جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۱۶ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی : حضور شخصیت های سیاسی در فیلم های سینمایی و برنامه هایی مانند سریال های تلویزیونی موضوعی است که به ندرت اتفاق می افتد. البته در صورت اتفاق افتادن این موضوع به ندرت ممکن است که این افراد در نقشی غیر از نقش خودشان ظاهر شوند. البته رابطه سینما و سیاست همواره رابطه ای مملو از بده بستان های مختلف بوده و انتخاب رونالد ریگان بازیگر سینما به عنوان رئیس جمهور آمریکا در دهه 80 میلادی و دونالد ترامپ که حضور پررنگی در برنامه های تلویزیونی داشت یکی از همین بده بستان های سینما و تلویزیون است.

صبح شنبه اعلام شد که جان مک کین سناتور جمهوری خواه به دلیل بیماری درگذشته است. اما شاید نکته جالب توجه در مورد این سناتور و کهنه سرباز جنگ ویتنام حضور وی در برنامه های تلویزیونی و سینمایی باشد.

هالیوود ریپورتر در گزارشی که در مورد جان مک کین منتشر کرده است علاوه بر زندگی سیاسی به جنبه های هنری زندگی مک کین نیز پرداخته است. در این گزارش کوتاه اشاره شده که مک کین در برنامه های نمایش زنده شنبه شب (Saturday Night Live)، سریال تلویزیونی 24 و فیلم سینمایی مهمانان ناخوانده عروسی (Wedding Crashers) حضور داشته است.

مک کین قبل از اینکه در سال 2008 به عنوان نامزد ریاست جمهوری به مصاف باراک اوباما برود در اپیزود هایی از برنامه نمایش زنده شنبه شب در سال 2002 حضور داشت که از آنها می توان به (To Love, Honor and Stalk)، (Hardball: Homeland Security) و (Top of the Morning) اشاره کرد.

اما مک کین با ایفای نقشی کوتاه در فیلم سینمایی مهمانان ناخوانده عروسی نشان داد علاوه بر دنیای سیاست در بازیگری هم دستی دارد. هرچند که حضور مک کین در این فیلم در حد حضور به عنوان یکی از مهمانان عروسی بود. نکته جالب توجه حضور استراتژیست دموکرات، جیمز کارویل James Carville)) در کنار مک کین جمهوری خواه در این صحنه است.

در فصل 5 سریال 24، در قسمت روز 5 ساعت 1 تا 2 بعد از ظهر، مک کین در یک صحنه فیلم پوشه ای را به شخصیت آدری راینز می دهد. با این همه اسم مک کین در عنوان بندی پایانی نیامد. در سال 2008 هم مک کین در چند اپیزود برنامه نمایش زنده شنبه شب ظاهر شد.

گفتنی است «جان مک‌کین » در یک سال گذشته با سرطان مغز پیشرفته دست و پنجه نرم می‌کرد.او که از چند ماه پیش به علت سرطان مغز کنگره را ترک و مشغو ل معالجه شده بود، روز جمعه گفت دیگر تمایلی برای ادامه درمان ندارد.

تونل سینما: از مرگ جان مک کین سناتور جمهوری خواه با سابقه بازیگری تا نقش چرچیل در فیلمی ترسناک !

بازیگر نقش چرچیل در فیلمی ترسناک

شرکت های فیلم سازی کوچک و مستقل برای بقا در سینمای امروز آمریکا کار سختی را برای رقابت با کمپانی های بزرگ فیلمسازی هالیوودی دارند. اما علیرغم محدودیت های بودجه ای این کمپانی ها، این کمپانی ها برای جذب ستارگان سینما از طریق ارائه فیلمنامه های جذاب و غیر کلیشه ای هالیوودی تلاش می کنند. این موضوع باعث شده که در برخی از سال ها کمپانی های فیلم سازی مستقل در مراسم اسکار خوش بدرخشند و توجهات بسیاری را به دلیل ارائه فیلم های قدرتمند از نظر هنری و کم هزینه نشان دهند. شاید به این دلیل باشد که بازیگران بزرگ هم گاهی دستمزد خود را برای بازی در این فیلم ها کاهش می دهند تا کارنامه هنری بهتری داشته باشند.

یکی از نمونه های موفقیت فیلم های کمپانی های مستقل در سال 2005 رخ دادو از 5 فیلمی که نامزد جایزه اسکار شده بودند تنها فیلم "مونیخ" به کارگردانی استیون اسپیلبرگ محصول کمپانی بزرگ هالیوودی بود و فیلم های "تصادف"، "کوهستان بروکبک"، "کاپوتی" و "شب بخیر و بخت یارتان" محصول کمپانی های مستقل بودند.

در خبر ها آمده که گری اولدمن بازیگر نقش مقابل خود را در پروژه جدید خود شناخته است.

به گزارش The Wrap، جنیفر اسپوزیتو (Jennifer Esposito) که برای بازی در سریال تلوزیونی "NCIS شناخته شده است، قرار است در پروژه جدید کمپانی مستقل تاکر تولی اینترتیمنت (Tucker Tooley Entertainment) به نام مِری (Mary) در مقابل گری اولدمن بازی کند. اولدمن سال گذشته برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم "تاریکترین ساعت" و در نقش وینستون چرچیل شد.

براساس اخبار منتشر شده از این پروژه، قرار است مایکل گووی (Michael Goi) کارگردانی این فیلم را برعهده داشته باشد. "مِری" فیلمی در ژانر وحشت به شمار می رود و درونمایه ای ماورا الطبیه دارد. "مِری" قرار است سال آینده بر پرده سینما ها برود. علاوه بر اسپوزیتو، امیلی موریتیمر (Emily Mortimer) هم در فیلم حضور خواهد داشت.

تونل سینما: از مرگ جان مک کین سناتور جمهوری خواه با سابقه بازیگری تا نقش چرچیل در فیلمی ترسناک !

بازسازی کُره ای فیلمی از سینمای کلمبیا

سینمای شرق آسیا و فیلم های ترسناک این منطقه، همواره یکی از منابع الهام و بازسازی در سینمای هالیوود به شمار می روند و علاقه مندان ژانر وحشت همواره شاهد بازساز یهای فیلم های موفق این منطقه در ژانر وحشت از سوی هالیوودی ها بوده اند. با این حال این تلاش ها به دلیل تفاوت هایی که در فرهنگ و سینمای شرق و غرب وجود دارد به طور کامل نتیجه نداده و به نظر می رسد که تعداد بازسازی های شکست خورده آمریکایی از فیلم های شرق آسیا همچنان کمتر از فیلم های قابل اعتنا باشد.

از بزرگترین نمونه های شکست خورده می توان به شاتر (2008) بازسازی فیلمی تایلندی به همین نام در سال 2004، آب سیاه (2005) بازسازی فیلمی ژاپنی به همین نام در سال 2002 اشاره کرد. با این همه فیلم های موفقی هم وجود داشته اند که فیلم حلقه (2002) یکی از این فیلم ها است که از دید برخی از منتقدان حتی بهتر از نسخه ژاپنی (1998) درآمده است. اما حالا یک کمپانی فیلم سازی کره جنوبی تصمیم گرفته به جای فیلمی اورجینال، نسخه کره ای زبان فیلمی از سینمای کلمبیا را بسازد.

کمپانی فیلم سازی آیوانهو پیکچرز (Ivanhoe Pictures) کره جنوبی خبر از بازسازی کره ای فیلم روانشناختی و هیجان انگیز کلمبیایی را داده است.

به گزارش واریتی، موفقیت فیلم کمدی " آسیایی های دیوانه پولدار" (Crazy Rich Asians) باعث شده که توجهات به سوی کمپانی تولید کننده این فیلم جلب شود و حالا این کمپانی قصد بازسازی فیلم کلمبیایی "چهره پنهان" (The Hidden Face) را داشته باشد که فیلمی در ژانر وحشت به شمار می رود. این فیلم در سال 2011 بر پرده سینماها آمده و در مورد تلاش های یک مرد جوان برای یافتن معشوقه گمشده خود است به طرز اسرار آمیزی ناپدید شده است.

بازسازی کره ای این فیلم قرار است در اوایل سال 2019 کلید بخورد.

تونل سینما: از مرگ جان مک کین سناتور جمهوری خواه با سابقه بازیگری تا نقش چرچیل در فیلمی ترسناک !

شکایت کارگردان از تهیه کنندگان فیلمش بعد از 4 سال

شکایت کردن و مورد شکایت قرار گرفتن در سینمای آمریکا، امری روزمره به شمار می رود و دادگاه های این کشور بارها شاهد پرونده های شکایت افراد مختلف از کمپانی ها و دیگر افراد فعال در این صنعت هستند. شاید همچنان موضوع شکایت زوج استرالیایی از تهیه کنندگان ترمیناتور 3 (2003) در اذهان مانده باشد که ادعای دزیدن ایده خود را توسط تهیه کنندگان این فیلم داشتند و در نهایت شکست خوردند. (هرچند که معلوم نشد این زوج چگونه بعد از ده سال یاد این موضوع افتاده بودند ! )

رابرت رودریگز، که کارگردانی دنباله فیلم سین سیتی (Sin City: A Dame to Kill For) را در سال 2014 برعهده داشت شکایتی علیه تهیه کنندگان و کمپانی پخش کننده فیلم کرده است.

به گزارش The Playlist، قسمت دوم سین سیتی که برخلاف قسمت اول آن که در سال 2004 بسیار موفق بود، شکست تجاری و هنری خورد باعث شده که کارگردان این فیلم از کمپانی و تهیه کنندگان فیلم به دلیل آنچه که نمایندگی غلط فیلم خوانده، 4 سال بعد از اکران فیلم شکایت کرده است.

قسمت دوم سین سیتی علیرغم حضور بازیگرانی بزرگ مانند میکی رورک، جاش برولین و جسیکا آلبا تنها 39 میلیون دلار فروش داشت که در مقابل هزینه ساخت 65 میلیونی ان شکست سنگینی به شمار می رود. ضمن اینکه فیلم به شدت مورد انتقاد منتقدان سینمایی قرار گرفت.

تونل سینما: از مرگ جان مک کین سناتور جمهوری خواه با سابقه بازیگری تا نقش چرچیل در فیلمی ترسناک !
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲