جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۳ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۷

کناره گیری جک نیکلسون از بازسازی تونی اردمان

کنار گذاشتن یک بازیگر از پروژه ساخت فیلم از جمله مسائلی است که در صنعت سینما وجود دارد. این کنارگذاشتن بازیگر ممکن است به دلایل متعددی و در هر بخش از پروژه رخ دهد که از جمله آنها می توان به عدم درک متقابل بازیگر و کارگردان، نبود تناسب مناسب بین بازیگران یک فیلم، مسائلی مانند بی انضباطی و درگیری بین کارگردان و بازیگر و درنهایت مرگ بازیگر اشاره کرد. این موضوع می تواند گاه یک پروژه ساخت یک فیلم را تا مرحله لغو شدن پیش ببرد که باعث ضرر مالی شدید به تهیه کننده و کمپانی فیلم سازی می شود.

در طول تاریخ سینما بارها همچین مواردی را شاهد بوده ایم. برای مثال نبود تناسب بو شیمی مناسب بین سلویتز استالون و لورا درن باعث شد که لورا دِرن جای خود را به ساندرا بولاک در فیلم ویرانگر(Demolition Man) محصول سال 1993 بدهد. یا در فیلم کلاغ (The Crow) محصول 1994،  مرگ نا بهنگام براندون لی در صحنه فیلبرداری باعث شد که فیلم با استفاده از بدل و جلوه های تصویری ادامه پیدا کند.

حالا خبر رسیده که یکی از بازیگرانی که نامش برای بازی در  بازسازی فیلم آلمانی تونی اِردمن (Toni Erdmann) مطرح بود، این پروژه را ترک کرده است.

به گزارش The Wrap، جک نیکلسون بازیگر مطرح آمریکایی و دارنده سه جایزه اسکار دیگر در بازسازی فیلم تونی اِردمن حضور نخواهد داشت. این فیلم قرار بود با شرکت کریستین ویگ (Kristen Wiig) جک نیکلسون ساخته شود و رابطه پرتنش یک دختر و پدرش را به تصویر بکشد. دلیل عدم حضور جک نیکلسون در این پروژه نامعلوم است.  علاوه بر نیکلسون تغییرات دیگری در این فیلم رخ داده که حضور لیزا چولودنکو  (Lisa Cholodenko) به عنوان کارگردان یکی دیگر از این تغییرات است.

فیلم تونی اردمان به کارگردانی مارن آده در سال 2016  در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نمایش داده شد. این فیلم نماینده سینمای آلمان در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار بود اما این جایزه در نهایت به فروشنده ساخته اصغر فرهادی تعلق گرفت.

تونل سینما | از  کناره گیری جک نیکلسون برای بازی در یک فیلم تا حضور مجدد بازیگر پلیس آهنی در نسخه جدیدآن

واکنش های مثبت، اکران کمدی جدید لایونز گیت را جلو انداخت

 

یکی از عواملی که باعث موفقیت یک فیلم سینمایی از نظر تجاری می شود نقد های منتقدان بر آن فیلم است. این نقد ها که معمولا همزمان با اکران فیلم در سایت ها، شبکه های اجتماعی ، مجلات سینمایی و روزنامه ها منتشر می شود می توانند تا حد بسیار زیادی بر علاقه مردم برای دیدن فیلم تاثیر گذار باشند. به همین دلیل کمپانی های سینمایی معمولا اکران های ویژه ای را قبل از اکران عمومی فیلم برای برخی از افراد و منتقدان سینمایی در نظر می گیرند و با توجه به واکنش انها در مورد شرایط، زمان اکران فیلم و احتمالا تغییراتی در مورد فیلم تصمیم گیری می کنند. گاهی این موضوع ممکن است به افزودن سکانس هایی برای فیلم منجر شود که باعث افزایش هزینه تولید فیلم خواهد شد یا اینکه حذف برخی سکانس ها و حتی تغییراتی در داستان فیلم را با خود به دنبال خواهد داشت.

به نظر می رسد که استقبال از کمدی اخیر کمپانی لایونز گیت (Lionsgate) باعث شده که این کمپانی به فکر تغییر زمان اکران این فیلم بیفتد.

به گزارش واریتی، به لطف واکنش های بسیار مثبتی که اکران خصوصی فیلم  فلارسکی (Flarsky) به همراه داشته، قصد دارد چهار ماه تاریخ اکران این کمدی را عقب بیاندازد تا در فصل تابستان اکران و شانس بهتری برای جذب تماشاگران داشته باشد. تاریخ اکران این فیلم 7 ژوئن 2019 معین شده است.

براساس نظر سنجی از تماشاگران اکران های خصوصی فلارسکی، بالای 95 درصد از این فیلم رضایت داشته اند. داستان فیلم در مورد روزنامه نگاری با بازی سِت روگِن (Seth Rogen) است که براساس یک سری وقایع کمدی توجه یکی از قدرتمندترین زنان جهان را با بازی شارلیز ترون (Charlize Theron) جلب می کند تا جایی که وی تلاش می کند به اولین رئیس جمهور زن آمریکا تبدیل شود.

تونل سینما | از  کناره گیری جک نیکلسون برای بازی در یک فیلم تا حضور مجدد بازیگر پلیس آهنی در نسخه جدیدآن

حضور بازیگر اولین روبوکاپ در نسخه جدید این فیلم

بازسازی و دوباره سازی فیلم های سینمایی چیزی است که در سال های اخیر در هالیوود به شدت رونق گرفته است. این بازسازی ها ممکن است کیفیتی متفاوت نسبت به فیلم اصلی داشته باشند. با این همه کمتر پیش می آید که هنرپیشه فیلم اصلی در فیلم بازسازی شده نقش آفرینی کند. در واقع تولید کننده فیلم تلاش می کند که محصول دوباره سازی شده را کاملا در شکل و شمایلی جدید عرضه کند.

اما این امر ممکن است در بازسازی جدید فیلم روبوکاپ صدق نکند.

به گزارش  The Playlist، نیل بلومکمپ (Neill Blomkamp) کارگردان فیلم جدید روبوکاپ (RoboCop) اعلام کرده که ممکن است در فیلم جدید خود که به نوعی دوباره سازی-دنباله سازی به حساب می آید از پیتر وِلر (Peter Weller) بازیگر اولین و دومین قسمت روبوکاپ استفاده کند. اولین قسمت روبوکاپ در سال 1987 به کارگردانی پل فرهوفن (Paul Verhoeven) ساخته شد و تبدیل به یکی از بهترین فیلم های دهه 80 گردید. قسمت دوم فیلم هم به کارگردانی اروین کرشنر (Irvin Kershner) در سال 1990 فیلم نسبتا موفقی بود.

سال 2014، بازسازی این فیلم بر پرده سینما ها آمد که علیرغم فروش تجاری نسبتا موفق نتوانست از نظر هنری توجهات را به خود جلب کند. فیلم جدید در مرحله پیش تولید به سر می برد.

 تونل سینما | از  کناره گیری جک نیکلسون برای بازی در یک فیلم تا حضور مجدد بازیگر پلیس آهنی در نسخه جدیدآن

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳