جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۱۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۸
پیام دهکردی بازیگر نقش« مایکل هاشمیان» در سریال گاندو در گفت و گو با دیباچه مطرح کرد:

فاطمه شعبانی : فضای مجازی که قرار بود روزی کمک حالمان باشد این روزها بلای جانمان و بلای روابط و ابزاری برای تجسس در حریم خصوصی مان شده است. این روزها سرک کشیدن در زندگی دیگران شکل نوین تری به خود گرفته است. چهره های مشهور و کسانی که به اسم سلبریتی می شناسیم بیشتر از بقیه در معرض این تجسس و شکستن حریم شخصی هستند. هرچند وقت درمیان شبکه های مجازی پر می شود از عکس یا فیلم خصوصی یکی از این افراد و به دنبال ان آنواع و اقسام قضاوتها وتهمتها که نثارش می شود. چند روزی است که فیلم مخفیانه گرفته شده از ستاره اسکندری بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون سوژه داغ شبکه های مجازی شده است.« پیام دهکردی» کارشناس ارشد تئاتر  و بازیگر که این روزها در نقش «جیسون رضاییان» با نام مستعار مایکل هاشمیان درسریال گاندو بازی می کند معتقد است:« زشت ترین ، زننده ترین وکثیف ترین کاری که آدمها می توانند در حق همدیگر انجام بدهند بی اجازه وارد شدن به حریم خصوصی افراد است!»

زشت ترین رفتار

 بازیگر سریال گاندو در واکنش به انتشار فیلم خانم اسکندری می گوید:« وقتی این موضوع را شنیدم واقعا متاسف، دلشکسته وناراحت شدم. زشت ترین ، زننده ترین وکثیف ترین کاری که آدمها می توانند در حق همدیگر انجام بدهند بی اجازه وارد شدن به حریم خصوصی افراد است، آدمها یک حریم شخصی و خصوصی دارند فرقی نمی کند که آن فرد چهره یا هنرمند یا یک شهروند ساده باشد، حریم خصوصی، حریم خصوصی و اسمش رویش است. هنرمندها هم مثل همه آدمها و افراد عادی زندگی می کنند چه تلقی غلطی است که هنرمندان ماجرایشان فرق می کند آنها هم دراین جامعه با همه قوانینش زندگی و معیشتشان را دنبال می کنند. هیچ عقل سلیمی تایید نمی کند که ما بدون اجازه وارد حریم خصوصی شان و مرتکب این رفتار زننده شویم.»

ره گم کردگی!

بازیگر نقش مایکل هاشمیان در ادامه با اشاره به اینکه البته یک عده از این اتفاق ها خوشحال می شوند که اینها کوچولوهای جهل و مصادیق تجسم واقعی جهلند ادامه می دهد:« اینها هرچند قائل براین هستند که خودشان سردمدار یک جریان آزاد اندیشانه و آزاد نگرانه اند اما در حقیقت خودشان در قعر یک فضای جاهلانه دست و پا می زنند. آیا با عقل سلیم جور در می آید که ما ادعا داشته باشیم که دنبال آزاد اندیشی هستیم و خودمان مبلغ نگاه دیدگاه دیکتاتوری باشیم؟اینها تلخی های روزگار ماست متاسفانه علی رغم اینکه بشر ظاهرا رشد کرده است اما دچار یک ره گم کردگی شده و در واقع سره وناسره را تشخیص نمی دهد و نمی داند راه درست چیست؟ در واقع فردی که این کار را می کند اگر یکبار از ذهنش بگذرد که آیا دوست دارد کسی برای او اینکار را بکند؟ اگر احساس کرد دوست ندارد طبیعتا نباید این کار را انجام بدهد.»

حق نداریم با نابخردی مان دشمنان و سردمداران جهل را شاد کنیم! | کثیف ترین کار آدمها در حق هم ،ورود به حریم خصوصی افراد است

تجاوز به حریم خصوصی

دهکردی با اشاره به اینکه خوشبختانه در فضای مجازی و شبکه های اشتباهی( اجتماعی) حضور ندارد درباره تضاد حرف و عمل خانم اسکندری نظرش این است:« ایشان صحبتی که داشتند ناظر براین است که من با قوانین جامعه ای که زندگی و کار می کنم مشکلی ندارم. این واقعیت است شما وقتی در جامعه ای زندگی می کنید باید قوانیش را بپذیرید ممکن است این قوانین را دوست نداشته باشی و علاقه ای به این قوانین نداشته باشی، همه جای دنیا همین است آیا قوانینی که در اروپاگذاشته می شود همه دوست دارند رعایت کنند؟ ممکن است اشخاص قوانین را دوست نداشته باشند اما ملزم به اجرای آن هستند این ابتدایی ترین اصول در جامعه مدنی است. شاید بگویند ما هنوز به جامعه مدنی نرسیدم! خب کدام کشور رسیده است؟ اینها همه اش نسبی است. اینکه ما به هر ریسمانی چنگ بزنیم که بتوانیم به اهدافمان برسیم، خدا می داند این کارها چه خاستگاه و چه پشت پنهانها و چه اهدافی دارد و مردم پشت پنهان این در واقع فرافکنی ها را نمی دانند».

 دهکردی در ادامه به سوابق خانم اسکندری اشاره می کند:« ستاره اسکندری سوابق روشن دارد و سالها با جان و دل و خلوص برای هنر این مملکت کار کرده و در این کشور مانده و برای اعتلای فرهنگ با همه دشواری ها و ممنوعیتها زحمت کشیده و چراغ فرهنگ را روشن گذاشته است؛ به دور از انصاف و اصول انسانی است که به جای تکریم- جریانهای که معلوم نیست به کجاوصل است با ظاهر و پوسته آزاد اندیشانه و دموکراتیک- شروع به فرافکنی بکنند. اگر نقدی به شخص یا قوانین موجود کشور داریم باید از راهش وارد شویم. ایشان هنرمندی است که کارش را انجام می دهد و خودش را ملزم به رعایت قوانین مملکتش می داند، در همه جای دنیا قوانین وجود دارد. ما در این جامعه زندگی می کنیم و قوانینی دارد که ممکن است ما خوشمان نیاید قرار نیست همه اش را دوست داشته باشیم اگر نقدی یا اعتراضی داریم باید از راهش وارد بشویم نه اینکه برای انتقاد به یک رفتار هنرمند یک فعل مجرمانه انجام دهیم. بر فرض اینکه شخصی که این رفتار کثیف را انجام داده است با خانم اسکندری زاویه داشته باشد باید از راهش وارد شود. این تجاوز به حریم خصوصی است.»

ابراسطوره

بازیگر سریال گاندو در باره جنجالهای پیش آمده پیرامون عکس رامبد جوان و همسرش اینطور نظر می دهد:« اشکال اینجاست که ما تصورمان این است که فلان بازیگر مصلح اجتماعی است، در حالیکه اینجور نیست او هم دارد زندگی می کند و مثل همه انسانها ممکن است خطا داشته باشد. مثلا زمانی که من سیگار می کشیدم یک نفر به من گفت: واقعا متاسفم آقای دهکردی شما هم سیگار می کشید؟؟ گفتم: بله من هم آدمم! مثل شما که الان سیگار دستتان است! و می دانم که کشیدن سیگار اشتباه است - خدا عنایت کرد و توانستم سیگار را ترک کنم- گرفتاری ما این است می خواهیم بازیگر را تبدیل به یک ابراسطوره کنیم که حق اشتباه ندارد! درحالیکه او هم حق دارد اشتباه کند. اما اگر شما به کسی نقد داری از راهش وارد شو ما نمی توانیم آدمها را چون صرفا خوشمان نمی آید با هرچوبی برانیم و این به دور از انصاف است. من بارها گفته ام با رفتار خیلی از همکاران مشکل دارم اما حق ندارم آنها را تخریب کنم و آسیب بزنم اما حق دارم نقد کنم یا کسی من را نقد کند که دهکردی فلان رفتارت اشتباه است.»

دشمن شاد

دهکردی در پاسخ این سوال که تخریب این شخصیتها به نفع چه کسی است می گوید:« این قضیه به ضرر همه است. تخریب مصداق انرژی منفی است. شما وقتی می خواهید کینه، نفاق، حسد، بخل ... را بروز بدهید باید در درون پر از این خصایل باشید تا بتوانید انتقال بدهید تا درون آدم پراز نفرت و کینه نباشد نمی تواند منتقل کند. در حالیکه سالهاست ما مردمان هم دل در کنار همدیگر زندگی می کنیم اما این رفتارها جز کینه چیز دیگری ندارد. مادرم همیشه می گفت: دعا کنیم دشمن شاد نشویم. یادمان باشد چه کسانی از رفتار ما شادمان می شوند و چه کسانی کف می زنند و ما راتشویق می کنند؟ اینها بزرگترین خائنان به این آب و خاک و وطن هستند چه در ایران چه در خارج از ایران. خائن خائن است در هر جای این دنیا زندگی کند. ما باید هوشیار باشیم این وطن تا به اینجا برسد و تبدیل به وطنی شود که ما در آن زندگی می کنیم در قرون و اعصار برایش خونها ریخته شده است و ما حق نداریم به راحتی آب خوردن با نابخردی مان دشمنان و سردمداران جهل را شاد کنیم. اینها همین را می خواهندتا این رفتار کثیف را انجام بدهیم. با این رویه فقط سردمداران جهل چه در خارج از ایران چه در داخل ایران خوشحال می شوند که جامعه ایران خودش به لت و پار کردن خودش مشغول است این خیلی خطرناک و این گناه نابخشودنی است. »


منبع: دیباچه
برچسب ها: پیام دهکردی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار