پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۹۹۳
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۰۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷

رضا رویگری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار دیباچه گفت: مسئولان باید بدانند که از ما هنرمندان قدیمی چند نفری بیشتر باقی نمانده و اگر ما هم برویم،هیچ کس برایشان باقی نخواهد ماند. جای خالی مرحوم"عزت الله انتظامی"،"خسرو شکیبایی"،"پرویز فنی زاده" هیچ گاه پر نمی‌شود.

این بازیگر که به دلیل بیماری مدتی است حضور کمرنگی در این عرصه دارد، درخصوص علت حضور کمرنگ پیشکسوتان در قاب تلویزیون اظهار داشت: مسائل زیادی در این زمینه دخیل است؛ یکی از این مسائل عدم اختصاص نقش‌های خوب به پیشکسوتان است؛ مردم بازیگران قدیمی را دوست دارند و به دنبال قصه خوب هستند؛وقتی این موضوعات در نظر گرفته شود مگر ممکن است جذب تلویزیون‌های دیگر و ماهواره شوند قطعا به سمت رسانه ملی خودمان هجوم می‌آورند. به هرحال اگر قصه خوب،کارگردان ماهر و بازیگر حرفه‌ای برای کارها در نظر گرفته شود،این رسانه مخاطب خود را از دست نمی‌دهد،موضوعی که این روزها کمرنگ شده است.

وی در ادامه افزود: این روزها کمتر شاهد کارهای ماندگار هستیم به این دلیل که کار ماندگار بودجه ماندگار،عوامل و بازیگران ماندگار می‌طلبد. امروز با کمبود این عوامل مواجه هستیم و مشخص است کار ماندگار هم نخواهیم داشت. به طور مثال"استاد میرباقری" مدتی است در پیش تولید سریال"سلمان" گیر افتاده‌اند و آن گونه که از دور خبر دارم مشکل بر سر مسائل مادی کار است؛اگر بودجه را به ایشان بدهند،کار ماندگار دیگری مانند "امام علی" و"مختارنامه" تولید می‌شود.

خواننده ترانه ماندگار"ایران ایران "در رابطه با فعالیت‌‌های اخیر‌اش در عرصه خوانندگی گفت: بعد از سکته‌ای که داشتم،مقداری در خواندن دچار مشکل شده‌ام و بیماری بر روی صدای من تأثیر گذاشت اما به امید خدا وضعیت بهتری پیدا کرده‌ام و به محض اینکه به طور کامل آمادگی صد درصد پیدا کنم آلبوم چهارمم را روانه بازار خواهم کرد.

بازیگر سریال موفق"مختارنامه" در انتها افزود: در وضعیت فعلی گله و شکایتی ندارم و معتقد هستم تا خدا را داریم غم نخواهیم داشت ؛ اما مسئولان باید بدانند که از ما هنرمندان قدیمی چند نفری بیشتر باقی نمانده و اگر ما هم برویم،هیچ کس برایشان باقی نخواهد ماند. جای خالی مرحوم"عزت الله انتظامی"،"خسرو شکیبایی"،"پرویز فنی زاده" هیچ گاه پر نمی‌شود و رسانه ملی هرگز قادر نخواهد بود مانند این عزیزان را پیدا کند. پس تا این چند نفر زنده هستند لااقل از وجود آنها استفاده کنند.به طور نمونه من را به فیلمی دعوت کردند و یک نقش کوچک پیش پا افتاده پیشنهاد دادند؛ به آنها گفتم"حالا که از من دعوت کردید،از وجودم استفاده کنید،این نقش کم اهمیت چیست که به من پیشنهاد می‌دهید". ما که هستیم حداقل از وجودمان بهره بگیرید؛ اخیرا مدام از مردم می‌شنوم که " چرا بازی‌هایی که در تلویزیون می‌بینیم به دل ما نمی‌چسبد". تلویزیون اگر از پیشکسوتان استفاده کند قطعا آمار مخاطبانش بالا خواهد رفت.هر کدام از این عزیزان از دست بروند تنها آه وحسرت باقی خواهد ماند.

گفت وگو از: اعظم صفایی


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳