جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۴۴۱
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۸

سید مسعود آریادوست : جریان خاموشی و کم نور بودن سیستم روشنایی پارک‌ها و امکان عمومی،مشکلی است که هر ساله  و به خصوص در فصل تابستان دامن‌گیر شهروندان می‌شود. امسال نیز ضمن بررسی وضعیت پارک‌ها و بوستان‌ها شاهد همین مشکل هستیم. برخی اماکن برای خانواده‌هایی که خواهان گذران ساعتی خوش در بیرون از منزل هستند، گاها با نبود لامپ و روشنایی مشکل‌ساز می‌شوند. کم نوری برخی پارک‌ها در حدی است که بعضا برای آمد و شدی مختصر از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر پارک، باید از نور موبایل استفاده کرد.

به گزارش "دیباچه" معمولا آلاچیق‌ها از آن جهت که می‌توانند محل مناسبی برای گذران خانواده‌ها در دل محیطی سرسبز باشند، انتخاب اول شهروندان محسوب می‌شوند. اما نبود لامپ بر بلندای این آلاچیق‌ها، کف لذت شهروندان را به حداقل تنزل می‌دهد. با این اوصاف مسئولان مربوطه مثل همه سال‌ها غالبا از پاسخ صریح و شفاف پرهیز می‌کنند.

در همین راستا تلاش برای صحبت با مسئولان سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران بی‌نتیجه ماند. روابط عمومی مربوطه ضمن گلایه‌ی چند باره از تماس با تلفن همراه شخصی‌اش، مصاحبه را به روزها دیگر موکول کرد. هر چند که با ارسال فکس به دفتر "علی محمد مختاری"، مدیر عامل این سازمان و تماس‌های مجدد با روابط عمومی مربوطه باز هم نتیجه‌ای عاید خبرنگار دیباچه نشد. خاطرنشان می‌شود آخرین پاسخی که از سوی روابط عمومی سازمان مذکور ابلاغ شد، دال بر بی‌اطلاعی از آقای مختاری و ارجاع به زیرمجموعه‌های وابسته بود.

سازمان بوستان‌ها: به ما ربطی ندارد!با زیرمجموعه های مربوطه صحبت کنید | عضو شورای شهر: شخصا پیگیری می کنم

در ادامه این گزارش تماس‌های مکرر با اعضای شورای شهر تهران به نتیجه رسید و دکتر زهرا صدراعظم‌نوری، رئيس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران، در پاسخ به این سوال که چرا در برخی از پارک‌ها و بوستان‌ها شاهد خاموشی و کم‌نوری هستیم، گفت: ما در این خصوص گزارشی دریافت نکرده‌ایم. باید این موضوع را بررسی کرد. باید مواردی و مکان‌هایی که در سوال‌تان مطرح کردید بررسی شود.

پارک نهج‌البلاغه، پارک فدک ( باغ راه فدک ) ایران زمین، آلاچیق‌های پارک طالقانی، بام تهران ، بخش دریاچه پارک آب و آتش، پارک گفتگو، دریاچه چیتگر، از جمله مکان‌هایی بودند که خبرنگار "دیباچه" به عنوان مکان‌های کم نور و یا خاموش در گفت‌وگو با رئيس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران یاد کرد.

نوری ادامه داد: احتمال دارد از ساعت 12 شب به بعد به خاطر مصرف انرژی و صرفه جویی، شاهد قطعی‌های موقت در برخی از پارک‌ها باشیم. به هر حال وقتی برق این اماکن تا صبح روز بعد روشن بماند، طبیعتا مصرف انرژی بالایی را به همراه خواهد داشت. لذا برای مدیریت مصرف انرژی، به ناچار ممکن است لامپ‌های آن اماکن خاموش شوند.

وی افزود: اماکنی که مورد استقبال مردم است و از لحاظ ایمنی و امنیتی حائز اهمیت می‌باشند، طبیعتا باید در خصوص روشن نگه داشتن آن مکان‌ها، مراعات شود تا مشکلی به لحاظ امنیتی ایجاد نگردد.

او با تاکید بر پیگیری موضوع خاموشی‌ها و کم‌نوری‌ها در برخی پارک‌ها ابراز داشت: من شخصا این موارد را پیگیری می‌کنم تا به جواب قطعی برسم. بدون تردید این جریان پیگیری خواهد شد. به کارشناس‌های مربوطه اطلاع‌رسانی می‌شود تا این قضایا را بررسی کنند. پاسخ قطعی را در آینده نزدیک به شما خواهیم گفت؛ هر چند که تا کنون گزارشی در مورد خاموشی‌ این اماکن را دریافت نکرده‌ایم.

"دیباچه" ضمن تشکر از رئيس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران، در پاسخگویی به مساله مطرح شده، از انعکاس بررسی‌های ایشان استقبال می‌کند.


منبع: دیباچه
برچسب ها: خاموشی پارک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲