پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۸۰۱
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۷ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

یک کشتی گیر دیگر در راه سینما

دنیای ورزش و سینما هموراه رابطه بسیار خوبی با یکدیگر داشته اند. برخی از برترین فیلم های تاریخ سینما را فیلم های ژانر ورزشی تشکیل می دهند که گاها از نظر تجاری و هنری در رده برترین فیلم های سال قرار می گیرند. راکی (1976)، گاوخشمگین (1980) ردر مورد ورزش بوکس، سیبسکوئیت (2003) در مورد اسب سواری، مانی بال (2009) در مورد بیس بال تنها بخشی از این فیلم ها را تشکیل می دهند.

حضور ورزشکاران حرفه ای هم در فیلم های سینمایی یکی دیگر از جنبه های بده بستان های ورزش و سینما است. با این همه چندان حضور ورزشکاران روی پرده سینما به دلیل تفاوت های زیادی که دنیای ورزش و بازیگری سینما با هم دارند موفق آمیز نبوده و غیر از مواردی معدود مانند دوآین جانسون و پژمان جمشیدی (به عنوان نمونه وطنی !) حضور ورزشکاران باعث شکست تجاری آن فیلم شده است.

حالا ظاهرا بعد از حضور ورزشکاران کشتی حرفه مانند جان سینا، کِین و دیو باستیستا، اینبار نوبت به کشتی گیر دیگری رسیده که شانس خود را بر پرده نقره ای سینما امتحان کند.

به گزارش Flickeringmyth، بعد از اینکه تابستان سال گذشته کوین اسمیت اعلام کرد که فیلم جدید وی در حال و هوای کریسمس ساخته خواهد شد در فیس بوک خود اخبار جدیدی در مورد این فیلم منتشر کرد.

اسمیت در پست فیس بوکی خود گفته فیلم وی که با عنوان "کیلوری اینجا بود" (KillRoy Was Here) ساخته و اکران خواهد شد فیلمی ترسناک خواهد بود. وی در خبر دیگری گفته که کریس جِریکو (Chris Jericho) هم در این فیلم حضور خواهد داشت.

علیرغم اینکه سال گذشته کوین اسمیت یک حمله قلبی را پشت سر گذاشت، اما این موضوع خللی در اراده وی برای ادامه کارگردانی ایجاد نکرده است.


تونل سینما: از حضور یک کشتی گیر مطرح دیگر در سینما تا کلبه وحشت بدون آش!پ

کلبه وحشت بدون اَش ممکن است !

در دهه هشتاد میلادی و با رونق گرفتن ویدئو، کارگردانان بسیاری از این فرصت برای ساخت فیلم هایی کم بودجه ولی پرطرفدار استفاده کردند. یکی از این کارگردانان سام رِیمی (Sam Raimi) بود که در سال 1981 با ساخت فیلم مرده پلید (The Evil Dead) -در ایران با نام کلبه وحشت معروف شد- موفق شد شهرت بسیاری به عنوان یک کارگردان موفق در ژانر وحشت به دست بیاورد. البته این موفقیت به دلیل بدنامی فیلم بود که مملو از صحنه های بسیار خشن و وحشتناک بود. این موضوع تا جایی پیش رفت که مارگرات تاچر نخست وزیر وقت بریتانیا از این فیلم به عنوان کثافت ویدئویی یاد کرد. البته فیلم بدون توجه به نظر خانم تاچر موفقیت بسیاری به دست آورد تا جایی که دو دنباله با نام های مرده پلید 2 (1987) و ارتش تاریکی (1992) به همراه داشت. نسخه بازسازی شده مرده پلید در سال 2013 هم اکران شد که موفقیت چندانی نداشت.

یکی از دلایل موفقیت این فیلم ها شخصیت اَش ویلیامز (Ash Williams) با بازی بروس کمپبل (Bruce Campbell) بود. حالا کمپبل بعد از بازی در سریال "اش در مقابل مرده پلید" (Ash vs Evil Dead) عقیده دارد که این سری فیلم ها بدون حضور وی و شخصیت اش ویلیامز هم می توانند موفق باشند.

به گزارش MovieWeb، کمپبل که دوران بازیگریش بیش از هر چیز با شخصیت اش ویلیامز شناخته می شود در مورد احتمال بازی وی در سری جدید مرده پلید گفته که از این نقش خود را کنار کشیده و معتقد است این فیلم ها بدون حضور وی هم راه خود را پیدا خواهند کرد.

البته کمپبل اعتقاد دارد که شخصیت براندی (دختر اش) در سریال "اش در مقابل مرده پلید" می تواند جایگزین خوبی برای وی و شخصیت ا ویلیامز باشد.

تونل سینما: از حضور یک کشتی گیر مطرح دیگر در سینما تا کلبه وحشت بدون آش!پ


مِگ همچنان می خروشد

فیلم هایی با موضوع حمله حیوانات به انسان همواره بخش بزرگی از تماشاگرانی که هدف از حضور در سالن سینما را هیجان می دانند به خود جذب می کند. در این بین فیلم های موسوم به فیلم های کوسه ای از جایگاه خاصی در این بین برخوردار هستند. آرواره ها (Jaws) محصول 1975 نمونه خوبی برای این فیلم ها است. فیلم های دیگری در این سبک مانند شارکاندو (Sharknado) محصول 2013 نیز وجود دارند که علیرغم اینکه از کیفیت پائینتری از نظر هنری برخوردار هستند اما طرفداران خود را دارند.

حالا فیلم مِگ (The Meg) که در اولین هفته اکران خود در آمریکا در صدر جدول پرفروش ها قرار گرفت در سطح بین المللی هم با استقبال تماشاگران رو به رو شده است.

به گزارش واریتی، فروش فیلم مِگ با بازی جیسون استاتهام به 67 میلیون دلار در 55 کشور رسیده است که با توجه به فروش 230 میلیونی ان در آمریکای شمالی و فروش این هفته ان که 21.5 میلیون شد حالا فروش کلی فیلم به 314 میلیون دلار رسیده است. فیلم در کره جنوبی در 661 پرده سینما اکران شد و فروش فیلم در این کشور به 3.2 دلار رسید. در استرالیا 2.5 میلیون دلار حاصل فروش این فیلم با اکران بر 413 پرده سینما بود. بیشترین فروش فیلم در مکزیک، بریتانیا و روسیه بود.


تونل سینما: از حضور یک کشتی گیر مطرح دیگر در سینما تا کلبه وحشت بدون آش!پ

گزارش از : محمد حسن گودرزی



منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲