شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۰۷
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۰۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۷

مینا صفار  : کمدی ژانر خوبی است اما زمانی‌که تحت اجبار به‌سمت این کار بروی، آثاری ضعیف و حتی در برخی از موارد سخیف تولید می‌شوند چون برای حفظ گیشه، تصمیم می‌گیرند به هر قیمتی تماشاگر را بخندانند.

رامین ناصرنصیر؛ بازیگر نام‌آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون درباره دلیل کم‌کاری‌اش در تئاتر، گفت: تمایل دارم زمانی در تئاتر حضور داشته باشم که درگیر هیچ پروژه دیگری نباشم چراکه شرایط پرفشاری به‌وجود می‌آید و فارغ از بحث فشار کاری، زمانی‌که درگیر پروژه دیگری باشید و خسته سر تمرین تئاتر حاضر شوید، لذت تئاتر کار کردن کم می‌شود. از دید من جذاب‌ترین بخش تئاتر، دوره تمرین است.

ناصیرنصیر در پاسخ به این سوال که در شرایط امروز جامعه آیا کمدی می‌تواند آرامش را به بخشی از جامعه منتقل کند، گفت: این روزها به‌دلیل شرایط اقتصادی‌ای که تئاتر با آن‌ دست‌به‌گریبان است و حمایتی از تئاتر نمی‌شود، کمدی کار کردن متداول شده است چون این نوع کار نوعی ضمانت به‌همراه دارد که اثر با شکست اقتصادی مواجه نمی‌شود. درنتیجه برای این‌که گروه بتواند به کار خود ادامه دهد، به‌سمت اجرای نمایش کمدی می‌روند. کمدی ژانر خوبی است اما زمانی‌که تحت اجبار به‌سمت این کار بروی، آثاری ضعیف و حتی در برخی از موارد سخیف تولید می‌شوند چون برای حفظ گیشه، تصمیم می‌گیرند به هر قیمتی تماشاگر را بخندانند.

این هنرمند عرصه تئاتر و ترجمه، یکی از مشکلات تئاتر ایران را به‌صورت گل‌درشت پرداختن به مسائل روز دانست و گفت: متاسفانه این روزها برای جذاب تر شدن نمایش‌ها، رخدادهای روز را بدون جرح و تعدیل و با شوخی‌های سطحی تحویل مخاطب می‌دهند غافل از اینکه اینها فقط جذابیت لحظه‌ای دارند؛ در صورتی که اگر همین رخدادها به‌شکل ته‌نشین و در راستای و شرایط خود اثر در کارها استفاده شوند خود آثار تفسیرپذیری بیشتری پیدا می‌کنند و ماندگارتر هم می‌شوند. اثر نمایشی بهتر است به‌گونه‌ای خلق شود که به تعداد تماشاگران قابلیت تفسیر و تعبیر داشته باشد نه آن‌که اولین تاویل، آخرین تاویل آن باشد.

رامین ناصرنصیر؛ بازیگر سینما و تلویزیون و کارگردان و بازیگر تئاتر است. او همچنین فعالیت در زمینه ترجمه آثار ادبی و ادبیات نمایشی را هم در کارنامه هنری و فرهنگی خود دارد. او فعالیت تلویزیونی خود را از سال 1373 آغاز کرد و در این مدت در مجموعه‌های طنز تلویزیونی از جمله پلاک ۱۴، جنگ ۷۷، باجناغ‌ها، پشت‌کنکوری‌ها و سه، پنج، دو ایفای نقش کرده‌است. وی هم‌چنین در مجموعه طنز «قهوه تلخ» نقش آقای بلوکات را به عهده داشت. ناصرنصیر در چندین فیلم و سریال شبکه نمایش خانگی از جمله شهرزاد و شوخی کردم به ایفای نقش پرداخته‌است. از جمله آثار نمایشی او هم می‌توان به «باغ آلبالو» به‌کارگردانی آتیلا پسیانی، «کرگدن» به‌کارگردانی فرهاد آییش، «مجلس ضربت زدن» و «ترانه‌های محلی» به کارگردانی محمد رحمانیان و... اشاره کرد. او در فیلم‌های سینمایی مثل «آشوب» به‌کارگردانی کاظم راست‌گفتار، «مربای شیرین» مرضیه برومند و ... به ایفای نقش پرداخته است. یکی از نکاتی که درباره شخصیت ناصر نصیر جالب توجه به نظر می‌رسد شخصیت جدی و درونگرای او به‌رغم همه نقش‌های کمدی‌ای است که در آنها بازی کرده است.


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار