جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۴۸
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۱۴ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی;در دنیای سینما بازیگرانی هستند که برای بازی در نقش مورد نظر خود تلاش می کنند باکلیشه های مرسوم این صنعت که به زیبایی بازیگران زن و مرد اهمیت بسیاری می دهد بجنگند. برای همین در دنیای سینما هر از چندگاهی شاهد حضور بازیگرانی هستیم که با تغییر بسیاری که در ظاهر خود می دهند برای بازی در نقش مورد نظر تلاش می کنند. نمونه های بسیاری از این نوع در سینما وجود دارد که از آنها می توان به اضافه کردن 25 کیلو به وزن خود(رابرت دو نیرو در فیلم گاو خشمگین) و تغییر کامل چهره و زشت کردن آن به وسیله گریم از سوی چارلیز ترون برای فیلم هیولا (2003) اشاره کرد. حالا تام هاردی تصمیم گرفته که این بار هم زیر دست گریمورهای حرفه ای برای بازی در اخرین اثر خود برود.

دنیای بازیگری و کارگردانی بده بستان های زیادی داشته اند. این موضوع در مورد دنیای موسیقی هم صادق است و موفقیت خوانندگانی مانند «میت لوف» در دنیای بازیگری شاهدی بر این مدعا است. حالا به نظر می رسد در اولین کار «بردلی کوپر» در مقام کارگردان شاهد این موضوع باشیم. باید دید که بردلی کوپر توانسته از« لیدی گاگا » که سابقه ای در بازیگری نداشته بازی خوبی بگیرد یا نه.

به طور کلی قائده کلی در مورد بازی های کامپیوتری که اقتباس های سینمایی دارند صادق است و آن شکست تجاری و هنری این فیلم ها است. به جز معدود آثاری مانند سایلنت هیل (2006) همواره این فیلم ها به دلیل تفاوت های بسیاری که بین دنیای سینما و بازی های کامپیوتری وجود دارد شکست خورده تلقی می شوند. حالا باید دید که شخصیت معروف کنسول سگا می تواند خط بطلانی بر این موضوع بکشد یا خیر. با دیباچه همراه باشید.

چهره غیرقابل تشخصیص تام هاردی در فیلمی درباره آل کاپون

اخبار و تصاویر منتشر شده از بازیگر فیلم "فونزو" (Fonzo) خبر از یک چهره کاملا تغییر یافته ی دهند.

به گزارش PEOPLE، تام هاردی که برای نقش آفرینی های خود در فیلم هایی مانند «بتمن می آغازد» (2012) و تلقـــین (2010 ) از شــهرت بسیاری برخوردار است در فیــلم «فونزو» در نقش« آل کاپون»، گانگستر معروف نقش آفرینی خواهد کرد. تصاویری که از هاردی در این فیلم منتشر شده وی را با گریمی سنگین و غیرقابل شناسایی نشان می دهد.

هاردی 40 ساله که سال گذشته در «دانکرک» به کارگردانی کریستوفر نولان نقش آفرینی کرد علاوه بر فونزو، در فیلم بتمن می آغازد و فیلم ابرقهرمانی ونوم (Venom) که سال آینده اکران می شود نیز با گریمی سنگین ظاهر شده است.

هنوز از تاریخ دقیق اکران فیلم فونزو و داستان آن چیزی منتشر نشده است اما به نظر می رد که تمرکز فیلم بر سال های آخر زندگی کاپون باشد. کارگردانی فیلم را جاش ترانک(Josh Trank) برعهده دارد.«آل کاپون» متولد نیویورک (۱۷ ژانویه ۱۸۹۹ - ۲۵ ژانویه ۱۹۴۷) از جمله معروفترین خلاف‌کارهای آمریکایی به شمار می رود. او نمادی از زیرپا گذاشتن قانون و نظم در آمریکا و در سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ سردمدار جرایم سازمان‌یافته در این کشور بود.


تونل سینما|از چهره غیرقابل تشخیص «تام هاردی» تا بازیگری «لیدی گاگا» در مقابل «بردلی کوپر»

اولین تجربه کارگدانی بردلی کوپر در جشنواره فیلم ونیز

اولین تجربه فیلم بازیگر مطرح آمریکایی در مقام کارگردان یکی از فیلم های حاضر در جشنواره فیلم ونیز خواهد بود.

به گزارش مترو، فیلم " ستاره ای متولد می شود" (A Star Is Born) که بازسازی فیلم معروفی به همین نام در سال 1937 است یکی از فیلم هایی است که در جشنوراه فیلم ونیز و در بخش خارج از مسابقه حضور خواهد داشت.فیلم " ستاره ای متولد می شود" اولین اثر بردلی کوپر بازیگر فیلم هایی همچون خماری (2009) و تک تیرانداز آمریکایی (2014) در مقام کارگردان است. وی علاوه بر کارگدانی فیلم در نقش اصلی این فیلم حضور خواهد داشت.

اما نکته قابل توجه حضور لیدی گاگا خواننده مطرح آمریکایی در نقش مقابل کوپر است. لیدی گاگا که سال 2013 در فیلم شکست خورده ماچته می کُشد (Machete Kills) نقش کوتاهی بر عهده داشت امیدوار است که بازی در کنار کوپر بتواند وجه جدیدی برای وی در عالم سینما بسازد.در این فیلم لیدی گاگا از یکی از ترانه هایش که پیش از این رونمایی نکرده را اجرا می کند.

در فیلم " ستاره ای متولد می شود"کوپر نقش یک موزیسین قدیمی به نام جکسون مین را بازی میکند که با هنرمند جوان کوشایی به نام الی با بازی لیدی گاگا برخورد میکند و تصمیم میگیرد تا او را در زیر پر و بال خود بگیرد.

فیلم " ستاره ای متولد می شود" روز 31 اگوست در ونیز اکران می شود و در 5 اکتبر اکران سراسری خود را در آمریکا آغاز می کند تا در فصل جوایز سینمایی و مهمتر از همه اسکار، شانس داشته باشد.


تونل سینما|از چهره غیرقابل تشخیص «تام هاردی» تا بازیگری «لیدی گاگا» در مقابل «بردلی کوپر»

دو بازیگر دیگر به پروژه سونیک پیوستند

سونیک دو بازیگر دیگر خود را شناخت.

به گزارش Collider، آدام پالی (Adam Pally) و دیل مک دانو (Neal McDonough) بازیگران دیگری هستند که به پروژه ساخت فیلم سینمایی سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog) محصول جدید کمپانی پارامونت پیوسته اند.

در این فیلم که براساس شخصیت معروف بازی های کامپیوتری کنسول سگا (SEGA) ساخته شده علاوه بر مک دانو و پالی، جیمز مارسدن (James Marsden) و تیکا سامپتر(Tika Sumpter) نیز در کنار جیم کری در این فیلم حضور خواهند داشت.

سونک خارپشت قرار است سال آینده اکران شود. جف فاولر(Jeff Fowler) کارگردانی این فیلم را برعهده خواهد داشت.

تونل سینما|از چهره غیرقابل تشخیص «تام هاردی» تا بازیگری «لیدی گاگا» در مقابل «بردلی کوپر»

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲