جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۳۸۳
تاریخ انتشار : ۴۹ : ۱۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸

محمد حسن گودرزی : در صنعت سینما، فیلم های موفق از نظر هنری و تجاری همواره با امکان ساخته شدن دنباله و پیش درآمد رو به رو هستند. این موضوع باعث شده که سینماروها هر ساله شاهد اکران فیلم هایی باشند که دنباله های فیلم های موفق به خصوص از نظر تجاری بوده اند. این موضوع در طول یک دهه گذشته بیش از همه نمود داشته و در جدول باک آفیس سینمای جهان هر ساله شاهد حضور تعداد بیشتری دنباله هستیم.

نگاهی به یکی از به یاد ماندنی ترین تعقیب گریزهای سینمای اکشن

ترمیناتور 2: روز داوری (Terminator 2: Judgment Day) را می توان یکی از موفقترین دنباله های سینمایی تاریخ سینما دانست که در سال 1991 بر پرده سینما های جهان آمد. برخلاف عُرف رایج دنباله سازی در صنعت سینما که فاصله ساخت و اکران دنباله فیلم با فیلم اصلی بیشتر از 2 تا 3 سال نیست، ترمیناتور 2، 7 سال بعد از قسمت اول ساخته و اکران عمومی درآمد.

موفقیت فیلم بیش از حد انتظار بود. ترمیناتور 2 با بودجه ای در حدود 94 میلیون، فروشی بالغ بر 523 میلیون دلار در سراسر جهان داشت. علاوه بر موفقیت تجاری استقبال منتقدان سینمایی هم از این فیلم بسیار خوب بود.ترمیناتور 2، چهار اسکار طراحی چهره، صدا، تدوین صدا و جلوه های ویژه تصویری را دریافت کرد و در بخش های فیلمبرداری و تدوین نامزد جایزه اسکار شد.

در میان صحنه های به یاد ماندنی فیلم، صحنه تعقیب و گریز شخصیت جان کانر (ادوارد فرلانگ) با موتور سیکلت و تی-1000 (روبرت پاتریک) با کامیون و تلاش تی-800 (آرنولد شوارتزنگر) برای نجات جان کانر بیش از هر صحنه دیگری باعث جلب نظر تماشاگران شد. این سکانس از راهرو های یک مرکز خرید و درگیری شخصیت های اصلی آغاز می شود و به خیابان های اطراف مرکز خرید کشیده می شود.

از نکات جالب این صحنه تعقیب و گریز که کمتر از 8 دقیقه به طول می انجامد می توان به تغییر صحنه برخورد کامیون با پل اشاره کرد. جیمز کامرون، کاگردان فیلم در ابتدا می خواست که کامیون از وسط نصف شود اما وقتی فهمید که اتاقک راننده نمی تواند بدون نیمه دیگر کار کند ترجیح داد که سقف کامیون از جا کنده شود. مصدومیت بدلکار شوارتزنگر در این صحنه دیگر اتفاق مهم این فیلم بود که در هنگام بلند کردن بازیگر نقش جان کانر از روی موتور اتفاق افتاد. فیلمبرداری این صحنه در حدود 6 هفته طول کشید تا این صحنه تبدیل به بهترین صحنه اکشن ترمیناتور 2 شود.

در دنباله سوم ترمیناتور که در سال 2003 اکران شد نیز صحنه تعقیب گریز مشابه و بزرگتری وجود دارد. با این همه طرفداران این سری فیلم ها دو فیلم اول را به عنوان بهترین قسمت ها در بین 5 فیلم ترمیناتور می دانند. صحنه تعقیق و گریز را می توانید در زیر ببینید:

تعداد بازدید : 0


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار