شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷

مهدیه بهارمست: برحسب اتفاق در جلسه‌ای بودم که بحث داغ کپی شعر از طرف خوانندگان شد، در همین بین فردی شایعه‌ای را چو انداخت که آقای رضا صادقی خواننده خوب کشورمان بابت خواندن شعر مشکی رنگ عشقه در هر کنسرت مبلغی مازاد را به شاعر آن شعر پرداخت می‌کند! ما متاثر از این حرف برای صحت این مطلب به سراغ ایشان رفتیم تا از صحت و سقم خبر مطلع شویم.

«رضا صادقی» خواننده کشورمان درباره شایعه دادن پول‌های گزاف به شاعر شعر مشکی رنگ عشقه به «دیباچه» گفت: این شعر را سال 80 زمانی که بندرعباس سکونت داشتم، نوشتم همان سال هم ضبط و پخش شد، این شعر متعلق به هیچکس نیست، اگر کسی ادعای دارد شفاف صحبت کند.

صادقی درباره اجرای کنسرت‌ در خیابان گفت: تا وقتی که تضمینی برای امنیت مردمی که در کنسرت‌های خیابانی می‌آیند، مشخص نشود  بنده اجرایی نخواهم داشت.

وی ادامه داد: وقتی مردم نفری صد و پنجاه هزار تومان پول بلیط بهترین سالن را می‌دهند و در آنجا  در چشم آنان لیزر می اندازند ، چه تضمینی هست فردی که پول نمی‌دهد و به تماشای کنسرت خیابانی می‌نشیند امنیت داشته باشد. اگر امنیت و آرامش مردم را تصمین کنند بنده کنسرت خیابانی برگزار خواهم کرد.

صادقی از انتشار آلبوم خود خبر داد و گفت: بعد از ماه محرم و صفر آلبوم بنده با نام زندگی کن آرامیس روانه بازار می‌شود. این آلبوم شامل 10 الی 11 آهنگ است که 2 الی 3 تا از شعر این آهنگ های برای من است و الباقی برای دوستان من است.

وی درباره نوسان قیمت خرید شعرها گفت: مراحل استفاده از شعر یک شاعر اینگونه است که شما واگذاری یک شعری را از شاعر آن می‌گیرید و بابت آن مبلغی را به عوان مالکیت شعر پرداخت می‌کنید. قیمت شعر خریداری شده بستگی به شاعر اش دارد، شاعری هست که بابت یک شعر مبلغ ده میلیون تومان می‌گیرد، شاعری را داریم که دویست هزار تومان را هم می‌گیرند و در مقابل شاعرانی داریم که هیچ مبلغی را بابت شعر خود دریافت نمی‌کنند. باید در نظر داشت هیچکدام از این افراد کاری خلاف عرف نمی‌کنند زیرا که در سرزمین ما عرف ویژه‌ای ندارد. شعر، شعور دارد و آن بستگی به آدمی که آن را می‌نویسد دارد، پیش آمده شاعر احساسش به خواننده به حدی بوده  که اشعار اش را رایگان در اختیار او قرار داده است.

صادقی درباره پرداخت سود شاعر بعد از گُل کردن آن آهنگ گفت: اینکه بعد از هر کنسرت بخواهیم مبلغی مازاد به شاعران آهنگ بدهیم جزء قرارداد نیست. بنده شنیدم شاعر و آهنگساز گروه چارتار برای هر کنسرت مبلغی مازاد می‌گیرند، که طبق توافق گروهی است. اگر توافق جمعی و کلی نباشد همان پرداخت اولیه کفایت می‌کند.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار