شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۳۳۰
تاریخ انتشار : ۳۵ : ۱۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

مائده طهماسبی،بازیگر تئاتر،سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار دیباچه گفت : متأسفانه تعداد تولیدات کم و تعداد بازیگران زیاد است؛مگر چند پیشنهاد در طی سال به هر بازیگر می‌شود،بازیگرانی هستند که سالیان سال بیکار هستند و نقش‌ها در بین تعداد محدودی از بازیگران دور می‌زند.به همین دلیل همه به دنبال کار هستند و هر نقشی پیشنهاد شود را می‌پذیرند.در شرایط اقتصادی حال حاضر ما هم مانند بقیه اقشار جزئی از شهروندان این جامعه محسوب می‌شویم و این شرایط بر حرفه ما هم تأثیر خود را گذاشته است.

این بازیگر تئاتر،سینما وتلویزیون در خصوص فعالیت‌های اخیر خود اظهار داشت: درحال حاضر مشغول بازی در سریال "از سرنوشت" کاری از "علیرضا بذرافشان"هستم که به تازگی فیلمبرداری این کار شروع شده است.

تعداد تولیدات کم و تعداد بازیگران زیاد است |مخاطبان بیشتر جذب سریال‌های ماهواره‌ای شده‌اند!

وی درخصوص دلیل کاهش مخاطبان رسانه ملی به نسبت گذشته گفت: من در رابطه با این موضوع نگاه معتدلی دارم و فکر میکنم در هر دوره‌ای بسته به سیاست صدا و سیما،سریال‌های خوب و ضعیف ساخته می‌شود. اگر وضعیت مالی مساعد باشد کارگردان‌های خوب حضور پیدا کرده و کارهای قوی تولید می‌کنند و زمانی که موقعیت مالی صدا وسیما خوب نباشد طبیعی است که سریال‌های ضعیف و کم رمق ساخته می‌شود.به نظر من این وضعیت تفاوت چندانی به نسبت قبل نکرده و تنها تفاوت در این است که در حال حاضر مردم امکان دسترسی بیشتری به شبکه‌های ماهواره‌ای پیدا کرده‌اند که این موضوع در کاهش مخاطبان رسانه ملی بی تأثیر نیست؛درواقع اگر بیننده‌های سریال‌های رسانه ملی کم شده یک دلیل مهم آن این است که مخاطبان جذب تماشای سریال‌های ماهواره‌ای شده‌اند.

بازیگر سریال شمس العماره در ادامه افزود: سینما هم دقیقا همین سیاست را پیش گرفته است؛ از وقتی بخش هنر وتجربه را داریم،فیلم‌های هنری بیشتری تولید می‌شود در شرایط حاضر فیلم‌های کمدی بیشتری هم ساخته می‌شود که طبیعتا در جامعه افسرده امروز ما مخاطب بیشتری دارند و ساخت این فیلم‌ها هم بد نیست. صنعت فیلم‌ سازی ما به گونه‌ای است که فیلمسازان به دنبال این هستند که سرمایه‌ای که خرج پروژه می‌شود برگشت پذیر باشد،طبیعتا باید به این موضوع توجه شود که چه فیلم‌هایی سرمایه گذار را به سمت خود جلب می‌کند وسرمایه را برگشت پذیر می‌‌کنند.

این بازیگر که در سه مدیوم هنری تئاتر،سینما و تلویزیون کارهای درخشانی از خود به جای گذاشته در پاسخ به این پرسش که به کدام یک علاقه بیشتری دارد،بیان داشت: همیشه افرادی که از تئاتر وارد می‌شوند،در پاسخ به این پرسش می‌گویند،تئاتر؛ اما من کارم را با تئاتر شروع کردم و از تئاتر وارد بقیه مدیوم‌ها شده‌ام واین مدیوم را بسیار دوست دارم معتقد هستم بازیگر به دنبال نقش خوب،فیلمنامه خوب و کار خوب است و این موضوع می‌تواند در هرسه مدیوم تجربه شود. ولی در اصل تئاتر را بیشتر دوست دارم.

وی در ادامه افزود: این موضوع که اغلب بازیگران وقتی وارد یک ژانر خاص می‌شوند در همان ژانر می‌مانند و کارهای متفاوت نمی‌کنند کاملا بستگی به جرأت  کارگردان،تهیه کننده و بازیگر دارد که بخواهد نقش‌های کلیشه‎‌ای خود را بشکند؛بعضی مواقع این موضوع سخت می‌شود به این دلیل که بازیگر در نقش‌های کلیشه شده خود پیشنهاد کاری بیشتری دریافت می‌کند و درآمد بیشتری دارد. وقتی شما یک نقش کلیشه‌ای بازی می‌کنید و مرتب کارگردان و تهیه کننده از شما می‌خواهد که همان نقش را بازی کنید،بستگی به خود شما دارد که کار را رد یا قبول کنید؛ممکن است صبر کنید تا نقش‌های دیگری به شما پیشنهاد شود و یا به دلیل کمبود امکانات و پیشنهادات کمی که دارید مجبور می‌شوید نقش را بپذیرید. متأسفانه تعداد تولیدات کم و تعداد بازیگران زیاد است مگر چند پیشنهاد در طی سال به هر بازیگر می‌شود،بازیگرانی هستند که سالیان سال بیکار هستند و نقش‌ها در بین تعداد محدودی از بازیگران دور می‌زند.به همین دلیل همه به دنبال کار هستند و هر نقشی پیشنهاد شود را می‌پذیرند. در شرایط اقتصادی حال حاضر ما هم مانند بقیه اقشار جزئی از شهروندان این جامعه محسوب می‌شویم و این شرایط بر حرفه ما هم تأثیر خود را گذاشته است.

بازیگر فیلم سینمایی "مارمولک" اظهار داشت: برای رفع مشکلات بازیگران به خصوص پیشکسوتان تنها راه افزایش تولیدات است،اگر تولید بالا برود برای هر بازیگر پیشنهادی وجود خواهد داشت.

وی  در انتها در پاسخ به این پرسش که اهل کتاب خواندن است و خواندن چه کتابی را پیشنهاد می‌کند گفت: من به شکل متناوب کتاب می‌خوانم،اغلب کتاب‌هایی که خوانده‌ام به دستم رسیده و کمتر کتاب خریداری می‌کنم. درواقع کتاب خواندن را دوست دارم خصوصا به رمان علاقه زیادی دارم. سفرنامه‌های منصور ضابطیان بسیار خواندنی است و شنیده‌ام به تازگی سفرنامه‌ای از سفر به ویتنام شان منتشر شده که هنوز موفق به خواندن این کتاب نشده‎‌‌ام اما مشتاق هستم که این کتاب را بخوانم.

گفت و گو از: اعظم صفایی

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار