جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۱۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ : ۱۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷

سعید شمس:فرشاد پیوس یا همان فرشاد آقای گل در گفت و گویی کوتاه با «دیباچه» ضمن تشریح شرایط تیم ملی و اظهارنظر درباره ورود غیرفوتبالی ها به فوتبال، گریزیهم به آخرین حضورش در جام ملتها می زند.

*شما هم به تیم ملی امید زیادی دارید؟

خب! معلوم است که کارلوس کی روش به خوبی توانسته، بازیکنان را از هر لحاظ آماده کند تا انشاءالله بعد از 43 سال که اتفاقا مدت زمان خیلی زیادی هم است، بتوانیم قهرمانی آسیا را از رویا به واقعیت تبدیل کنیم.

* جام، مدعیان دیگری هم دارد

مگر قرار است، فقط ایران برای اول شدن شانس داشته باشد؟ معلوم است که تیم هایی مثل ژاپن، کره جنوبی، عربستان و حتی قطر و ازبکستان هم به امارات رفته اند تا قهرمانی جام 2019 را تصاحب کنند. به همین دلیل، کار ایرانی ها سخت تر از سخت است. البته آمادگی و هماهنگی فوق العاده بالایی که بین بچه ها دیده می شود، به همه این امیدواری را داده که نسبت به شکسته شدن طلسم قهرمانی خوش بینباشند. اینکه تیم های یمن و ویتنام رقیب هایی ضعیف بودند، دلیل نمی شود تا آمادگی بالای بچه نادیده گرفته شود. همچنین باید این هم در نظر گرفته شود، تیم هایی چون استرالیا، کره جنوبی و ژاپن هم حریف هایی ضعیف داشتند، اما نتوانستند گل های زیادی بزنند.

اینکه توقع داشته باشیم، فقط فوتبالی ها درباره فوتبال حرف بزنند، درست نیست| منم میتونم درباره سینما حرف بزنم!

*البته 5 گل به یمن منتقدانی هم داشت!

اینکه یک آقایی با کمترین شناخت از فوتبال از زدن 5 گل به یمن حرف می زند، نمی تواند برای اهالی فوتبال اتفاقی جدی ای باشد. مهم، نمایش خیره کننده فوتبالیست های ایران در جام ملتها و بالا رفتن امید برای قهرمانی و شکسته شدن طلسمی است که بیش از 4 دهه است، نشکسته است.

*درباره اظهارنظر غیرفوتبالی ها درباره فوتبال چه نظری دارید؟

اینکه توقع داشته باشیم، فقط فوتبالی ها درباره فوتبال حرف بزنند، درست نیست. اما این را باید در نظر داشت که همه اول به شناختی کافی برسند و بعد اظهارنظر کنند. در اینصورت من هم می توانم از فیلم و سینما حرف بزنم و مثلا یک تاجر هم درباره عملکرد تیم ملی حرف بزند. مهم این است که بدانیم چه چیزی می گوییم و چه حرف هایی را نباید بزنیم.

*البته شما در فیلم «فرشاد آقای گل» بازی کرده اید.

یک فیلم مستند است که به دوران فوتبالم در رده ملی و باشگاهی بر می گردد. سعی کرده ایم، در این فیلم واقعیت ها را بگوییم و از تعریف و تمجیدهای بیجا جلوگیری کنیم. تهیه «فرشاد آقای گل» برای من خوشحال کننده است، چون بسیاری از نوجوانان و حتی جوانان من را نمی شناسند و با تماشای این فیلم، می توانند شناخت خوبی از من داشته باشند.

*کی روش بازهم صحبت های جنجالی داشت.

نمی دانم چطور می شود، سرمربی شناخته شده ای مثل او در حالی که تیمش درگیر جام ملتها است، جنجال را دوست دارد. البته مشکل دیگر هم این است، زمان ما خبرها خیلی سر و صدا به پا نمی کردند. اما حالا فضای مجازی باعث شده تا همه بتوانند با کمترین هزینه ای به خودشان اجازه اظهارنظر بدهند. در این چند روز، علاوه بر فوتبالی ها، حتی بازیگران سینما هم به کی روش جواب داده اند و چون تعداد فالوئرهایشان هم چند صد هزاری یا حتی بالای میلیونی است، صحبت شان به هر حال اثر می گذارد. این فضای مجازی همبا وجود منفعت هایی که دارد، دردسرهایش هم کم نیست.

*اگر زمان شما اینستاگرام بود، فکر می کنید چقدر فالوئر می داشتید؟

نمی دانم. شاید یکی از بیشترین آمار را به خودم اختصاص می دادم.

*دوست نداشتید، در شرایط فعلی فوتبالیست بودید؟

شاید؛ البته ما هم برای خود دورانی داشتیم.

*سئوال آخر؛ این روزها که جام ملتها برگزار می شود، دلتنگ فوتبال نمی شوید؟

زیاد. مخصوصا اینکه آخرین حضور من در جام ملتها که در سال 92 برگزار شد، اتفاق های عجیب و غریبی افتاد که هم تیم ملی از گروهش حذف شد و هم من با ناداوری و بدون اینکه کار خطایی انجام بدهم، از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا یک سال محروم شدم.


برچسب ها: فرشادپیوس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار