شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۵۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۱ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
گفت و گو دیباچه با اردلان عاشوری کارگردان « گیله وا »
اردلان عاشوری از دلایل عدم پخش سریال «گیله‌وا» سخن گفت و تأکید کرد که تلویزیون هنوز دلایل دقیقی از این اتفاق ارائه نداده است.

اردلان عاشوری کارگردان مجموعه تلویزیونی «گیله‌وا» در گفت و گو با خبرنگار دیباچه، اظهار داشت: پیش از این قرار بود سریال «گیله‌وا» در خرداد ماه از تلویزیون پخش شود که متأسفانه رسانه ملی تصمیم گرفت این سریال در آن زمان پخش نشود چرا که نبرد منجیل که در این سریال قصه‌اش روایت می‌شود دقیقاً صد سال پیش در تاریخ 23 خرداد 1297 اتفاق افتاد و مسئولان صدا و سیما ترجیح دادند به دلیل این تقارن زمانی پخش «گیله‌وا» را به زمان دیگری موکول کنند.

عاشوری خاطرنشان کرد: اولین دلیلی که سریال «گیله‌وا» پخش نشد این مسأله بود و البته من به عنوان کارگردان این تقارن زمانی را اتفاق خوبی می‌دانستم که می‌توانست یادی به موقع از آن اتفاق تاریخی باشد و اینکه تلویزیون با این مسأله مشکل داشت را باید از مسئولان این سازمان پرسید.

وی افزود: با وجود اینکه قرار بود «گیله‌وا» در این روزها روی آنتن شبکه سه برود این اتفاق رخ نداد و من هنوز نمی‌دانم این بار به چه دلیل تلویزیون ترجیح داده این سریال فعلاً پخش نشود.

این کارگردان درباره این مسأله که ممکن است پخش سریال «گیله‌وا» به دلیل حواشی رخ داده برای بازیگر آن ستاره اسکندری باشد، گفت: تلویزیون هنوز دلیل این تصمیم را به ما اعلام نکرده و هیچ مشکلی برای پخش از طرف ما وجود ندارد و سریال به طور کامل آماده و تحویل صدا و سیما داده شده است. از آنجا که دلیل عدم پخش «گیله‌وا» به تلویزیون مربوط است انتظار داریم طی روزهای آینده تلویزیون دلایل را با ما مطرح کند تا به تفاهم و نتیجه‌گیری برسیم.

عاشوری درباره شائبه سانسور و حذف قسمت‌هایی از این سریال گفت: با وجود اینکه مدت زمانی طولانی تصویربرداری «گیله‌وا» به طول انجامید باید بگویم که واقعیت این است که «گیله‌وا» از همان ابتدا در 7 قسمت نوشته و ساخته شد و تلویزیون هیچ تغییر و سانسوری را در این مجموعه تلویزیونی ایجاد نکرد. بیان چنین مسائلی نشأت گرفته از سوءتفاهماتی است که امیدوارم به زودی حل شود و تلویزیون تصمیم به پخش این سریال بگیرد.

این کارگردان در پایان تأکید کرد: سریال «گیله‌وا» یکی از آثاری است که تلاش بسیاری برای ساخت آن صورت گرفته و فکر می‌کنم این مجموعه تلویزیونی با استقبال خوب مردم مواجه شود. سریال‌هایی چون «گیله‌وا» که به روایت بخش‌هایی حساس و مهم از تاریخ معاصر کشور می‌پردازند می‌توانند آثاری حائز اهمیت و جذاب باشند که علاوه بر جلب مخاطب برای تلویزیون دستاوردهای فرهنگی بسیاری نیز دارند.

گفتنی است در این مجموعه تلویزیونی بازیگرانی چون ستاره اسکندری، حمیدرضا پگاه، مهران احمدی، بهروز شعیبی و امیرحسین صدیق ایفای نقش کرده‌اند که شنیده‌ها حاکی از این است که سریال «گیله‌وا» به دلیل حواشی رخ داده برای ستاره اسکندری بازیگر اصلی آن از کنداکتور شبکه سه حذف شده است.

منبع: دیباچه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهرا
|
United States
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
سلام .بنظرم فیلم زیبایی بود و میتونست طرفدار زیادی داشته باشه .بهتر نبود قبل پخش فیلم تکلیف خودتنو روشن میکردین واقعا مسخرست وسط پخش فیلم ب این نتیجه رسیدین .
زهرا
|
United States
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
سلام .بنظرم فیلم زیبایی بود و میتونست طرفدار زیادی داشته باشه .بهتر نبود قبل پخش فیلم تکلیف خودتنو روشن میکردین واقعا مسخرست وسط پخش فیلم ب این نتیجه رسیدین .
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار