جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۰۶
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۲۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۷

محمد حسن گودرزی: امروزه شاید سینمای کمدی بیش از همه بر شوخی های جنسی و توالتی می چرخد اما سینمای کمدی در طول تاریخ همواره شاهد فیلم های کمدی و کمدین هایی بوده که تلاش داشتند بدون استفاده از این ابزار تماشاگران را بخندانند و از قضا هم موفق شدند. شاید برخی از این فیلم ها فاقد ارزش هنری باشند اما همواره تماشاگران را حتی در دنیای پر تحرک امروز جذب می کنند. و چه خبری بهتر برای سینمای کمدی از اینکه اختتامیه یکی از سه جشنواره مطرح دنیای سینما با نمایش فیلم زندگی نامه ای یکی از بزرگترین زوج های کمدی تاریخ سینما پایان می پذیرد.

شاید امروزه هنرپیشگان سینما یکی از اقشاری باشند که بیشترین درآمد را در میان اقشار جامعه داشته باشند اما همانگونه که ضرب المثل قدیمی" هرکه بامش بیش، برفش بیشتر" ثابت کرده معمولا هزینه های زندگی این افراد و دردسر های آنها بیشتر از افراد عادی است. تا جایی که مجبور به پنهان شدن از چشم هواداران در شبکه های اجتماعی هم می شوند.

در دورانی که هالیوود و بالیوود دو غول سینمای جهان هستند که آثارشان سینمای ملی بسیاری از کشورها را تهدید می کنند، در برخی دیگر از کشورها صنعت سینمای آنها این موضوع را به عنوان یک فرصت می بیند و همین امر باعث بالا رفتن کیفیت فیلم های تولیدی این کشورها شده تا جایی که فیلم های خارجی برای رقابت با آثار ملی این کشورها کار سختی در پیش دارند. با دیباچه همراه شوید.

اتمام جشنواره فیلم لندن با لورل و هاردی

جشنواره فیلم لندن با لورل و هاردی پایان می پذیرد

به گزارش واریتی، جشنواره فیلم لندن BFI London Film Festival)) فیلم زندگی نامه ای استن و اُولی (Stan & Ollie) را به عنوان فیلم شب اختتامیه خود برگزیده است. این فیلم براساس زندگینامه استن لورل و اولیور هاردی زوج کمدین مشهور تاریخ سینما ساخته شده است. جان سی رایلی (John C. Reilly) در نقش اولیور هاردی و استیو کوگان (Steve Coogan) در نقش استنلی لورل در این فیلم ایفای نقش می کنند. جشنوراه فیلم لندن در ماه اکتبر برگزار می شود.

جان اِس. بِرد (Jon S. Baird) کارگردانی این اثر را برعهده دارد.

استن لورل متولد ۱۶ ژوئن ۱۸۹۰ در انگلستان است و اولیور هاردی متولد ۱۸ ژانویه ۱۸۹۲ در ایالات متحده بود. لورل و هاردی در سال ۱۹۱۹ در کمپانی فاکس قرن بیستم و در فیلم سگ خوشبخت (که در ۱۹۲۱ اکران شد) همکاری خود را آغاز کردند و همکاری این زوج مطرح سینمای کمدی در حدود سی سال طول کشید.

تونل سینما| وقتی لورل و هاردی کرکره جشنواره را پائین می کشند


فرار مالیاتی گرانترین هنرپیشه چینی را فراری داد

فرار مالیاتی باعث شد گرانترین هنرپیشه تاریخ سینمای چین از شبکه های اجتماعی خداحافظی کند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، فن بینگ بینگ (Fan Bingbing) که عنوان گرانترین هنرپیشه تاریخ سینمای چین را با خود یدک می کشد به طور ناگهانی از شبکه های اجتماعی ناپدید شد. علت اصلی این اقدام آغاز تحقیقات از وی به اتهام فرار مالیاتی بوده است.

بینگ بینگ از جمله افرادی بود که در شبکه اجتماعی وایبو (Weibo) فعالیت بسیاری داشت. این شبکه در چین بسیار محبوب است و به نوعی نقش شبکه توئیتر را در این کشور بازی می کند. توئیتر در چین قابل دسترسی نیست. وی در این شبکه 62 میلیون فالوور داشت.

این هنرپیشه فیلم ایکس مَن: روزهای آینده گذشته است (X-Men: Days of Future Past) از تاریخ 2 ژوئن دیگر در این شبکه فعالیتی نداشته است.

تونل سینما| وقتی لورل و هاردی کرکره جشنواره را پائین می کشند

شکسته شدن یک رکورد در سینمای کره

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، براساس اعلام تهیه کنندگان فیلم در کنار خدایان : آخرین 49 روز (Along With the Gods: The Last 49 Days)، این فیلم در سومین روز اکران خود در کره جنوبی بیش از سه میلیون تماشاگر داشته است.

این فیلم 1.24 میلیون بلیط تاکنون فروخته است تا رکورد بیشترین بلیط فروخته شده برای یک فیلم در سینمای کره در روز اول را به خود اختصاص دهد.

این فیلم، دنباله فیلم در کنار خدایان: دو جهان ("Along With the Gods: The Two Worlds) که در سال 2017 اکران شد است. با توجه به استقبال تماشاگران قسمت جدید این فیلم می تواند به راحتی رکورد 5 میلیون تماشاگر در هفته اول اکران قسمت اول به دست آمد را بشکند. این فیلم در سبک فانتزی و اکشن ساخته شده است.

تونل سینما| وقتی لورل و هاردی کرکره جشنواره را پائین می کشند
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار