چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۷۸
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

اقتباس سریال مطرح انگلیسی بر پرده سینماها

رشد بینندگان سریال های تلویزیونی با توجه به گسترش روزافزون شبکه های تلویزیونی و امکان دسترسی به آنها از روشهای دیگری غیر از صفحه «قاب جادویی» باعث شده که روز به روز بر بینندگان و دنبال کنندگان سریال های تلویزیونی افزوده شود. این موضوع باعث شده موج بزرگی از اینگونه تولیدات در ژانر های مختلف تولید شود که هر کدام بینندگان خاص خود را دارند. شاید به همین دلیل باشد که گروهی از منتقدان هنری سال های اخیر را ـعصرطلایی تلویزیون» نامیده اند.

کمپانی های فیلمسازی و شبکه های تلویزیونی هم تلاش می کنند که در هر دو بازار تلویزیون و سینما حضور داشته باشند که این کار از طریق اکران نسخه های سینمایی براساس سریال های تلویزیونی (مانند نسخه سینمایی سریال 24) و تبدیل فیلم های سینمایی به سریال تلویزیونی (مانند سریال M.A.S.H) صورت می گیرد.

حالا خبر رسیده که یکی از مشهورترین سریال های تاریخ تلویزیون در ژانر تاریخی قرار است نسخه سینمایی داشته باشد.

به گزارش The Wrap، براساس سریال تلویزیونی داون تاون اَبی (Downton Abbey) قرار است فیلم سینمایی ساخته و اکران شود. دن استیونز (Dan Stevens) بازیگر این سریال از سال 2010 تا 2012 هم احتمال داده که در این فیلم در نقش شخصیت متیو کرآولی(Matthew Crawley) باری کند. هرچند که این شخصیت در میانه این سریال کشته شد.

فعالیت های استیونز در سال های اخیر بیشتر بر سینما متمرکز بوده و فیلم های مهمان (The Guest) در سال 2014 و مارشال (Marshall) در سال 2017 از جمله کارهای مهم وی در این حیطه بوده اند.

جزئیات فیلم که از ماه گذشته گمانه زنی ها در مورد آن شروع شده هنوز مشخص و نقش استیونز در این فیلم هنوز معلوم نیست. Focus Features، که پخش این فیلم در ایالات متحده را برعهده دارد هنوز به درخواست The Wrap برای ارائه جزئیات بیشتر از فیلم پاسخ نداده است.

سریال «داون تاون اَبی» نخستین بار در بریتانیا در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۰ میلادی از شبکه تلویزیونی ITV و در ایالات متحده آمریکا در تاریخ ۹ ژانویهٔ ۲۰۱۱ میلادی از شبکه تلویزیونی PBS پخش شد. تاکنون شش فصل از این سریال ساخته شده‌است که فصل ششم در پائیز ۲۰۱۵ در بریتانیا و ایرلند و فصل پنجم نیز در ایالات متحده آمریکا از ۴ ژانویهٔ ۲۰۱۵ پخش شد. در ۲۶ مارس ۲۰۱۵ اعلام شد که فصل ششم این سریال، آخرین فصل این مجموعهٔ تلویزیونی خواهد بود.

وقایع این مجموعه در یک قصر بزرگ در یورک ‌شایر رخ می‌دهد و در آن، داستان زندگی یک خانوادهٔ اشرافی به نام «خاندان کرالی» بهمراه خدمتکاران‌شان، در دورانِ پس از سلطنت ادوارد هفتم و در خلال سلطنتِ جرج پنجم و پس از آن، روایت می‌شود.

تونل سینما: از اقتباس سینمایی « داون تاون اَبی» تا شگفتی فیلمی درباره جنگ جهانی دوم!

استقبال خوب منتقدان، اکران کمدی پارامونت را جلو انداخت

به تعویق انداختن تاریخ نمایش یک فیلم در صنعت سینما معمولا یک معنا دارد که فیلم مورد نظر از چنان کیفیت پائینی برخوردار است که کمپانی فیلمسازی در مورد اکران آن و امکان استقبال تماشاگران از آن تردید دارند. گاهی مسائل مالی و فنی باعث عقب افتادن فیلم از برنامه ساخت خود شده و در نهایت عقب افتادن زمان اکران فیلم را منجر می شود.

اما جلو انداختن زمان اکران فیلم می تواند این معنا را داشته باشد. فیلم به قدری خوب بوده که می تواند از نظر تجاری و هنری توجهات بسیاری را جلب کند. خصوصا اگر فیلم در پائیز- که به طور کلی فصل اکران فیلم های دارای شانس بالا در اسکار است- اکران شود نشان از سرمایه گذاری شرکت فیلم سازی روی موفقیت فیلم مورد نظر می باشد.

شاید به همین دلیل باشد که کمپانی پارامونت تصمیم گرفته که فیلم کمدی خود را سه ماه زودتر از موعد معین اکران کند.

به گزارش واریتی، فیلم خانواده فوری (Instant Family) که فیلمی در ژانر کمدی و با شرکت مارک والبرگ (Mark Wahlberg) و رُز بیرن (Rose Byrne) سه ماه زودتر از موعد مقرر خود اکران خواهد شد. پیش از این قرار بود این فیلم در 16 ماه فوریه اکران شود که حالا با این تصمیم کمپانی پارامونت این زمان به 16 نوامبر تغییر کرده است.

براساس اعلام پارامونت، واکنش های مثبت نسبت به فیلم در اکران های خصوصی باعث گرفتن این تصمیم شده است.

تونل سینما: از اقتباس سینمایی « داون تاون اَبی» تا شگفتی فیلمی درباره جنگ جهانی دوم!

تازی ایرلندی سال آینده اکران می شود

جنگ های جهانی اول و دوم در کنار جنگ ویتنام یکی از مهمترین مکان ها را برای داستان فیلم های جنگی هالیوود تشکیل می دهند. علیرغم گذشت حدود 70 سال از پایان جنگ جهانی دوم همچنان فیلم هایی در ارتباط با این جنگ ویرانگر ساخته می شوند که همچنان با استقبال مردم و منتقدین رو به رو می شوند. تا جایی که هر سال باید منتظر یک فیلم فوق العاده در این ژانر باشیم. شاید بهترین سال فیلم های جنگی را بتوان سال 1998 دانست که دو فیلم نجات سرباز رایان به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و فیلم خط قرمز باریک به کارگردانی تِرِنس مالیک توانستند به شدت در جوایز جشنواره های مختلف بدرخشند.

حالا به نظر می رسد که سال آینده باید منتظر یک فیلم دیگر در ارتباط با جنگ جهانی دوم باشیم.

واریتی گزارش داد تِروِر داناوان (Trevor Donovan) بازیگر سریال 90210 قرار است در فیلمی جنگی در ارتباط با جنگ جهانی دوم بازی کند.

این فیلم که تازی ایرلندی (Wolf Hound) نام دارد براساس ماجرای واقعی خلبانان نیروهای متحدین شاخته شده که نقش اسب تروا را در پشت خطوط دشمن برعهده داشتند. این عملیات در سال 1944 انجام شد که یک خلبان جنگنده وظیفه اسکورت بمب افکن B-17 را در قلمرو نازی ها انجام می دهد. در جریان عملیات درگیر نبرد هوایی با یک خلبان تک خال نازی می شود که هر دو هواپیما را از بین می برد و آنها را مجبور به استفاده از چتر نجات می کند.

داناوان در این فیلم در نقش اریش رال (Erich Rall) خلبان تک خال آلمانی ظاهر می شود. نکته جالب اینجاست که در زندگی واقعی پدربزرگ داناوان در جنگ جهانی دوم خلبان نیروی هوایی امریکا بود. مایکل بی چِیت (Michael B. Chait) کارگردانی این فیلم را در اولین تجربه خود به عنوان کارگردان برعهده دارد.

تونل سینما: از اقتباس سینمایی « داون تاون اَبی» تا شگفتی فیلمی درباره جنگ جهانی دوم!

گزارش از : محمد حسن گودرزی



منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳