جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۷ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
اخبار کوتاه از سینمای جهان به روایت دیباچه

محمد حسن گودرزی: نمایش جدال انسان با طبیعت در طول تاریخ سینما یکی از جذابترین روش ها برای کشاندن مردم به سالن های سینما است. از همان روزهای ابتدایی ظهور سینما این نوع از فیلم ها همواره باعث جذب تماشاگران به سینما می شدند. جدال با سوانح طبیعی مانند طوفان، آتش سوزی، گم شدن در صحرا از جمله موضوعاتی هستند که فیلم های سینمایی می توانند داستان خود را بر روی آن بنا کنند.

در این میان جدال انسان و حیوان از جایگاه ویژه ای در این نوع فیلم ها برخوردار است. فیلم های آرواره ها (1975)،پیرانا (1978)،پارک ژوراسیک (1993) و آناکوندا (1997) را می توان به عنوان نمونه هایی از این فیلم ها برشمرد و حالا به نظر می رسد که ماجراهای جدال با کوسه ها و ساکنین دریا همچنان می تواند تماشاگران را به سالن های سینما بکشاند.

رویترز گزارش داد فیلم "مِگ" (The Meg) در اولین هفته اکران خود توانست با فروشی معادل 44.5 میلیون دلار در صدر جدول گرفروش ترین فیلم های امریکا قرار بگیرد.

این فیلم پرهزینه ساخته کمپانی برادران وارنر است و برای ساخت آن 150 میلیون دلار هزینه شده است. مِگ در 4,118 پرده سینما در سراسر آمریکای شمالی به نمایش در آمده و توانست قسمت پنجم ماموریت غیرممکن را که در هفته سوم اکران خود 20 میلیون دلار فروش کرده بود را به راحتی کنار بزند.

نکته جالب توجه همکاری چینی ها در ساخت میگ است. علاوه بر حضور چینی ها به عنوان  تهیه کننده، لی بینگ بینگ هنرپیشه زن معروف چینی هم در نقش مقابل جیسون استاتهام بازی می کند.

داستان فیلم مِگ براین قرار است که دانشمندان در گودال عمیق ماریانا گونه های جدیدی از حیواناتی را کشف می کنند که به نظر می رسدی سال ها پیش منقرض شده اند. یکی از این حیوانات کوسه غول پیکر به نام مگالودون است. جونز تیلور(جیسون استاتهام) کاپیتان نیروی دریایی برای کمک به ایستگاه تحقیقاتی فراخوانده می شود، اما خیلی زود هیولا فرار می کند و در مسیرش همه چیز و همه کس را می خورد.

تونل سینما| جیم کری دست از سر ترامپ بر نمی دارد

افزایش احتمال حضور جیمز باند سیاهپوست بر پرده سینماها

سری فیلم های جیمز باند را می توان به عنوان یکی از نماد های سینمایی دانست که با گذشت بیش از 50 سال از شروع ساخت این فیلم ها همچنان طراوت و تازگی خود را برای تماشاگران حفظ کرده و توانسته به خوبی با نسل های سینمارو در طول 50 سال، ارتباط برقرار کند.

قراردادی بودن بازیگر این فیلم ها باعث شده که هر بازیگر بعد از حضور در چند فیلم جای خود را به بازیگر دیگر بدهد. راجر مور با بازی در 7 و شان کانری با حضور در 6 فیلم رکورد دار حضور در نقش جیمز باند هستند. حالا به نظر می رسد که بعد از اینکه حضور دانیل کریگ در فیلم بعدی جیمز باند که در سال 2019 اکران خواهد شد در هاله ای از ابهام قرار گرفته، قرار است سنت شکنی در این سری فیلم ها به وجود بیاید. آنهم با حضور یک سیاه پوست در نقش جیمز باند.

ایندی وایر گزارش داد، ایدریس اِلبا که مدتی است زمزمه حضورش در نقش جیمز باند شنیده می شود با انتشار توئیتی در شبکه اجتماعی توئیتر به این شایعات دامن زد.

آلبا در این متن نوشته: اسم من اِلبا است. ایدریس اِلبا ! (کنایه به جمله معروف شخصیت جیمز باند: باند هستم. جیمز باند.

موضوع حضور اِلبا در سری فیلم هیا جیمز باند چیز جدیدی نیست اما این توئیت باعث شده که شایعات در مورد حضور وی در نقش جیمز باند قوت بگیرد. اِلبا 45 ساله است و 5 سال از دانیل کریگ جوانتر است و این موضوع می تواند امتیاز مثبتی برای اِلبا به شمار بیاید.

تونل سینما| جیم کری دست از سر ترامپ بر نمی دارد

جیم کری دست از سر ترامپ بر نمی دارد

موضع گیری از سوی بازیگران و هنرمندان در مقابل مسائل سیاسی امر طبیعی در بیشتر کشورها به شمار می رود. در واقع هنرمندان تلاش دارند که جایگاه خود را از قالب یک هنرمند به کنشگری اجتماعی بالا ببرند. موضوع گیری های رابرت دونیرو علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و تاکید کلینت ایستوود و کوئنتین تارانتینو بر جمهوری خواه بودنشان نمونه هایی از این کنشگری ها است.

جیم کری نیز تلاش می کند که جایگاه خود را از کمدین به یک منتقد ترامپ ارتقا دهد و نقاشی های اخیر وی از ترامپ یکی از این موارد است که چندی پیش خبرساز شد. حالا به نظر می رسد که کری به نقاشی اکتفا نکرده و در شبکه اجتماعی توئیتر هم از خجالت ترامپ درآمده و ایده وی را برای تشکیل نیروی فضایی مسخره کرده است.

به گزارش ایندی وایر، بازیگر سینمای کمدی - که عادت کرده است در طول سال گذشته نقاشی هایی که از دونالد ترامپ و اعضای دولتش را کشیده منتشر کند توجه خود را به طرح غیرعادی ترامپ در مورد تشکیل نیروی فضایی متمرکز کرده است.

این کمدین کانادایی اخیرا توئیتی را در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده است که در آن گفته: آیا ریاست جمهوری شما نیاز به فضای تازه ای دارد؟ بهتر ست با نیروی فضایی تماس بگیرید! به حماقت و فراتر از آن !!! با http://www.vote.gov "، تماس بگیرید.


تونل سینما| جیم کری دست از سر ترامپ بر نمی دارد

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲