پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۵۶۵
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۱۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

آذر رجبی : آب؛ این ماده حیاتی عنصر زندگی است و اگر روزی آب نباشد ماهیت افراد تغییر خواهد کرد چرا که آب است که ضامن تمیزی، سلامت و زندگی است. نگهداشت آب و نحوه مصرف آب امری است که سالهاست ارگان های مختلف در پی فرهنگ سازی برای این امر مهم هستند اما آپارتمان نشینی و معضلات ناشی از این سبک زندگی نحوه مصرف آب را نیز در شهروندان و ساکنان آپارتمان ها تغییر داده است. خیلی ها نمی دانند که مصرف روزانه شان حتی به چه صورت محاسبه می شود و این امر گاهی به دعوا هم ختم می شود چرا که برخی معتقدند که البته حق هم دارند مصرف آب برخی دیگر از ساکنان بیشتر از آنها است و این معضلی است که شاید بتوان برایش راه حلی یافت.

در این خصوص خبرنگار دیباچه گفتگوی کوتاهی با مدیرعامل آبفای استان تهران محمدرضا بختیاری داشت که شرح آن را در ذیل می خوانید:

متوسط مصرف آب هر خانواده در تهران ۷ هزار تومان است | صرف ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب برای فضای سبز پایتخت

محمدرضا بختیاری مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران پیرامون اینکه هزینه آب مصرفی برای شهروندان چگونه محاسبه می شود، گفت: در شهر تهران خانواده ها به طور متوسط ۷ هزار تومان مصرف آب دارند و بسته به نوع مصرفی که دارند قیمتها متفاوت است اما متوسط قیمت آب در شهر تهران متر مکعبی ۶۰۰ تومان است که این قیمت در نقاط مختلف تهران متفاوت است. در برخی مناطق هزار تومان و در جنوب شهر حتی ۳۰۰ تومان است .

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به میزان مصرف هر خانوار و اینکه اکثر خانواده ها در آپارتمان ها زندگی می کنند آیا امکان جدا سازی کنتور برای مشخص شدن میزان مصرف آب هر خانواده وجود دارد یا خیر، افزود: یکی از مطالبات به حق مردم این است که کنتور جدا داشته باشند چرا که برخی از خانواده ها در مصرف آب مدیریت نداشته و مراعات نمی کنند و سایرین به اجبار جور آنها را می کشند.

بختیاری اظهار داشت: چند نکته برای جدا سازی کنتور در آپارتمان ها باید رعایت شود اول اینکه فضای کافی برای جا گذاری چند کنتور وجود داشته باشد و دوم کنترل فشار ساختمان که باید انجام شود و بحثهای داخلی  آپارتمان هاست که باید بررسی شود.  

وی افزود: هم اکنون با سازمان نظام مهندسی در حال بررسی این طرح هستیم که ساختمان جدیدی که ساخته می شود ملزم به گذاشتن کنتور جداگانه برای واحدها باشند.

مدیر عامل آبفای استان تهران پیرامون هزینه آب مصرفی فضای سبز موجود در شهر تهران نیزگفت: هزینه آبی که برای مصرف فضای سبز استفاده می شود به عهده مردم نیست و میزان مصرف آب برای فضای سبز شهر تهران در سال ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب است که صرف می شود که حدودا ۲۵۰ میلیون متر مکعب آن مربوط به آبهای چاه وزیر زمینی است و بقیه از قنوات و چشمه هاست .

بختیاری تصریح کرد: این آبها هیچ ارتباطی به آب مصرفی شهروندان ندارد، چرا که آبی که مردم مصرف می کنند آب تصفیه شده و آب مخازن آبفای تهران است. منتها در برخی از فضاهای شهر، شهرداری از انشعابات آب شرب استفاده کرده که پیرامون این موضوع در حال رایزنی با  شهرداری تهران هستیم و قرار بر این است که این انشعابات کاسته و به سمت قطع کل آن حرکت شود. 

وی در پایان خاطر نشان ساخت: در حال حاضر با شهرداری مباحثی آغاز شده که در چند سال آینده برای آب مصرفی چمن داخل پارکها از آب چاهها استفاده شود ولی برای بقیه فضاهای سبز مثل فضای سبز بزرگراهها، سرخه حصار و چیتگر بتوان از پساب آب تصفیه خانه ها استفاده کرد.  

 

انتهای پیام /

 

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳