جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۰۱۷
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۱۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷

مهدی امینی خواه،بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگویی با خبرنگار دیباچه گفت: زمانیکه یک بازیگر عمر زیادی را در این زمینه سپری کرده و تجربه بالایی در این عرصه کسب می‌کند،سرمایه فرهنگی محسوب می‌شود. اینکه به راحتی بازیگرانی را که سالیان زیادی در این عرصه فعالیت کرده و زحمت کشیده‌اند کنار بگذاریم،صورت خوشی نخواهد داشت.

این بازیگر در خصوص فعالیت‌های اخیر خود اظهار داشت: در حال حاضر مشغول بازی در فیلم سینمایی"شاخه‌های شکسته بلوط"به کارگردانی"مسعود تکاور" هستم که در مراحل پایانی فیلمبرداری قرار دارد، بعلاوه قرار است در فیلم دیگری به نام"پاپر" نقش آفرینی کنم که به امید خدا ظرف چند روز آینده برای فیلمبرداری این کار قرار است به شهر شیراز برویم. همچنین برای شرکت در جشنواره فیلم فجر مشغول آماده سازی فیلم سینمایی"سارا و سندباد"کاری در حوزه کودک و نوجوان نیز هستیم . در بخش سینمای خانگی هم فیلمی با نام "تارا" داشته‌ام که از هفته گذشته وارد بخش رسانه خانگی شد. در رابطه با فعالیت‌های تلویزیونی اخیرم از محرم سال گذشته که در سریالی به نام "نفس شیرین" که ازشبکه سوم سیما پخش شد،بازی کردم،کار دیگری برای این مدیوم انجام نداده‌ام.

وی در ادامه در خصوص حضور کمرنگ بازیگران قدیمی و پیشکسوت در سریال‌های تلویزیونی گفت: دلیل عمده این موضوع کاهش تولیدات این رسانه است؛اگر سابق سالی صد فیلم تولید می‌شد،امروز سالی 20 فیلم تولید می‌شود. حال از بین این فیلم‌ها باید به دنبال نقش و شرایط مناسب بود و اینکه کارگردان برای واگذاری نقش چه تصمیمی خواهد گرفت. با این شرایط خوشبختانه در حال کار هستیم و اگر این حضور کمتر شده به دلیل این است که در کل تولیدات کم شده است.این کاهش سطح تولیدات در تمامی مدیوم‌ها اعم از سینما،تلویزیون و نمایش خانگی دیده می‌شود و تنها مختص تلویزیون نیست.

بازیگر سریال تلویزونی"آبی مثل دریا" افزود: اینکه امروز تلویزیون مخاطبان خود را به نسبت گذشته از دست داده موضوعی است که نیاز به واکاوی دارد.باید دید علت در کدام بخش است؛آیا این نقص در بخش برنامه سازی وجود دارد، یا تلویزیون در جذب مخاطب مشکل پیدا کرده و حتی به نظر می‌رسد قدرت برنامه‌ها و کانال‌های خارجی در این زمینه موثر باشد. این مسائل باید کارشناسی و مشکل اصلی پیدا شود تا متوجه شویم چه موضوعی مخاطبان را از اکثریت به اقلیت رسانده است. از طرفی باید دید خوراکی که تلویزیون به مردم و مخاطبانش می‌دهد همان خوراکی است که آنها مد نظر دارند و یا خیر خوراکی است که مردم در شرایط موجود به آن نیاز ندارند .

وی در رابطه با مشکلات بازیگران در دریافت دستمزدها بیان داشت: این مشکل وجود دارد و زمانیکه در شرایط تولید قرار می‌گیریم،متوجه می‌شویم که این روزها در بعد مالی قضیه در شرایط بسیار بدی قرار گرفته‌ایم. متأسفانه در وضعیت بسیار سختی فیلم‌ها تولید می‌شوند و من بشخصه در کارهای بسیاری بازی داشته‌ام که هنوز هم بعد از گذشت سالیان دراز تسویه حسابی با من صورت نگرفته است. موضوع چک برگشتی،عدم تسویه حساب و مسائل مالی موضوعی کلی برای اغلب بازیگران بوده و من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

این بازیگر ضمن اشاره به این نکته که حفظ حرمت پیشکسوتان بازیگری امری ضروری است،گفت:زمانیکه یک بازیگر عمر زیادی را در این زمینه سپری کرده و تجربه بالایی در این عرصه کسب می‌کند،سرمایه فرهنگی محسوب می‌شود. اینکه به راحتی بازیگرانی را که سالیان زیادی در این عرصه فعالیت کرده و زحمت کشیده‌اند کنار بگذاریم،صورت خوشی نخواهد داشت. این افراد سالیان زیادی زحمت کشیده و در نگاه مخاطبان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و در بخش فرهنگی،هنری و فیلمسازی کشور تجربه کسب کرده‌اند و وقتی از طرف دوستان کنار گذاشته می‌شوند،قطعا بی انصافی است. دوستان جدیدی هم که وارد این عرصه می‌شوند درصورتیکه بتوانند در این مسیر فیلمسازی قدم مثبتی بردارند، حضورشان با ارزش است اما اگر بی محابا و بی رویه ورودیه داشته باشیم،قطعا کیفیت کارها پایین آمده و یکی از معضلات آن ریزش مخاطب خواهد بود.

بازیگر سریال "راه سوم" در انتها با اشاره به این موضوع که بخش فیلمسازی از بخش‌های تولیدی بوده که مستقیما با سرمایه در ارتباط است،اظهار داشت: تا پولی نباشد فیلمی تولید نخواهد شد؛اگر سرمایه خوب باشد می‌توان در بخش فرهنگی فیلمهای خوب تولید کرد. معضلات اقتصادی واجتماعی به بخش فرهنگی لطمات زیادی وارد کرده است؛وقتی بودجه نباشد تولید هم نیست و خود به خود در بخش فرهنگی دچار خلاء می‌شویم. به هرحال شرایط امروز برای همه مشترک است و همه با هم در هر قشری با این کمبودها مواجه بوده و در حال کنار آمدن هستیم تا به لطف خدا مشکلات برطرف شده و شاهد اتفاقات خوبی در بخش فرهنگی باشیم.

گفت و گو:اعظم صفایی


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار