جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۱۴ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی :فصل تابستان در زندگی امروز به عنوان فصل استراحت نوجوانان مدرسه ای، دانسجویان و افرادی که شغل انها در تابستان دوره تعطیلی خود را می گذارنند مانند معلمان شناخته می شود. صنعت سینما در آمریکا هم از این موقعیت مناسب غافل نمانده و بسیاری از آثار سینمایی که شانس فروش بالایی را دارند، توسط شرکت های فیلمسازی در سینماهای آمریکا و سایر کشورهای جهان عرضه شده تا فروش بالای آنها سود بیشتری برای کمپانی های فیلمسازی به ارمغان بیاورد.

این موضوع باعث شده که با پایان فصل تعطیلات تابستانی در آمریکا که در سپتامبر به پایان می رود، مطبوعات و رسانه های مرتبط با سینما بازار تجاری فیلم ها را بررسی کنند تا ببینند آیا آن سال، سال خوبی از نظر تجاری برای سینمای آمریکا بوده است یا خیر.

Indiewire در گزارشی که منتشر کرده به بررسی وضعیت تجاری امسال سینما های آمریکا پرداخته است. در این گزارش با اشاره به پایان اکران های تابستانی در روز کارگر در این کشور(مصادف با 12 شهریور)، اعلام شده که فروش تجاری فیلم ها در این کشور نسبت به تابستان گذشته رشد داشته است.

تونل سینما: از تابستان پربرکت سینما تا روایت تازه از کلاسیک های کودکان

براساس آماری که در این گزارش آمده، فروش 4.3 میلیارد دلاری بلیط سینما در این کشور نشان از رشد 16 درصدی فروش فیلم ها نسبت به تابستان گذشته دارد که این مبلغ بدون اضافه کردن فروش 338 میلیون دلاری قسمت جدید انتقام جویان در هفته اول به دست آمده است. این فیلم در هفته اول ماه مِی و اخرین روزهای بهار اکران شد. این موضوع باعث شده این تابستان در میان 5 تابستان برتر سینمایی آمریکا جای بگیرد.

در بخش دیگری از این گزارش به نقش پررنگ دنباله های سینمایی و پیش درآمد ها در آمار فروش فیلم های تابستانی اشاره شده است. دنباله های فیلم های "دِد پول" (Deadpool)، پارک ژوراسیک (Jurassic World)، شگفت انگیزها (Incredibles) و انتقام جویان (Avengers) چهار فیلمی بودند که بیشترین فروش را داشتند. این موضوع تا جایی پیش رفت که مریل استریپ و دنزل واشنگتن هم که در دنباله فیلم ها ظاهر نمی شدند به ترتیب در دو دنباله ماما میا و اکولایزر ظاهر شدند.

اما نکته جالبی که در فروش فیلم های تابستان امسال وجود داشت، اقبال تماشاگران به فیلم هایی بود که نقد های بهتری گرفته بودند. به طور کلی، در بین 20 فیلم پرفروش امسال، 14 فیلم امتیاز بین +A و –A را از منتقدان دریافت کرده بودند. ضمن اینکه بازیگران زن در فیلم های امسال بیش از هر سال دیگری در نقش اول فیلم های پرفروش ظاهر شدند. فیلم های ماما میا: دوباره برویم (Mamma Mia! Here We Go Again)، 8 یار اوشن (Oceans 8) و آسیایی های دیوانه پولدار (Crazy Rich Asians) فیلم هایی با نقش آفرینی زنان در نقش های اصلی بودند.

تونل سینما: از تابستان پربرکت سینما تا روایت تازه از کلاسیک های کودکان

بازیگر پلنگ سیاه به دنبال قاتل پلیس در فیلم جدید خود

فروش بالای یک فیلم علاوه بر سود آوری برای کمپانی فیلم سازی، می تواند برای بازیگران و کارگردان ان فیلم نیز گامی رو به جلو باشد. کارگردانی که موفق به ساخت یک یا چند فیلم پرفروش شده می تواند برای فیلم هایی که کمتر در قید و بند تهیه کنندگان کمپانی های بزرگ است بودجه درخواست کند تا فیلم هایی با سلیقه و دید شخصی خود بسازد. فروش موفق فیلم هایی که بر محوریت ستارگان ناشناخته می چرخد هم برای بازیگران این فیلم ها می تواند گامی رو به جلو در بازیگری شود.

حالا بازیگر فیلم موفق امسال، یعنی فیلم پلنگ سیاه بازیگر اول فیلم اکشن و هیجانی جدیدی به تهیه کنندگی برادران روسو (Russo Brothers) شده است.

به گزارش Deadline، چادویک بوسمن (Chadwick Boseman) بازیگر فیلم پلنگ سیاه که امسال در گیشه فروش بسیار خوبی داشت، بازیگر جدید فیلم " پل شماره 17 " (17 Bridges) به تهیه کنندگی برادارن روسو شده است. این فیلم که کارگردانی آن را برایان کِرک (Brian Kirk) برعهده دارد در مورد پلیسی است که به دنبال قاتل چند پلیس در سطح شهر می گردد.

تاریخ اکران این فیلم برای 12 جولای 2019 برنامه ریزی شده است.


تونل سینما: از تابستان پربرکت سینما تا روایت تازه از کلاسیک های کودکان

روایت تازه ای از پیتر پَن و آلیس در سرزمین عجایب بر پرده سینماها

ترکیب و یا روایت های تازه از داستان های کلاسیک و قدیمی در فرهنگ ها عمر چندان طولانی ندارد اما چندین فیلم براساس داستان های کلاسیک به خصوص د رمورد داستان های کلاسیک کودکانه ساخته شده که به دلیل روایت نو و جدید خود مورد توجه قرار گرفته است. با این حال ساخت فیلم هایی با روایت های جدید از داستان های کودکانه باید بسیار هنرمندانه باشد زیرا این کار ممکن است به طور کامل فیلم را خالی از مفهوم و معنا کند. فیلم هایی مانند Maleficent که روایت تازه ای از داستان کلاسیک سفید برفی بود یک نمونه موفق ااز این نوع فیلم ها است.

حالا خبر رسیده که پیش درآمد دو داستان معروف کلاسیک به صورت فیلم سینمایی ساخته خواهد شد.

به گزارش واریتی، فیلم "از راه دور" (Come Away) با محوریت پیش درامد بر دو داستان "پیتر پَن" و "آلیس در سرزمین عجایب" در حال ساخته شدن است و گوگو امباتا-راو (Gugu Mbatha-Raw) و مایکل کِین (Michael Caine) به آنجلینا جولی در این فیلم پیوسته اند.

بِرندا چاپمن (Brenda Chapman) کارگردان فیلم شجاع (Brave) کارگردانی این فیلم را برعهده خواهد داشت. بیشتر فیلم در لندن فیلبرداری می شود و در پائیز هم بخش هایی از آن در لس آنجلس ساخته خواهد شد. جولی علاوه بر این فیلم در دنباله فیلم Maleficent هم حضور خواهد داشت.


تونل سینما: از تابستان پربرکت سینما تا روایت تازه از کلاسیک های کودکان

منبع: دیباچه
برچسب ها: سینما ، تونل سینما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار