شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۲۵
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۱۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی : پرداخت دستمزد های بالا به ستارگان سینما در این صنعت تبدیل به امری رایج شده است. تهیه کنندگان فیلم های سینمایی و کمپانی های بزرگ تلاش می کنند که با ارائه دستمزد های بالا ستارگان سینما را راضی به بازی در فیلم های خود کنند. در واقع شاید تنها موردی که می تواند بازیگران را راضی به بازی در هر فیلمی کند پرداخت دستمزد بالا به این بازیگران است. برخی از بازیگران هم سعی می کنند در قرارداد های مالی خود درصدی از سود فیلم یا فروش آن را هم مال خود کنند. این موارد باعث شده که هزینه ساخت فیلم در هالیوود به شدت بالا برود.

به عنوان مثال، در سال 2007، هزینه متوسط تولید فیلم در یک کمپانی بزرگ حدود 65 میلیون دلار بود. اما هزینه های تولید شامل بخش توزیع و بازاریابی نمی شود. در سال 2007 به طور متوسط 35 میلیون دلار هزینه تبلیغات برای یک فیلم سینمایی در نظر گرفته می شد و به طور کلی هزینه تولید و فروش فیلم اصلی تا 100 میلیون دلار می رسد که دستمزد بازیگران در حدود یک سوم هزینه تولید در نظر گرفته می شود. البته این رقم برای بازیگرانی مانند تام کروز حداقل 50 تا 60 میلیون دلار دستمزد + سود فروش فیلم است.

مجله فوربس لیست پردرآمد ترین بازیگران مرد دنیا را در سال سال 2018 منتشر کرد. اما نکته جالبی که در این لیست وجود دارد حضور بازیگری در صدر این لیست است که در سال 2018 در هیچ فیلمی بازی نکرد.

به گزارش slashfilm، جرج کلونی که علاوه بر بازیگری در کارگردانی نیز دستی دارد، در صدر جدول پردرامد ترین بازیگران سال 2018 قرار گرفته است. درامد جرج کلونی در سال 2018 بنا بر گزارشی که نشریه فوربس (Forbs) منتشر کرده به 239 میلیون دلار می رسد. البته این درآمد به دلیل فروش کمپانی ساخت مشروبات الکلی این بازیگر به نام (Casamigos Tequila) بوده است.

در رده دوم دوآین جانسون که دو فیلم جومانجی و آسمانخراش را امسال بر پرده سینما داشت، حضور دارد که درآمدی بالغ بر 124 میلیون دلار در سال 2018 داشته ولی این مبلغ بدون احتساب مالیات است. رابرت داونی جونیور بازیگر سری فیلم های انتقام جویان هم 81 میلیون دلار در سال 2018 درآمد داشته است.

اما نکته جالب توجه لیست فوربس، حضور دو هندی و یک هنگ کنگی در بین 10 بازیگر پردرآمد سال 2018 است. جکی چان هنرپیشه مطرح هنگ کنگی در رده 5 با 45.5 میلیون دلار درامد قرار گرفته و آکشی کومار و سلمان خان بازیگران مطرح سینمای هند هم به ترتیب با 40.5 میلیون دلار و 38.5 میلیون دلار در رده های 7 و 9 قرار گرفته اند.

تونل سینما: از پردرآمدترین بازیگر بدون حضور در فیلم تا اکران موفق مرد مورچه ای

مرد مورچه ای بازارهای چین را فتح کرد

چین، به دلیل جمعیت بالای خود همواره به عنوان یکی از پرسود ترین بازارهای جهان برای شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری شناخته می شود و افزایش درآمد این کشور باعث شده که مردم بیش از گذشته به سمت تغییر ذائقه خود در مورد سبک زندگی و تفریحات خود حرکت کنند.

صنعت سینما هم از این قائده مستثنا نیست و کمپانی های فیلم سازی هالیوودی تلاش بسیاری می کنند که رضایت مقمات چینی را برای اکران فیلم های خود در این کشور جلب کنند تا از بازار پرسود این کشوربزرگ آسیایی نهایت استفاده را کنند.

فیلم ابر قهرمانی کمپانی دیزنی، توانست در پایان هفته، به لطف فروش خوب خود در چین در صدر جدول اکران جهانی فیلم های سینمایی بایستد.

به گزارش واریتی، فیلم مرد مورچه ای و زنبور (Ant-Man and the Wasp) محصول مشترک کمپانی های دیزنی و مارول در هفته افتتاحیه خود در چین توانست 68 میلیون دلار فروش کند تا تبدیل به چهارمین فیلم پرفروش افتتاحیه مارول در چین شود. این فیلم تاکنون در سطح جهان 544 میلیون دلار فروش کرده که از این فروش 333 میلیون آن مربوط به فروش خارج از آمریکای این فیلم می شود. فیلم مرد مورچه ای و زنبور هنوز در ژاپن اکران نشده و انتظار می رود فروش تجاری آن در این کشور بالا باشد.

تونل سینما: از پردرآمدترین بازیگر بدون حضور در فیلم تا اکران موفق مرد مورچه ای

دنباله فیلم هدف یک سگ ساخته می شود

فیلم های سینمایی با محوریت روابط بین انسان و حیوان همواره مورد توجه تماشاگران بوده اند. در سال اخیر هم با افزایش کیفیت جلوه های ویژه تصویری اعمال و رفتار حیوانات حالت خیال پردازانه تری به خود گرفته است. برای مثال می توان به فیلم های مانند آندرداگ (Underdog) محصول 2007 اشاره کرد. هرچند که فیلم Babe با محوریت زندگی یک خوک، در سال 1995علاوه بر فروش استثنایی 254 میلیونی خود توانست نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم هم شود.

آنطور که اعلام شده بازیگران فیلم هدف یک سگ در قسمت جدید این فیلم هم حضور دارند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، دنباله فیلم هدف یک سگ (A Dog's Purpose) که سال گذشته بر پرده سینما ها آمد، بازیگران خود را شناخت. دنیس کواید(Dennis Quaid) و جاش گَد (Josh Gad) در قسمت جدید فیلم که به نام "سفر یک سگ" (A Dog's Journey) قرار است اکران شود دوباره حضور خواهند داشت. بِتی گیلپین (Betty Gilpin) هم در این فیلم نقش دارد.

داستان فیلم هدف یک سگ ماجرای یک سگ را بیان می‌کند که 5 بار زندگی را با حلول و نوعی تناسخ در کالبد 5 سگ با نژادها و زمان‌های مختلف را تجربه می‌کند. دنباله این فیلم قرار است سال آینده اکران شود.

تونل سینما: از پردرآمدترین بازیگر بدون حضور در فیلم تا اکران موفق مرد مورچه ای
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار