شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۵۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۱۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸

الف. شکاری: سینمای جهان در روزهای میانی این هفته شاهد خبرهای متعددی بود؛ از همبازی شدن رابرت دنیرو افسانه ای با شایا لباف در فیلمی به کارگردانی جاشوا مایکل استرن تا اعلام خبر درگذشت تهیه کننده مطرح فیلم های «اسپارتاکوس» و «گمشده»؛ مردی که البته شهرتش بیشتر مدیون گذاشتن نام دالتون ترامبو در تیتراژ فیلم «اسپارتاکوس» بود کاری که از آن به عنوان یک تابوشکنی بزرگ در هالیوود یاد می شود. یکی دیگر از خبرهای مهم این هفته مربوط به اکران 12 اپیزود از سریال محبوب «فرندز» در بیست و پنجمین سالگرد اولین نمایش این مجموعه پرطرفدار است، در پایان خبرهای این مجموعه نیز به گفته های جنجالی تارانتینو درباره بروس لی نگاهی می اندازیم.

*رابرت دنیرو و شایا لباف همبازی می شوند

به گزارش ددلاین، رابرت دنیرو بازیگر افسانه ای سینمای هالیوود به همراه شایا لباف بازیگران اصلی فیلم «بعد از تبعید» شدند.

جاشوا مایکل استرن قرار است «بعد از تبعید» را براساس فیلمنامه ای از آنتونی ثورن و مایکل تاوو کارگردانی کند. داستان اصلی این اثر را مایکل تاوو براساس رویدادهای واقعی زندگی خودش نوشته است.

تونل سینما: از درگذشت خالق «اسپارتاکوس» تا گفته های جنجالی تارانتینو درباره بروس لی

«بعد از تبعید» داستان شخصیتی به نام مایک دلانی (شایا لباف) است که پس از آزادی از زندان می خواهد به زندگی گذشته اش برگردد و به همراه پدر خود با بازی رابرت دنیرو زندگی برادر جوانترش را که در معرض مواد مخدر و جنایت قرار دارد، نجات دهد.

این درام درباره مسیر دشوار روبرو شدن با مقوله های بخشش و رستگاری است.

رابرت دنیرو در این فیلم نقش تد دلانی کلاهبردار سابق که همسرش را سال ها قبل از دست داده و اکنون با اعتیاد به الکل و گناهان پیشین خود دست به گریبان است، بازی می کند. او همه تلاشش را می کند تا مانع از آن شود که دو فرزندش پا در مسیر تاریکی و ویرانی بگذارند.

دو بازیگر اصلی فیلم  یعنی رابرت دنیرو و شایا لباف پاییز امسال با فیلم های مهمی به سینماهای دنیا می آیند. لباف با فیلم تحسین شده جشنواره ساندنس با نام «پسر عزیز» و دنیرو هم با دو فیلم «مرد ایرلندی» و «جوکر» می آیند.

فیلمبرداری فیلم «بعد از تبعید» از اکتبر امسال در فیلادلفیا آغاز می شود.

 *درگذشت مردی که تابوی مک‌کارتیسم را شکست

به گزارش ورایتی، ادوارد لوییس تهیه کننده مستقل آمریکایی که بیشتر برای تهیه فیلم های «اسپارتاکوس» (1960) و «گمشده» (1982) شناخته می شد، روز 27 جولای در سن 99 سالگی در لس آنجلس از دنیا رفت.

لوییس تهیه کننده 33 فیلم بود که این فیلم ها در مجموع  15 بار نامزد جوایز اسکار و 90 بار نامزد جایزه گلدن گلوب شدند. لوییس همچنین به همراه همسرش میلدرد که آوریل امسال از دنیا رفت، فیلمنامه هایی را نیز به رشته تحریر در آورده بود.

تونل سینما: از درگذشت خالق «اسپارتاکوس» تا گفته های جنجالی تارانتینو درباره بروس لی

یکی از کارهای مهم لوییس در دنیای سینما مربوط به استخدام دالتون ترامبو فیلمنامه نویس مطرح سینما برای فیلم «اسپارتاکوس» بود. او در این فیلم با قرار دادن نام ترامبو در تیتراژ یک تابو شکنی بزرگ در آن زمان هالیوود انجام داد. نام دالتون ترامبو در آن سال ها به علت فعالیت های چپ گرایانه در فهرست سیاه هالیوود قرار داشت.

لوییس پس از آن چندین فیلم دیگر مانند «شجاعان تنها هستند» و «آخرین غروب» را با فیلمنامه نویسی ترامبو تهیه کرد.

لوییس به همراه همسرش برای فیلم «گمشده» اثر کوستا گاوراس نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم نیز شد. آنها به همراه هم چندین فیلم دیگر مانند «هارولد و مود» و «برادرها» را تهیه کردند.

آخرین فیلمی که لوییس تهیه آن را برعهده داشت فیلم «رودخانه» با بازی مل گیبسون و سیسی اسپیسک بود.

در پرونده کاری این تهیه کننده نام آشنا تولید 6 فیلم جان فرانکن هایمر از جمله «7 روز در ماه می» نیز دیده می شود.

لوییس سال 1919 در نیوجرسی بدنیا آمده بود.

*«فرندز» در بیست و پنج سالگی بر پرده نقره ای

شب 22 سپتامبر 1994 نزدیک به 20 میلیون آمریکایی شاهد قسمت اول فصل نخست سریالی بودند که بعدها شوخی ها و دیالوگ های ریز و درشتش وارد فرهنگ عامه مردم آمریکا و بسیاری از مردم نقاط مختلف دنیا شد این سریال را که «فرندز» یا همان «دوستان» نام داشت یک مرد و یک زن به نام دیوید کرین و مارتا کافمن به صورت مشترک با حضور 3 پسر و 3 دختر در نقش های اصلی ساختند برای آنکه بخواهیم از زلزله ای که این مجموعه در زندگی بازیگران و عوامل سازنده اش ایجاد کرد با خبر شویم شاید شنیدن تنها اختلاف دستمزد بازیگران سریال در فصل اول با فصل نهایی (یک دهه بعد از فصل اول) کافی باشد؛ در سال 1994 هر 6 بازیگر اصلی سریال «فرندز» هر کدام تنها 22 هزار و پانصد دلار دریافت کردند رقمی که در سال 2004 به عدد عجیب و غریب یک میلیون دلار رسید یعنی بیش از چهل برابر. حالا نزدیک به 15 سال پس از پایان آخرین فصل «فرندز» همه دوستان از چندلر و راس و جویی گرفته تا ریچل، مانیکا و فیبی با اپیزودهای این مجموعه به همراه چند مصاحبه دیده نشده به سینماهای آمریکا می آیند.

تونل سینما: از درگذشت خالق «اسپارتاکوس» تا گفته های جنجالی تارانتینو درباره بروس لی

به گزارش ای‌بی‌سی، پاییز امسال مجموعه بسیار محبوب «فرندز» 25 ساله می شود. بنا به گفته کمپانی وارنر به مناسبت این رویداد، 12 اپیزود این سریال به همراه مصاحبه های اختصاصی و دیده نشده این سریال در سینماهای سراسر آمریکا اکران می شود.

ری نات مدیرعامل رویداد فاتوم که مسئول سازماندهی برنامه نمایش این سریال است درباره این اتفاق می گوید: ما هیجان زده هستیم که بیست و پنجمین سالگرد سریال «فرندز» مجموعه تلویزیونی ای که تاثیر آن بر فرهنگ همچنان ادامه دارد را به روی پرده می آوریم.

قرار است روزهای 23 سپتامبر، 28 سپتامبر و 2 اکتبر هر شب چهار اپیزود از این سریال روی پرده برود. عنوان سینماهای نمایش دهنده این اپیزودها روز جمعه 16 آگوست اعلام می شود.

*واکنش کوئنتین تارانتینو به انتقادات علیه ترسیم شخصیت بروس لی

به گزارش ورایتی، کوئنتین تارانتینو کارگردان صاحب سبک سینمای جهان سرانجام به انتقادات مطرح شده درباره چگونگی به تصویر کشیدن کاراکتر بروس لی در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» واکنش نشان داد.

به گزارش ورایتی، کوئنتین تارانتینو در مصاحبه مطبوعاتی که در سفر مسکو خود انجام داد درباره اینکه چرا شخصیت بروس لی را در فیلم جدید خود مغرور به تصویر کشیده است گفت: لی یک مرد متکبر بود. شیوه حرف زدنش اینگونه بود، چیز زیادی من به آن اضافه نکردم. شبیه این گفته ها که در فیلم می بینید را از او شنیده ام. اگر مردم می گویند او هرگز نگفته که محمد علی (کاسیوس کلی) را شکست می دهد باید به آنها بگویم او (بروس) این حرف را زده است نه تنها او این حرف را زده بلکه همسرش لیندا لی هم این حرف ها را در اولین زندگی نامه بروس لی که من آن را خوانده ام گفته است.

تونل سینما: از درگذشت خالق «اسپارتاکوس» تا گفته های جنجالی تارانتینو درباره بروس لی

دختر بروس لی البته این گفته ها را همچنان رد می کند او معتقد است پدرش هرگز به دیده تحقیر به محمد علی بوکسور افسانه ای آمریکا نگاه نمی کرده و برای وی احترام قائل بوده است.

منتقدان فیلم جدید تارانتینو گویا از سکانسی که در آن شخصیت برد پیت، کاراکتر بروس لی را به درون ماشینی پرتاب می کنند، نیز آزرده خاطر شده اند. تارانتینو در پاسخ به این انتقادات از تصمیم خود با این استدلال دفاع کرد، او گفت: شما می پرسید نبرد بین شخصیت کلیف بوث (با بازی برد پیت) و بروس لی را چه کسی می برد. برد پیت کسی که نقش کلیف بوث را بازی می کند نمی توانست بروس لی را شکست دهد اما کلیف بوث ممکن است بتواند این کار را انجام دهد.

کلیف مانند دراکولا یک کاراکتر خیالی است بنابراین می تواند بروس لی را شکست دهد. در فیلم هم نشان داده می شود که او یک آدم رزمی کار است که در طی جنگ جهانی دوم خیلی ها را کشته است.

به شما می گویم اگر بروس لی و کلیف در مسابقات هنرهای رزمی در مدیسون اسکارگاردن مشغول مبارزه بودند بروس حتما کلیف را می کُشت اما اگر کلیف و بروس در جنگل های فیلیپین نبرد تن به تن انجام می دادند این کلیف بود که بروس را از بین می برد.

تارانتینو این گفته ها را در مصاحبه مطبوعاتی مربوط به فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» در مسکو بیان کرده است. تا به امروز میزان فروش فیلم جدید تارانتینو در بازار آمریکای شمالی از صد میلیون دلار نیز فراتر رفته است.

 

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار