جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۵۳۲
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
حمید عسگری خواننده پاپ در گفتگویی اختصاصی با دیباچه گفت: این شغل ماست و مانند این است که به یک کارمند بگویند 7 ماه نمی‌توانی بروی سرکار این موضوع قطعا به آدم صدمه می‌زند و در هیچ جای دنیا چیزی به عنوان ممنوع الکاری هنرمندان نداریم و فقط در کشور ماست که این مسائل وجود دارد.

این خواننده در خصوص فعالیت‌های اخیر خود بعد از یک دوره ممنوع الکار بودن اظهار داشت: درحال حاضر مشغول آماده سازی قطعاتی هستم که قرار است به زودی منتشر شود؛ به دلیل ممنوع الکاری یک وقفه 7 ماهه در کار داشتم و به همین دلیل نتوانستم قطعات جدیدی منتشر کنم و در آینده نزدیک هم به امید خدا کنسرت تهران و شهرستان‌ها را پیش رو داریم؛ بعد از کنسرت تهران تور کنسرت کرمان را داریم و مشغول آماده سازی تیم مان هستیم.

عسگری در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری کنسرت برای تمامی هنرمندان این عرصه به یک میزان با سهولت انجام می‌شود،گفت: اکثر خوانندگانی که کار می‌کنند با شرکتی خاص قرارداد دارند که تهیه کنندگی کارهای آنها را بر عهده دارد؛افراد جدیدی که به تازگی وارد این فضا می‌شوند باید در جذب تهیه کننده‌ها موفق باشند تا شرکتهای فعال در این زمینه اطمینان حاصل کنند که فلان خواننده قادر به جذب مخاطب بوده و سالن کنسرت خالی نمی‌ماند. همیشه اینطور بوده و این موضوع در سراسر دنیا دیده می‌شود و امری است طبیعی.

وی در رابطه با وضعیت حال حاضر موسیقی پاپ و آثار تولید شده در این سبک عنوان کرد: وضعیت موزیک پاپ در حال حاضر خوب است و این موزیک مخاطبان زیادی دارد ؛به نظر من در بین کارهایی که این روزها تولید می‌شوند،تعداد کارهای موفق زیاد است. اینکه این کارها ماندگار می‌شوند یا خیر را زمان مشخص می‌کند چرا که الان نمی‌توانیم راجع به کاری که در طی دو سه هفته تولید شده نظر بدهیم که ماندگار می‌شود یا خیر . برخی از خواننده‌ها تاریخ ماندگاری بیشتری دارند و برخی مدت زمان کوتاهی مطرح می‌شوند دلیل این موضوع این است که الان نوع مطرح شدن خواننده‌ها به نسبت گذشته مقداری فرق کرده است و ابزارهای دیگری برای اینکه خواننده‌ها بالا بیایند ایجاد شده برخی پتانسیل خوبی دارند و کارهای خوبی اجرا می‌کنند که طبیعتا دوام بیشتری دارند و برخی دیگر به دلیل اینکه با پتانسیل بالایی وارد نشده‌اند و ابزارها دیگر برای آنها جوابگو نیست کنار می‌روند.

این خواننده پاپ ضمن اشاره به این موضوع که تولید کارها توسط خوانندگان نباید نیاز به مجوز داشته باشد افزود: خواننده‌ها با فضای کار در کشور آشنا هستند و خودشان باید تشخیص بدهند که چه کاری باید بخوانند اینکه فقط از کلمات مبتذل در ترانه استفاده نشود کفایت می‌کند و بقیه موضوعات نباید هیچ ربطی به ارشاد و سایر نهادها داشته باشد بلکه به تشخیص خود خواننده است.کسی نمی‌تواند به خواننده‌ای بگوید این را بخوان و آن را نخوان! ضمن اینکه ترانه در هر دوره فرق می‌کند ما نباید توقع داشته باشیم ترانه‌ای که سال 1350 مناسب بود امروز هم مناسب باشد نباید مقایسه کرد هر دوره‌ای نوع کلام خاصی دارد و ادبیات مردم هم در طی زمان فرق می‌کند جوری که والدین ما صحبت می‌کنند با طرز صحبت ما هم فرق می‌کند و در نتیجه ترانه‌ای که در حال حاضر استفاده می‌شود باید به گونه‌ای باشد که نسل جوان هم با آن همذات پنداری کند.

خواننده تیتراژ "شام ایرانی" در پاسخ به این پرسش که در خوانندگی تیتراژ چه نکاتی باید مورد توجه قرار بگیرد تا نتیجه خوبی به دست بیاید گفت: تیتراژ مقوله‌ای جدا است و کاری که برای سریال و فیلم اجرا می‌شود باید ارتباط نزدیکی با فضای داستان فیلم و سریال داشته باشد اینکه به یکباره از یک موزیک پاپ بعد از یک سریال یا فیلم استفاده شود به نظرم کافی نیست و باید با موضوعیت کار ارتباط داشته باشد تا در انتها یک خروجی احساسی خوبی به مخاطب دست بدهد اگر این موضوع رعایت نشود مردم ارتباط خوبی با فیلم برقرار نمی‌کنند.

وی در خصوص قیمت بالای بلیط کنسرت‌ها در شرایط نامساعد اقتصادی حال حاضر کشور و عدم امکان شرکت عموم مردم در کنسرت‌های موسیقی بیان داشت: من فکر می‌کنم سیاست خاص مسئولین این است که همه اقشار جامعه نتوانند به کنسرت‌ها بروند؛ اگر غیر از این بود قیمت سالن‌های کنسرت پایین تر می‌آمد ؛سود تهیه کننده ‌هاو خواننده‌ها در طی این سالها فرقی نکرده است و اینکه قیمت بلیط‌ها چند برابر شده به این دلیل است که قیمت سالن‌ها،صدابرادرها و مجموعه هزینه‌ها بالا رفته است.به نظر می‌رسد مسئولین دوست دارند قشر خاصی فقط به سمت موزیک بروند و گمراه بشوند !

این هنرمند در انتها در واکنش به ممنوع الکاری خود گفت: به هرحال این شغل ماست و مانند این است که به یک کارمند بگویند 7 ماه نمی‌توانی بروی سرکار؛ این موضوع قطعا به آدم صدمه می‌زند و در هیچ جای دنیا چیزی به عنوان ممنوع الکاری هنرمندان نداریم و فقط در کشور ماست که این مسائل وجود دارد؛ مسئولان خیلی وقت‌ها فکر می‌کنند که هنرمندان مسیر بهشت را گم کرده‌اند و از یه طریقی می‌خواهند آنها را به مسیر ختم شده به بهشت بیاورند و به زور به بهشت بفرستند !

گفتگو از : اعظم صفایی

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲