جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ : ۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
کمند امیر سلیمانی بازیگر نقش « ستاره» در سریال دلدار، در گفتگو با دیباچه:

فاطمه شعبانی : سریالهای مناسبتی ماه رمضان از دهه 70 وارد تلویزیون شد و با سریالهای عربی و با مضامین خانوادگی به تدریج کارگردانان و تهیه کنندگان ایرانی هم تهیه این سریالها را کلید زدند. داستانهایی که اغلب در ماه مبارک رمضان اتفاق می­افتاد و گاهی با رگه های طنز که بیننده ها را به دنبال خود می­کشید، گاهی هم سریالها درام و عاشقانه می­شد که طرفداران پروپاقرص خودش را داشت. امسال هم سریال« دل دار» ساخته برادران محمودی از شبکه دوم سیما جز سریالهای درامی است با خود چندین قصه دارد و هرقصه زندگی یک نفر را درجریان سریال روایت می­کند. سریال دلدار جز مجموعه های مناسبتی ماه رمضان است که خانواده های زیادی را پای تلویزیون نشانده است.« کمند امیرسلیمانی» با ایفای نقش ستاره بخشی از بار این سریال بردوش می­کشد. امیرسلیمانی معتقد است:« ستاره یک شخصیت احساسی و درونگرا است و خیلی وقت بود این جور نقش بازی نکرده بودم وبعد از مدتها بازی کردن این نقش برایم جذابیت داشت.»

سعی دارم با دل همه راه بیایم! | «  ستاره »  ویژگی خیلی خاصی نداشت!

درباره سریال دل دار کمی توضیح دهید نظرتان درباره نقشتان چی است؟

سریال دل دار از در شبکه دوم سیما به تهیه کنندگی برادران محمودی را در تلویزیون دارم. و در طی داستانهایی که درکل سریال اتفاق می افتد یک شاخه داستانی هم پیش می آید من نقش ستاره را بازی می کنم دختری که بعد از سالها قرار می شود با نامزد سابقش ازدواج کند و یکسری ماجرا پیش می آید که جذابیت خاص خودش را دارد.

کمی درباره نقش تان توضیح دهید چه ویژگی داشته که قبول کردید؟

ستاره ویژگی خیلی خاصی نداشت چون قبلا با برادران محمودی کار کرده بودم وقتی به من پیشنهاد شد قبول کردم مجدد با ایشان کار کنم. ستاره یک شخصیت احساسی و درونگرا است خیلی برایم جالب بود خیلی وقت بود این جور نقش بازی نکرده بودم وبعد از مدتها بازی کردن این نقش برایم جذابیت داشت. اینکه بعد از 30 سال برگردی به سراغ عشق سابقت و زندگی را شروع کنی.

کار با گروه سریال ساز چطور بود؟

خیلی گروه حرفه ای خوبی بودند وهمه چیز خیلی خوب و دوستانه پیش می رفت. هرچند زمان کاری من خیلی طولانی نبود که خاطره خاصی رقم بخورد واتفاق خاصی بیفتد.

خاطره ای از ماه رمضان دوران بچگی تان دارید که در خاطرتان مانده باشد؟

بهترین خاطره ماه رمضان دوران بچگی ام مربوط به خانواده مادری ام می­شود. خانواده مادری ام به نسبت تعدادشان خیلی زیادتر از خانواده پدری ام بودند. پدر بزرگ مادری ام و یک تعداد دیگری از اعضا خانواده همیشه ماه مبارک رمضان روزه می­گرفتند و همین قضیه باعث می­شد در ماه رمضان حتما هرچند شب درمیان خانه یکی از اقوام دور همدیگر جمع می­شدیم و بساط سفره افطاری داشتیم و به طبع به ما بچه ها هم در این دور هم بودن ها خیلی خوش می­گذشت وخاطرات شیرینی رقم می­خورد.

یادتان می­آید سالهای قبل، از بین سریالهای مناسبتی ماه رمضان کدام را دنبال می­کردید؟ چه چیز این سریالها را می­پسندید؟

درحال حاضر سریال خاصی درخاطرم نیست که بگویم کدامیک را دنبال می­کردم. اما فکر می­کنم در سالهای گذشته سریالهایی با تم طنز بیشتر جواب می­داد و مورد استقبال عامه مردم قرار می­گرفت. البته در سالهای اخیر تم سریالها اغلب جدی و درام شده است. به هرحال چه ماه رمضان چه مواقع دیگر سریالهای خوش ساخت همیشه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و وقتی سریالی خوب ساخته شود به طبع بیننده را به دنبال خودش می­کشد.

در سریال دل دار نشان دادید که همچنان در 45 سالگی، شما هنوزهم همان دختر سرزنده و شیطون سریال همسران هستید همانطور پرانرژی و اکتیو؟

طرز تفکر من این است که باید با زندگی پر انرژی برخورد کرد. همیشه می­گویم زندگی مثل یک بازی کامپیوتری می­ماند که باید از یک سری موانع رد شویم و حتی بپریم تا به مرحله های بالاتر برسیم اگر بنزینمان کم باشد قطعا وسط راه کم می­آوریم و اصطلاخا می­سوزیم! پس بهتر است با همه چیز پر انرژی برخورد کنیم تا زندگی را با موفقیت پشت سربگذرانیم.

در زندگی و جامعه توانستید مثل آذر، آن عروس سرکش سریال پدرسالار باشید؟ آذر توانست در محدوده خانواده تغییراتی ایجاد کند شما سعی کردید عامل تغییر باشید؟

من درسالهای بازیگری ام نقشهای مختلف چون دکتر، پرستار، مشاور...و خیلی نقشهای دیگر را بازی کردم اما هیچ وقت فکر نکردم مثل هیچ کدام از آنها باشم، من خودم هستم. هرچند خوشحالم که آن نقش برجسته بود ولی برای من واقعا این نقش مثل بقیه نقش ها بود. اتفاقا شخصیت من  خیلی شبیه شخصیت آذر نیست، من بیشتر مواقع با همه چیز خیلی همراهی می­کنم و سعی دارم با دل همه راه بیایم هرکاری همه انجام می­دهند را من انجام بدهم.

شما در یک خانواده هنرمند متولد بزرگ شدید، هنرپیشه بودن پدر چقدر در این انتخاب این رشته تاثیر داشت و شما را به سمت هنرپیشگی کشاند؟

من زمانی که خیلی کم سن و سال و بچه بودم در سن 6-7 سالگی وارد این رشته شدم و در واقع به سن و مرحله ای نرسیدم که تصمیم بگیرم و انتخاب کنم! چون از قدیم دوستان پدر و معاشرین ما از هنرمندان بودند و تفریح ما هم رفتن به تاتر و سینما و فیلم دیدن بود، درکل ما ناخواسته به این بخش خیلی وابسته و علاقه مند بودیم. زمانی که خیلی کوچک بودم به من پیشنهاد ایفای یک نقش شد هرچند پدرم خیلی تمایل نداشت که من وارد این عرصه بشوم اما چون من خیلی علاقه داشتم و در خانه با برادرم سپند تاتر بازی می­کردیم مادرم اصرار و تلاش کردند که پدر را راضی کنند تا من این عرصه را تجربه کنم و این ماجرا تا الان همچنان ادامه پیدا کرد.

زندگی در یک خانواده هنرمند چه سختی ها و یا چه مزایایی دارد؟

ما در این فضا بزرگ شدیم موضوعی نبوده است که به یکباره وارد زندگی­مان بشود و تغییری باشد که خودمان را با آن سازگارکنیم. از اول ما به این فضا عادت داشتیم، از زمان کودکی ما، پدرم فردی شناخته شده بود و برای ما یک امر عادی ومعمولی بود که وقتی بیرون می­رویم مردم جلو بیایند و به پدر ابراز محبت کنند و امضا و عکس بگیرند و اینکه با مردم باشیم یک امر معمولی است. هنوز هم که هنوز است فکر نکنم خانواده ما جز کسانی باشند که از دید مردم خودمان را قایم و راهمان را کج کنیم، ما به مردم خیلی احساس نزدیکی می­کنیم.


منبع: دیباچه
برچسب ها: سریال دلدار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲