چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۶۹
تاریخ انتشار : ۴۷ : ۱۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

خواننده آهنگ «محمدرسول الله» گفت: در شرایطی که بیشتر نسل جوان مخاطب موسیقی پاپ هستند، مسئوولان باید از سایر سبک ها مانند سنتی، نواحی و کردی حمایت کنند.

پیام عزیزی در گفت و گو با خبرنگار حوزه موسیقی دیباچه درباره وضعیت این روزهای موسیقی، اظهار کرد: درحال حاضر اقبال بیشتر مردم به سمت موسیقی پاپ است که البته همینطور هم باید باشد چرا که اصالت پاپ برای عامه مردم و سرگرمی است.

وی ادامه داد: امروزه نسل جدید بیشترین مخاطبان موسیقی هستند که طبیعی است که به موسیقی پاپ تمایل بیشتری داشته باشند.

خواننده آهنگ «یا رسول الله یا شای مدینه» با اشاره به کم شدن مخاطبان سایر حوزه های موسیقی، یادآور شد: مسئوولان باید سیاست هایی را بیاندیشند که از سایر سبک ها هم حمایت شود، یعنی همه خواننده ها بتوانند فعالیت کنند و زمینه برای انتخاب گونه های مختلف موسیقی دربازار فراهم باشد.

عزیزی افزود: سبک های محلی، سنتی، کلاسیک در حال حاضر در کنار بازار موسیقی قرار گرفته اند، خواننده های خوبی در این سبک ها فعالیت می کنند که علاقمندان خاص خود را دارند بنابراین شرایط باید طوری شود که امکان تولید آلبوم و برگزاری کنسرت بر ای این خوانندگان نیز بوجود آید.

** هنرمند باید با بال های خودش پرواز کند

خواننده آهنگ «زهی عشق» با بیان اینکه هنرمندان باید با بال های خودشان پرواز کنند، گفت: هر روز در کارشان نوآوری و پیشرفت داشته باشند. حتی بزرگترین و پرطرفدار ترین هنرمند دنیا هم با تکرار شدن نمی تواند در عرصه موسیقی بدرخشد.

عزیزی یادآور شد: هنرمند باید هر لحظه رو به جلو حرکت کند بطوری که همه شاهد پیشرفت روزافزونش باشند.

وی افزود: هر خواننده ای علاقمندان خاص خودشان را دارند و باید برای این افراد فعالیت کنند بنابراین نوآوری را باید مورد توجه قرار دهند.

** موسیقی کردی یک اقیانوس است

خواننده آهنگ « صباح الخیر» در ادامه درباره وضعیت این روزهای موسیقی کردی، اظهار کرد: همیشه در صحبت هایی که با استاد هوشنگ کامکار داشتم، موسیقی کردی را یک اقیانوس دانسته ام که سایر سبک های موسیقی مانند نواحی و حتی گونه سنتی از موسیقی کردی بهره های بسیاری برده است.

عزیزی ادامه داد: متاسفانه از موسیقی کردی تنها برای زیباشدن سایر سبک ها و آثار استفاده می کنند اما به ندرت پیش آمده که از این موسیقی و خوانندگانش تقدیر کنند.

وی با اشاره به لزوم ساخت آهنگ های کردی تأثیرگذار، یادآورشد: امیدوارم همه نوازندگان و خوانندگان کرد با تعصب در راه پیشرفت این موسیقی قدم بردارند. همواره تلاش کردم که موسیقی کردی در جهان مطرح باشد، نزدیک به دوسال پیش با سامی یوسف خواننده بین المللی آهنگی کردی با نام «محمد رسول الله» را خواندیم که در تمام جهان شنیده شد.

این خواننده افزود: آهنگ کردی«محمد رسول الله» در تمام دنیا شنیده شد و در یوتیوب بیش از 20 میلیون بازدید داشت چرا که برای اولین بار یک شعر کردی در مدح پیامبر اسلام توسط یک خواننده بین المللی خوانده شده و به جهان این شعر کردی معرفی می شود.

** نسبت به موسیقی کردی همیشه کم لطفی شده است

وی به تعصب شدید خود به موسیقی کردی اشاره کرد و گفت: همیشه تلاش کرده ام تا میان شعر، موسیقی و نوازندگان کردی و مردم سایر شهرها و کشورها تعامل مناسبی برقرار شود و مردم از کنسرت های کردی استقبال کنند چرا که موسیقیدانان در سنندج، کرمانشاه و کردستان وجود دارند که نباید از هنرشان بی بهره بمانیم.

خواننده آهنگ «له بیک» با بیان اینکه مردم از موسیقی کردی استقبال می کنند، یادآورشد: موسیقی کردی یک شادی مضاعفی به مردم می بخشد، تک تک سلول های انسان را به جنبش درمی آورد و همیشه زنده است اما متأسفانه نسبت به این نوع موسیقی همیشه کم لطفی شده است.

** تا به حال برای هیچ ارگانی آهنگ سفارشی نساخته ام

عزیزی در پایان درباره پخش آهنگ هایش از صدا وسیما، تأکید کرد: تا به حال حتی یک آهنگ سفارشی برای صدا و سیما و هیچ ارگان دیگری نساخته ام. از آنجایی که بیشتر آهنگ های من عرفانی هستند، صدا و سیما تمایل به پخش این آثار دارد.

وی خاطر نشان کرد: صدا و سیما پس از انتشار آثارم با گرفتن مجوز اقدام به پخش آهنگ ها می کند.

** مردم نمی توانند امرارمعاش کنند

خواننده آهنگ «محمد رسول الله» درباره وضعیت اقتصادی و اجتماعی این روزهای کشور، تأکید کرد: وضعیت اقتصادی اصلا خوب نیست، فکر می کنم دیگر جایی برای بدترشدن وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم وجود ندارد و در حال حاضرین در آشفته ترین شکل ممکن به سر می بریم.

عزیزی ادامه داد: مردم به سختی می توانند از عهده امرار معاش خود برآیند، از خدا می خواهم به مردم ایران کمک کند.

** مشکل مردم خالی بودن یخچال هایشان است

خواننده آهنگ «یار میگوید الله» در پایان درباره برگزاری کنسرت های خیابانی، گفت: اخیرا چند خواننده برای برگزاری کنسرت های خیابانی اعلام آمادگی کرده اند اما نمی دانم که اجازه و مجوز برای اینکار به آنها داده می شود.

عزیزی افزود: درست است که برگزاری کنسرت های خیابانی به شاد کردن دل و حال مردم کمک می کند اما مشکلات کشورمان باید به صورت ریشه ای حل شود.

وی با اشاره به وضع نابسامان معیشت مردم، تصریح کرد: کنسرت های خیابانی برای چند ساعت باعث شادشدن مردم می شود اما مشکل اساسی شهروندان خالی بودن یخچال هایشان است.

عزیزی خاطر نشان کرد: وقتی مردم اساسی ترین نیازهای خودشان را نمی توانند برآورده کنند بی شک دلخوشی هم برایشان باقی نمی ماند، مسئوولان باید بهبود اوضاع اقتصادی را در اولویت قرار دهند.

گفت و گو از : نازنین میرزایی


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳