جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۹۸۵
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۱۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

آخرین خبر از قسمت دوم فیلم جنگ جهانی زد

هیولا ها، خون آشامان و جادوگران یکی از مهمترین عناصر سینمای وحشت در صنعت سینما بوده اند که از همان روزهای ابتدایی ظهور این صنعت باعث ترس و هیجان تماشاگران در سالن های تاریک سینما شده اند. با این همه یکی از عناصر سینمای وحشت "زامبی" ها به حساب می آیند که  در سال های اخیر این موجود ترسناک، باعث ساخت فیلم های بسیاری شده است.

زامبی به جسدهای متحرکی گفته می‌شود که روح ندارند و این مرده‌های متحرک با گاز گرفتن و وارد کردن بزاق خود به بدن قربانیان‌شان آنها را همانند خود به یک مرده متحرک تبدیل می‌کنند. این موجودات برای اولین بار در فیلم "شب مردگان زنده" (Night of the Living Dead) در سال 1968 به دنیای سینما معرفی شدند هرچند پیش از ان و در دهه 30، فیلمی به نام زامبی سفید ساخته شده بود.

حالا خبر رسیده که دیوید فینچر علاقه دارد که قسمت دوم فیلم موفق جنگ جهانی زِد را بسازد.

به گزارش The Playlist، بعد از موفقیت تجاری فیلم جنگ جهانی زِد (World War Z) که با هزینه 190 میلیون دلاری، در حدود 540 میلیون دلار در دنیا فروش داشت، به نظر می رسد که دیوید فینچر یکی از افرادی است که برای کارگردانی دنباله جنگ جهانی زِد از سوی تهیه کنندگان در نظر گرفته شده است. در صورتی که فینچر این پیشنهاد را قبول کند، این فیلم تبدیل به اولین دنباله در کارنامه وی خواهد بود. قسمت اول جنگ جهانی زِد را مارک فورستر (Marc Forster) برعهده داشت.

از طرفی دیگر برد پیت که علاوه بر بازی در قسمت اول این فیلم، سابقه همکاری با فینچر را در فیلم "هفت" (Seven) دارد برای حضور در این دنباله ابراز تمایل کرده است. جنگ جهانی زِد 2، تابستان آینده کار فیلمبرداری خود را شروع می کند.

تونل سینما: از آخرین اخبار دنباله جنگ جهانی زِد تا دستمزد نجومی اسکارلت جوهانسون

پرداخت دستمزد نجومی به اسکارلت جوهانسون

مسئله پرداخت برابر به هنرپیشگان زن و مرد یکی از مسائلی است که سال ها در دنیای سینما و به خصوص در هالیوود باعث بروز بحث های زیادی در مورد تبعیض جنسیتی در این مرکز بزرگ فیلمسازی جهان شده است. در واقع بازیگران زن علاوه بر اینکه از تنوع پیشنهادات و نقش های مناسب و خوب نسبت به همتایان مرد خود کمتر بهره مند هستند باید با معضل نابرابری در پرداخت دستمزد هم مبارزه کنند.

در چند سال گذشته بازیگران زن بسیاری تلاش کرده اند که تهیه کنندگان فیلم ها را مجاب به پرداخت دستمزد برایر کنند و در این راه حمایت برخی از بازیگران مرد را هم در کنار خود داشته اند. برای مثال بندیکت کامبربچ چندی پیش اعلام کرده بود تنها در صورتی پیشنهادات سینمایی را می پذیرد که بازیگران زن فیلم هم دستمزدی برابر با وی داشته باشند.

اما به نظر می رسد که موضوع پرداخت دستمزد کمتر در مورد برخی از بازیگران زن استثنائاتی هم دارد و برخی از بازیگران زن به خوبی تهیه کنندگان را برای پرداخت دستمزد برابر مجاب کرده اند.

به گزارش PEOPLE.com، کار ساخت فیلمی مستقل براساس شخصیت عنکبوت سیاه (Black Widow) که در سری فیلم های انتقامجویان حضور داشت ادامه دارد. اما نکته جالب توجه برای این فیلم پرداخت دستمزد اسکارلت جوهانسون بازیگر نقش عنکبوت سیاه است که آنطور که هالییود ریپورتر گزارش داده در حدود 15 میلیون دلار است.

این موضوع جوهانسون را با کریس همسوورت و کریس ایوانز دیگر بازیگران سری فیلم های انتقامجویان برابر می کند. جوهانسون 33 ساله برای هشتمین بار است که در نقش عنکبوت سیاه ظاهر می شود. بیوه سیاه احتمالا سال آینده کار ساخت خود را آغاز خواهد کرد. کِیت شورتلند (Cate Shortland) کارساخت این فیلم را برعهده دارد.

تونل سینما: از آخرین اخبار دنباله جنگ جهانی زِد تا دستمزد نجومی اسکارلت جوهانسون

اعلام زمان نمایش فصل سوم سریال کارآگاه حقیقی

رمان هایی با موضوع زندگی خلافکاران و کارگاهان پلیس از جمله منابع خوب برای صنعت رسانه، سینما و تلوزیون بوده اند. در سال های اخیر با توجه به رونق دوباره تلویزیون شاهد تعداد زیادی سریال و برنامه تلویزیونی با موضوعات متنوع جنایی هستیم که از جمله آنها می توان به سریال شرلوک اشاره کرد.

حالا خبر رسیده که فصل سوم سریال پربیننده شبکه HBO شاخته و تاریخ نمایش اولین قسمت آن اعلام شده است.

به گزارش Deadline، شبکه HBO اعلام کرده که فصل سوم سریال تحسین شده کارآگاه حقیقی (True Detective) قرار است ساعت نه شب روز یکشنبه 13 ژانویه به نمایش دربیاید.

در این فصل، ماهرشارلا علی (Mahershala Ali) و وِین هِیز (Wayne Hays) در نقش دو کارگاه پلیس ایالتی در آرکانزاس به ایفای نقش می پردازند.

تونل سینما: از آخرین اخبار دنباله جنگ جهانی زِد تا دستمزد نجومی اسکارلت جوهانسون

گزارش از :  محمدحسن گودرزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲