پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۷ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی : تاریخ سینما مملو از فیلم هایی است که براساس داستان واقعی ساخته شده اند و در این میان مسائل جنایی و ساخت فیلم هایی در مورد آنها یکی از پرطرفدار ترین فیلم ها در میان تماشاگران است. صنعت سینما در طول دوران خود همواره شاهد اکران فیلم های جنایی بوده که براساس داستان واقعی ساخته شده اند و در این بین فیلم های برگرفته از جنایات قاتلان زنجیره ای از محبوبیت خاصی برخوردارند. از نمونه های موفق ترین این فیلم ها می توان به هیولا (Monster) محصول 2003، زودیاک (Zodiac) محصول 2007 و از جهنم (From Hell) محصول 2001 اشاره کرد. حالا به نظر می رسد قاتلان زنجیره ای همچنان پرده های سینما را به تسخیر خود در آورده اند و به زودی قصد جدا شدن از صنعت سینما را ندارند.

در صنعت سینما حضور اعضای خانواده بازیگران و هنرمندان در فیلم های سینمایی چیز چندان عجیبی نیست و نمونه های زیادی در طول تاریخ سینما داشته ایم که افرادی با واسطه اقوام خود وارد این صنعت شده اند. نمونه هایی از آن در هالیوود زیاد هستند که می توان به «فرانسیس فورد کاپولا» کارگردان پدر خوانده اشاره کرد که پدر «سوفیا کاپولا» کارگردان فیلم هایی مانند سرگشته در ترجمه و عموی «نیکلاس کیج» بازیگر فیلم هایی مانند تغییر چهره و گوست رایدر است. با این همه، تمام این افراد موفق نمی شوند و به نوعی وضعیت برخی از این افراد در صنعت سینما یادآورد این مثل است که گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل ؟!

ادبیات و سینما همواره بده بستان های بسیاری با هم داشته اند که کفه ترازو به سوی ادبیات و اقتباس های سینمایی از رمان های بزرگ ادبیات سنگینی می کنند. با این همه به ندرت می توان فیلم را پیدا کرد که بتواند ارزش های رمان را به طور کامل حفظ کند. اگر از نمونه های استثنایی مانند دکتر ژیواگو (1965)، برباد رفته (1939) و 1984 (1984) بگذریم بیشتر مواقع سینمایی ها در مقابل نویسندگان مغرور ادبی کم اورده اند. آیا سریال جدید که براساس رمان سلاخ خانه شماره 5 ساخته می شود همین را تکرار می کند؟ با دیباچه همراه باشید

انتخاب بازیگران فیلمی در مورد قاتل زنجیره ای

فیلم جنایی "پرستار خوب" بازیگران خود را شناخت.

به گزارش JoBlo، جسیکا چستین که فیلم های تحسین شده سی دقیقه بعد از نیمه شب (سی دقیقه پس از نیمه‌شب) محصول 2012 و بین ستاره ای (Interstellar) در سال 2014 را در کارنامه خود دارد برای بازی در فیلم " پرستار خوب" در کنار ادی ردماین ایفای نقش می کند.

Deadline گزارش داده که فیلم "پرستار خوب" برسااس ماجرای واقعی چارلز کالن (Charles Cullen) پرستار و قاتل زنجیره ای ساخته شده که متهم به قتل نزدیک به 400 نفر بوده است. کارگردان فیلم هنوز مشخص نشده است اما فیلمنامه این فیلم براساس کتابی در مورد کالن به همین نام نوشته شده است.

تونل سینما: از قاتلان زنجیره ای تا سلاخ خانه شماره 5  و درگذشت بازیگر فیلم 40 تفنگ

فوت بازیگر فیلم 40 تفنگ

رابرت دیکس (Robert Dix) بازیگر فیلم چهل تفنگ درگذشت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، دیکس که بیتشر برای بازی در فیلم های تجاری معروف بود روز گذشته در سن 83 سالگی در بیمارستانی در شهر توسکان در گذشت. دیکس جوانترین پسر ریچارد دیکس (Richard Dix)) بود که در کارنامه خود نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای وسترن سیمارون در کارنامه دارد.

از دیگر کاری دیکس می توان به سیاره فراموش شده (Forbidden Planet) اشاره کرد که در سال 1956 ساخته شد و مورد توجه قرار گرفت.

تونل سینما: از قاتلان زنجیره ای تا سلاخ خانه شماره 5  و درگذشت بازیگر فیلم 40 تفنگ

سلاخ خانه شماره 5، اینبار بر صفحه تلوزیون

رمان مطرح تاریخ ادبیات تبدیل به سریال تلوزیونی می شود

به گزارش واریتی، کمپانی (Universal Cable Productions) قصد دارد براساس رمان سلاخ خانه شماره 5 نوشته کورت ونگوت (Kurt Vonnegut) سریال تلوزیونی را بسازد. داستان رمان سلاخ خانه شماره 5 بر محوریت شخصیت بیلی پیلگریم می چرخد که در زمان خدمت خود در ارتش آمریکا در جنگ جهانی دوم، قابلیت حرکت در زمان را پیدا می‌کند و از آن لحظه به‌طور همزمان در زمین و یک سیاره دور به نام ترالفامادور زندگیش را پی می‌گیرد. او به فلسفه سرنوشت ترالفامادوری ها باور پیدا می‌کند. آنها قادر به دیدن محیط خود در چهار بعد هستند؛ بنابراین از تمام اتفاقات گذشته و آینده باخبرند.

براساس این رمان جورج روی هیل (George Roy Hill) در سال 1972 فیلمی به همین نام ساخت

تونل سینما: از قاتلان زنجیره ای تا سلاخ خانه شماره 5  و درگذشت بازیگر فیلم 40 تفنگ
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲