سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۱۵۷
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۰۲ - ۲۸ دی ۱۳۹۷

به گزارش دیباچه،مراسم تشییع پیکر حسین محب‌اهری صبح  پنجشنبه ۲۷ دی)با حضور هنرمندان سینما،تئاتر ، تلویزیون و جمع کثیری از علاقمندانش، درتالار وحدت برگزار شد.

اصغر همت از دوستان نزدیک زنده یاد محب اهری اجرای این مراسم را بردوش داشت.او در ابتدا گفت «امروز این‌جا جمع شده‌ایم برای تشیع یک آدم استثنایی. حسین محب‌اهری برای لحظه لحظه زندگی له له می‌زد و تا آخرین لحظه از امید می‌گفت.»

بدرقه باشکوه آقای بازیگر خندان | اشک ها و لبخندها در مراسم تشییعی متفاوت

 «چیزهایی که حسین محب‌اهری داشت، آن قدر برای همه رو بود که اگر قرار باشد کسانی هم که در حوزه رادیو و تلویزیون نیستند در مورد او صحبت کنند، همان حرف‌هایی را خواهند زد که نزدیک‌ترین کسانش.»


ایرج رادهنرمد خاطره ساز تلویزیون و سینما دیگرفردی بود که پشت تریبون قرار گرفت .اوگفت: «عزیزی که الان در مقابل ما آرمیده تمام وجودش عشق به زندگی است. باور ندارم که او خوابیده باشد و هر لحظه امید دارم که بلند شود و از ما بخواهد که کوپن امروزمان را به خوبی برای زندگی صرف کنیم و عمرمان را بیهوده هدر ندهیم.» «حسین محب اهری وقتی که با تمام بیماری و دردی که داشت عاشقانه روی صحنه حاضر می‌شد، در واقع زندگی می‌کرد. حسین در تمام لحظات با بیماری ستیز کرد و جنگید. او در طول چهل و چند سال فعالیت هنری، کارهای فراوانی کرد. او ۸۰ اثر صحنه‌ای را به اجرا درآورد و در بیش از ۲۰۰ کار تلویزیونی ایفای نقش کرد و به همین دلیل در دل مردم جای داشت.» 

 علی دهکردی هم در جملاتی کوتاه بیان کرد: «در مراسم تشیع لبخند و عشق شرکت کردن کار بسیار سختی است. ما در هر شرایطی به حسین محب‌اهری فکر کنیم، لبخند می‌زنیم و تاسف‌برانگیز است که برای تشیع لبخند و عشق به زندگی در کنار هم قرار گرفته‌ایم.» «همه از شور و عشق وصف‌ناپذیر حسین به زندگی آگاه بودیم. عمیقا معتقدم این جادو تنها به وسیله هنر و هنر بازیگری اتفاق افتاده است. او اگر از ماندن حرف می‌زد, می‌گفت دلم می‌خواهد بمانم که بازی کنم.»


اما سخنران بعدی ای که جو مراسم را بسیار تحت تاثیر قرار داد کسی نبود جز آتیلا پسیانی. این بازیگر   محبوب کشورمان که با زنده یاد محب اهری رابطه صمیمی ای داشت با کلامی مملو از بغض  در سخنانی کوتاه گفت: «فهمیدم زندگی بدون حسین محب‌اهری چیز دیگری است. همه خاطراتم با حسین را فقط برای خودم نگه می‌دارم و با کسی به اشتراک نمی‌گذارم.»

حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی ایران هم درگذشت محب اهری را به جامعه هنری کشور تسلیت گفت و چند بیتی را به جهت علاقه این بازیگر فقید به آواز ایرانی، خواند.

در ادامه مراسم، مریم کاظمی در سخنانی گفت: «من احساس می‌کنم حسین زنده است. واقعیت این است که همه‌مان از حسین خاطره داریم و هیچ خاطره‌ای بر خاطره دیگر ارجح نیست. حسین جان اندوه تو آن قدر عمیق است که نمی‌توانم سر کوچه جارش بزنم و در اعماق قلبم دفنش کرده‌ام.»

او ادامه داد: «از ۱۰ سال پیش که اولین نشانه‌های بیماری در حسین نمایان شد، ترس من هم آغاز شد و او گفت باید با ترس‌هایمان مواجه شویم و من با این ترس مواجه شدم.»

کاظمی گفت: «من نمی‌ترسم که امروز قرمز پوشیده‌ام, چون حسین این رنگ را دوست داشت. اسد و ثمن فرزندان حسین هستند و از اسد ممنونم که به من اجازه داد که صحبت کنم. خوشحالم که این کلمات را در این‌جا به زبان آوردم.»

پس از پایان سخنرانی‌ها، حجت‌الاسلام محمود دعایی به همراه جمعیت گردآمده در تالار وحدت، بر پیکر این بازیگر محبوب نماز خواند و حسین محب‌اهری به سمت آرامگاه ابدی‌اش در بهشت زهرا بدرقه شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار