جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۵۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ : ۱۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸

الف. شکاری: هنگامی که سال 1979 جورج میلر کارگردان جوان آن سالهای سینمای استرالیا تصمیم گرفت فیلم اکشن «مدمکس» را با موضوعی آخرالزمانی با بازی مل گیبسون جوان بسازد هرگز به ذهنش خطور نمی کرد این فیلم زندگی همه عوامل فیلم به خصوص خودش و مل گیبسون را برای همیشه تحت تاثیر قرار دهد. «مدمکس» که با بودجه ای بین 350 تا 400 هزار دلار استرالیا ساخته شده بود در آن سال به رقم فروش عجیب و غریب 100 میلیون دلار دست پیدا کرد و به پرسود ترین فیلم تاریخ سینما تا آن زمان مبدل شد. پس از موفقیت قسمت اول، دنبال های «مدمکس» یکی یکی از راه رسیدند. آخرین قسمت «مدمکس» یا همان «مکس دیوانه» با عنوان «جاده خشم» در کنار فروش فوق العاده اش جوایز متعددی از جمله 6 اسکار را نیز کسب کرد. بدون شک با این موفقیت حیرت انگیزِ قسمت آخر، پیش بینی ساخت دنباله های دیگر برای این فرنشایز سینمایی کار چندان دشواری نبود با این حال به تازگی جورج میلر در مصاحبه ای به طور رسمی از ساخت دنباله «مدمکس» پرده برداشت.

تونل سینما: از ساخت دنباله های جدید «مدمکس» تا بازگشت رابرت ردفورد به دنیای بازیگری

به گزارش سی‌بی‌آر، جورج میلر کارگردان سرشناس سینما قصد دارد فرنشایز «مدمکس» را ادامه دهد. کارگردان «مدمکس: جاده خشم» در جدیدترین مصاحبه اش تایید کرد که دو دنباله دیگر «مدمکس» را با اضافه کردن شخصیت فیوروسا در نقش محوری خواهد ساخت.

میلر درباره این دو قسمت به ایندی‌وایر گفت: دو داستان وجود دارد هر دو داستان به کاراکتر مدمکس مربوط است و یکی از آنها البته کاراکتر فیوروسا را هم به عنوان نقش اصلی داراست. ما اکنون در حال کار روی آنها و نیز حل مشکلات حقوقی مان با کمپانی برادران وارنر هستیم. به نظر می رسد ساخت هر دو این فیلم ها به زودی رخ خواهد داد.

میلر در این مصاحبه همچنین اشاره کرد که مراحل فیلمبرداری فیلم بعدیش با عنوان «سه هزار سال آرزو» از اوایل سال 2020 شروع می شود.

*ستاره ای که ممکن بود در فیلم تارانتینو جانشین برد پیت شود

کوئنتین تارانتینو در مصاحبه جدید خود این موضوع را فاش کرد که تقریبا نزدیک بوده نقش برد پیت در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» به ستاره دیگری برسد.

برد پیت در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» نقش کلیف بوث دوست صمیمی و بدلکار کاراکتر لئوناردو دی کاپریو را بازی می کند.

تارانتینو در گفتگویی که به تازگی انجام داده می گوید پیش از برد پیت با تام کروز برای ایفای نقش کلیف بوث مذاکره کرده بود.

تونل سینما: از ساخت دنباله های جدید «مدمکس» تا بازگشت رابرت ردفورد به دنیای بازیگری

او در این باره گفت: من و تام کروز با هم درباره این نقش گفتگو کردیم، او مرد فوق العاده ای است، ما نزدیک بود که با هم به توافق برسیم که نشد.

هرچند توافقی بین تارانتینو و تام کروز شکل نگرفت اما کارگردان مطرح آمریکایی می گوید ممکن است درپروژه آینده اش با تام کروز همکاری کند.

تارانتینو البته درباره زوج نهایی انتخابی فیلم نیز اظهار نظر کرد و گفت: دی کاپریو و برد پیت بهترین انتخاب ها بودند، من معتقدم آنها بهترین زوج دهه اخیر سینما هستند.

*بازگشت زودهنگام رابرت ردفورد از دوران بازنشستگی

رابرت ردفورد ستاره بزرگ سینمای جهان کار خود در سینما را در دهه 60 میلادی آغاز کرد. او بعدها با حضور در فیلم های مطرحی چون «بوچ کسیدی و ساندنس کید»، «نیش»، «آن طور که بودیم» و «از درون آفریقا» خود را به عنوان یکی از موفق ترین و پولسازترین ستاره های نیمه دوم قرن بیستم هالیوود تثبیت کرد. ردفورد که یک بار جایزه اسکار را هم برای کارگردانی فیلم «مردم معمولی» بدست آورد سال گذشته پس از بازی در فیلم «پیرمرد و اسلحه» زمزمه هایی مبنی بر خداحافظی همیشگی اش از دنیای بازیگری را مطرح کرد، گفته هایی که بسیاری از نزدیکان او نیز آن را به مثابه بازنشستگیش از دنیای بازیگری قلمداد کردند با این حال در این هفته خبر رسید ستاره خوش سیمای هالیوود این بار با نقش رییس جمهور آمریکا در سریال تلویزیونی «نگهبانان» محصول HBO بار دیگر به دنیای بازیگری بر می گردد.

به گزارش یاهو، رابرت ردفورد هنوز بازنشسته نشده است. بازیگر و فیلمساز کهنه کار برنده جایزه اسکار نقش خودش را در سریال پیش روی شبکه HBO با نام «نگهبانان» بازی خواهد کرد.

تونل سینما: از ساخت دنباله های جدید «مدمکس» تا بازگشت رابرت ردفورد به دنیای بازیگری

داستان ساختگی این سریال که براساس کتاب مصوری نوشته آلن مور و دیو گیبونز نوشته شده اینگونه است که ریچارد نیکسون رییس جمهور سابق آمریکا با ترور باب وودوارد و کارل برنشتاین (دو روزنامه نگار مشهور آمریکایی که با افشاگری خود موجب برکناری ریچارد نیکسون شدند) محدودیت زمانی دوران ریاست جمهوری آمریکا را لغو می کند و برای آخرین بار در سال 1988 در انتخابات رییس جمهوری برنده می شود پس از آن نیکسون در دفتر کارش می میرد و جرالد فورد جایگزین وی می شود، فورد هم در سال 1992 از رابرت ردفورد در انتخابات رییس جمهوری شکست می خورد.

از نکات جالب داستان سریال این است که رابرت ردفورد خودش در سال 1976 در فیلم «همه مردان رییس جمهور» نقش باب وودوارد یکی از افشاگران اسناد رسوایی واترگیت را بازی کرده است.

دیمون لیندولف سازنده سریال درباره داستان این مجموعه گفت: می خواستیم بدانیم وقتی محدودیت دوران ریاست جمهوری لغو شود اگر یک مرد سفید پوست دارای حسن نیت برای مدت طولانی رییس جمهور آمریکا شود، چه اتفاقی می افتد.

سریال «نگهبانان» قرار است سال 2020 از شبکه HBO پخش شود.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲