جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۹۸۹
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۰۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

در میان بازیگران سینما، بازیگرانی هستند که در میانسالی و سال ها بعد از اینکه بازیگری را شروع کردند، شهرت به سراغ آنها آمد. در واقع این بازیگران با نقش های کوچک و مکمل کار خود را سال ها در سینما ادامه دادند و به تدریج به نقش های بعضا ماندگاری در کارنامه سینمایی خود رسیدند و به نوعی روند پیشرفت این بازیگران آهسته و پیوسته بود.

بازیگران بسیاری از این دست در تاریخ سینما می توان یافت. چارلز برانسون که در دهه هفتاد میلادی و بعد از سال ها بازی در نقش های مکمل در کنار بازیگران بزرگی چون جان وِین و بِرت لنکستر تبیدل به ستاره فیلم های جنایی و اکشن شد. در دوران کنونی هم لیام نیسون بازیگری که بیشتر برای بازی در نقش کاراکتر های آرام و فیلم هایی مانند فهرست شیندلر مطرح بود بعد از سال 2007 و بازی در فیلم ربوده شده (Taken) وارد جرگه بازیگران سینمای اکشن در میانسالی شد.

حالا این بازیگر مطرح قصد دارد فیلم دیگری از این نوع را در کارنامه بازیگری خود اضافه کند.

به گزارش Variety، لیام نیسون بازیگر مطرح آمریکایی قرار است در فیلم سارق صادق (The Honest Thief) در نقش یک سارق بانک بازی کند. آنطور که سازندگان فیلم در مورد داستان فیلم اعلام کرده اند، نیسون در این فیلم در نقش سارق بانکی بازی می کند که بعد از عاشق شدن تلاش خود را برای پاک کردن سوابق خود انجام می دهد اما در این راه باید با مسئولین فدرالی فاسد دست و پنجه نرم کند.

مارک ویلیامز (Mark Williams) کارگردان سریال اوزارک (Ozark) کارگردانی این فیلم را برعهده خواهد داشت. کِیت والش (Kate Walsh) هم در نقش مقابل نیسون حضور خواهد داشت. فیلم سال آینده بر پرده سینما ها خواهد آمد.

تونل سینما : از بازی در نقش سارق صادق تا بخشیدن ثروت یک بازیگر به خیریه

ستاره سینمای هنگ کنگ ثروت خود را به خیریه می بخشد

ستارگان سینما معمولا در طول دوران اوج خود با قراردادهای بالایی که برای بازی در فیلم های سینمایی می بندند از نظر مالی موفق می شوند که ثروت زیادی بیاندوزند. با این همه برخی از بازیگران سینما به دلیل مصرف بی رویه و بدون حساب و کتاب پول های خود در دوران پیری خود دچار مشکلات مالی بسیاری می شوند. برخی از بازیگران هم در این دوران برای پرداخت هزینه های زندگی خود به بازی در نقش های کوتاه در فیلم ها و نقش های فراموش شدنی می پردازند.

اما این موضوع که یک بازیگر سینما تمام دارایی خود را بعد از مرگ به خیریه ببخشد اتفاقی است که چندان رخ نمی دهد.

به گزارش Indiewire، چو یون-فَت (Chow Yun-fat) بازیگر مطرح سینمای هنگ کنگ و بازیگر فیلم هایی مانند ببر خیز گرفته و اژدها پنهان (Crouching Tiger, Hidden Dragon) اعلام کرد که قصد دارند که تمام دارایی خود به ارزش 5.6 میلیارد دلار هنگ کنگ (برابر با 714 میلیون دلار) به خیریه اعطا کند.

این بازیگر مطرح سینمای هنگ کنگ به تازگی به یک وب سایت این کشور به نام جِین استارز (Jayne Stars) در مورد این تصمیم بزرگ گفته است: این رویای بزرگ من هست که شخصی عادی و شاد باشم. سخت ترین چیز در زندگی، این نیست که چقدر پول در آورید، بلکه این است که چطور ذهنیت صلح آمیز خود نگه دارید و باقی عمر خود را به شیوه ای ساده و بدون سر و صدا بگذرانید.

همان سایت قبلا گزارش داده است که این بازیگر ادعا کرده است که تنها در حدود 800 دلار هنگ کنگ (معادل 102 دلار آمریکا )در هر ماه هزینه می کند. فَت تا آنجایی که ممکن است با وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد می کند و بیشتر درامد خود را به خیریه می بخشد. وی به تازگی و بعد از اینکه تلفن همراه نوکیا این بازیگر بعد از 17 سال خراب شد از یک گوشی تلفن هوشمند استفاده کرد.

تونل سینما : از بازی در نقش سارق صادق تا بخشیدن ثروت یک بازیگر به خیریه

تلاش تهیه کنندگان پلنگ سیاه برای افزایش شانس این فیلم در اسکار

در سال 2018 که رفته رفته به پایان آن نزدیک می شویم شاهد پدیده ای به نام پلنگ سیاه بودیم که به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما که ابرقهرمانی سیاه پوست داشت دست پیدا کرد و علاوه بر این از نظر هنری نیز نقد های خوبی دریافت کرد.

حالا خبر رسیده که شانس این فیلم در مراسم اسکار امسال بیش از پیش شده است.

به گزارش Slash Film، کمپانی های مارول و دیزنی به عنوان تهیه کنندگان فیلم پلنگ سیاه امید بسیاری به درخشش این فیلم در اسکار امسال دارند و به همین دلیل فیلم انتقام جویان: جنگ بی پایان را تنها در یک بخش به آکادمی اسکار معرفی کنند تا از این طریق شانس فیلم پلنگ سیاه برای نامزدی در رشته های بیشتری از جمله بهترین فیلم افزایش پیدا کند.

رأی‌گیری برای مراسم اسکار امسال با هدف تعیین کاندیداها، در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۷ دی ۱۳۹۷) آغاز می‌شود و در تاریخ ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) به پایان می‌رسد. لیست نامزدهای مراسم اسکار سال ۲۰۱۹ هم در تاریخ ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) اعلام خواهد شد. نود و یکمین مراسم اسکار یا همان اسکار 2019 قرار است در روز یکشنبه، ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ (۵ اسفند ۱۳۹۷) در سالن تئاتر دالبی شهر لس آنجلس برگزار شود.

تونل سینما : از بازی در نقش سارق صادق تا بخشیدن ثروت یک بازیگر به خیریه

گزارش از : محمدحسن گودرزی

منبع: دیباچه
برچسب ها: لیام نیسون ، دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲