پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۱۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷

رضا فیاضی،بازیگر،نویسنده وکارگردان پیشکسوت عرصه هنر، که این روزها در جزیره زیبای کیش به سر می‌برد و کتابفروشی کوچکی به راه انداخته است در گفتگویی اختصاصی با دیباچه گفت: از شرایط حال حاضر،راضی نیستم و تصمیم دارم به تهران برگردم.

این هنرمند با تجربه در خصوص فعالیت‌های اخیر خود به خبرنگار حوزه تلویزیون دیباچه گفت: مدت دوسال است که در جزیره کیش زندگی می‌کنم،فعالیت کاری بدی نداشته‌ام، یک کتابفروشی دایر کردم و در کنار آن فعالیتهای آموزشی داشته‌ و یک گروه هنری برای اجرای تئاتر تشکیل داده‌ام. اما واقعیت این است که از این شرایط خسته شده‌ام؛زندگی در کیش برای افرادی خوب است که نیاز به استراحت،تفریح و آرامش دارند و من اهل این کارها نیستم به همین دلیل تصمیم دارم برگردم.

وی افزود: پیشنهادی برای بازی دریک سریال تلویزیونی دارم ؛ متن فیلمنامه را خوانده و پسندیده‌ام وبه امید خدا تصمیم دارم برای این کار به تهران برگردم. در حال حاضر یک کار سینمایی آماده پخش دارم که کاری از «جلال الدین دری» با نام«نرگس مست» است و در نوبت اکران قرار دارد. کار سینمایی دیگری که درآن حضور دارم،کاری با نام «کار کثیف» از «خسرو معصومی» است که در جشنواره فجر هم حضور داشت و باید دید چه زمانی نوبت اکران آن می‌شود.

این نویسنده کودک و نوجوان، ضمن اشاره به این نکته که امروز مسائل اقتصادی، قدرت تصمیم گیری را از افراد گرفته است اظهار داشت: به من گفته‌اند که قرار است جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، در اصفهان برگزار شود اما به دلیل مسائل اقتصادی و شرایط نا مشخص قدرت تصمیم گیری ندارم و درواقع بهتی وجود دارد که تمامی افراد درگیر آن هستند؛ گویی جامعه بهت زده و مسخ شده‌ است. البته به تازگی در این وانفسا شاهد اتفاقات خوشی نظیر مراسم افتتاحیه نمایش بین المللی تئاتر عروسکی در پارک آب و آتش بوده‌ام که فضای خوبی برای مردم و کودکان ایجاد کرد و من هم سهمی از حضور در این فضا داشتم.

بازیگر نقش آقای جمالی در سریال تلویزیونی «زی زی گولو» درباره شرایط حال تلویزیون و تولیدات این رسانه گفت: امروز چیزی در تلویزیون وجود ندارد که دل آدم برای آن بتپد. سریال‌هایی مانند"امیرکبیر" و"امام علی" و حتی کارهای اجتماعی مانند "میوه ممنوعه" امروز تکرار نمی‌شوند. سریالی وجود ندارد که ما را جذب کرده و علاقمند به بازی کند. به تازگی یکی از دوستان، که بازیگر توانمند و خوبی هم هست به من گفت" چند وقت پیش به یکی از کارگردانانی که همیشه با من کار می‌کرد، گفتم" چرا به من رل نمی‌دهی!" در پاسخ گفت" چرا به تو رل بدهم؛ وقتی فردی هم قد و قواره و هم شکل تو هست که سیصد میلیون به من می‌دهد تا به او نقش بدهم" و متأسفانه بعد از صحبت‌های این دوست،خدا رو شکر کردم که حداقل یک کتاب فروشی دارم و هر زمان بیکار شدم منبع درآمدی برای من وجود دارد ؛هرچند اوضاع کتاب هم خراب است.

وی درباره فعالیت‌هایش درعرصه نویسندگی عنوان کرد: سال گذشته رمان «مردی با لاک قرمز» را چاپ کردم و پس از آن « پرسه در پاریس» را نوشتم که کارهای مربوط به مجوز آن تمام شده و در نوبت چاپ قرار دارد. سه مجموعه شعر و چندین نمایشنامه هم از کارهایی است که در این مدت، از من منتشر شده است. رمان دیگری اززندگینامه دختر نوجوانی که متهم به قتل پدر است نوشته‌ام و در واقع این رمان، مجموعه مصاحبه‌هایی است که با این دختر نوجوان در کانون اصلاح و تربیت داشته‌ام؛ درحال بازخوانی این رمان تلخ و جذاب هستم تا به امید خدا برای چاپ آماده شود.

بازیگر سریال تاریخی امیرکبیر در پاسخ به این پرسش خبرنگار دیباچه که دلیل کم کاری‌ها، در تولید آثار مربوط به حوزه کودک و نوجوان چیست؟اظهار داشت: من به همراه آقای «قناد » بارها برای تولید آثار کودک، طرح ارائه کرده و صحبت کردیم و به ما گفته‌اند، اسپانسر بیاورید؛ آخر چه کسی برای کار کودک اسپانسر می‌شود. افرادی که اسپانسر برنامه خندوانه و برنامه محمدرضا گلزار می‌شوند که جایزه‌های آنچنانی به شرکت کنندگان می‌دهد آیا حاضر می‌شوند،اسپانسر برنامه کودک شوند؛ من کلی طرح و قصه برای ساخت فیلم و برنامه در حوزه کودک دارم و درواقع قلبم برای این کار می‌تپد؛ اما باید دست رو دست بگذاریم تا فرجی شود و بتوانیم کاری برای کودک انجام بدهیم.

وی در انتها ضمن ابراز تأسف از شرایط اقتصادی موجود گفت: فرهنگ کشور تحت تأثیر این شرایط قرار گرفته است؛ امروز آمار کتابخوانی به حدی پایین آمده است که نهایت ندارد و آسیب این قضیه را قطعا فرهنگ کشور می‌خورد. این روزها بیشتر خانواده‌ها برای کودکان خود کتاب می‌خرند و از خود چشم پوشی می‌کنند. البته نه تنها در مورد کتاب، بلکه دررابطه با خورد و خوراک هم خانواده‌ها، کودکان را در الویت قرار می‌دهند و امیدوارم این شرایط تغییر کند.

گفت وگو: اعظم صفایی


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲