که ایران فیلمی مستند به آکادمی اسکار معرفی می‌کند اما این انتخاب از جهاتی نیز می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد که شاید نشان از بی‌اطلاعی انتخاب کننده‌ها نسبت به برخی مسائل در آکادمی اسکار باشد.
وی افزود: آکادمی اسکار بخشی جداگانه به عنوان بخش فیلم‌های مستند دارد که یک اثر مستند می‌تواند به آن بخش راه پیدا کرده و بخت خود را برای دریافت جایزه در آن بخش امتحان کند. امسال که مستند خوبی در دست داریم و می‌توانستیم در بخش مستند نیز حضور داشته باشیم، می شد «در جستجوی فریده» را از همان مرحله فیلم‌های مستند به آکادمی اسکار برسانیم و یک فیلم داستانی هم در بخش زبان خارجی داشته باشیم. در این صورت ما دو شانس برای حضور در اسکار داشتیم.
این کارگردان در ادامه گفت: همانطور که در ابتدا اشاره کردم این انتخاب بسیار خوشحال‌کننده است چرا که نشان از توجه مسئولان به سینمای مستندمان دارد اما میشد امسال هم «در جستجوی فریده» را در اسکار داشته باشیم و هم یک فیلم داستانی دیگر. از طرفی همانطور که طی سال‌های اخیر دیده‌ایم فیلم‌هایی در آکادمی اسکار موفق بوده‌اند که در جشنواره‌های دیگر موفقیت‌هایی پیش از اسکار کسب کرده‌اند اما ما امسال تقریباً هیچ فیلمی نداشتیم که موفقیت‌های بین‌المللی چندانی کسب کرده باشد. به جز «قصر شیرین» که در شانگهای حضور موفقی داشت؛ دیگر فیلم‌ها در جشنواره‌های دیگر حضور چندانی نداشتند و البته فیلم سینمایی «متری شیش‌ونیم» نیز در بخش افق‌های جشنواره ونیز حضور دارد که هنوز نمی‌دانیم چه اتفاقی برای این فیلم رخ می‌دهد.

«در جستجوی فریده» انتخابی جسورانه است  |  امسال می‌توانستیم به دو بخش «مستند» و «زبان خارجی» اسکار فکر کنیم!
کارگردان فیلم سینمایی «پرویز» تصریح کرد: امیدوارم اعضای هیأت انتخابی که «در جستجوی فریده» را برای حضور در آکادمی اسکار انتخاب کرده‌اند همه جوانب را در نظر گرفته باشند و با نظرات کارشناسانه، این اثر را در بین دیگر آثار داستانی برگزیده باشند. بدون شک «در جستجوی فریده» مستند خوش ساخت و خوبی است که موفقیتش می‌تواند در سینمای ایران بسیار تأثیرگذار باشد. این مستند اثر بلند است که در قالب یک مستند سینمایی قرار دارد و امیدوارم عوامل آن بتوانند پخش‌کننده‌های خوبی داشته باشند تا از همه پتانسیل و شانس موفقیت این فیلم استفاده شود.
برزگر در پایان تأکید کرد: اما نمی‌توان از امکانی که امسال برای سینمای ما وجود داشت چشم‌پوشی کرد. ما امسال با داشتن این مستند خوب می‌توانستیم با دو گونه سینمایی به آکادمی اسکار برویم. سال گذشته نیز فیلم کوتاهی با عنوان «روتوش» از کشورمان تا مراحل پایانی برای رسیدن به نامزدهای نهایی اسکار پیش رفت و حضور این فیلم کوتاه هیچ منافاتی با فیلم‌های سینمایی نداشت. ما می‌توانستیم برای «در جستجوی فریده» نیز از این راه استفاده کنیم.

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار