پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۵۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
واکنش تند سردار کارگر نسبت به بازگشت بهروز وثوقی
به گزارش دیباچه،سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در واکنش به اظهارات برخی از هنرمندان در دیدار اخیر با رئیس جمهور مبنی بر بازگشت بهروز وثوقی گفت که من به عنوان رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس که حافظ ارزشهای انقلاب اسلامی است وظیفه دانستم یکسری مطالب را بازگو کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه امروزه برخی‌ها مطالبی را در نظام اسلامی عنوان می‌کنند که باعث تحیر است، تصریح کرد: عده‌ای در کشور راه افتادند تا افراد معلوم الحال و فاسد را الگوی سینما قرار دهند. سوال این است که هدف امام و مردم چه بود که انقلاب کردند و چه کسانی در راس نظام فاسد قبلی بودند و چه کسانی کاباره‌ها را اداره می‌کردند و در آنجا مراسم لهو و لهب اجرا می‌کردند و در آن حضور داشتند.

رئیس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ادامه داد: اکنون در این میان عده‌ای به رئیس جمهور می‌گویند که بهروز وثوقی را به کشور بازگردانید، سوال ما این است که آیا اینها از شهدا و فرزندان شهدا خجالت نمی‌کشند که اینگونه مطالب را بیان می‌کنند!

سردار کارگر گفت: بهروز وثوقی وابسته به دربار بود و در بین بازیگران مشهور به فساد بود. مرحوم محمدعلی فردین هم در آن زمان راجع به او و ارتباطاتی که او با اشرف و دربار داشت مطالبی را بیان کرده بود. سوال این است که چه کسی مانع ورود او به کشور شده و چه کسی گفته از کشور خارج شود. او در اوج انقلاب از کشور خارج می‌شود و برعلیه مردم و انقلاب فیلم بازی می‌کند. از طرفی دیگر چه کسی مانع شده است که او به کشور بازگردد. او دارای پرونده قضایی و شاکی خصوصی در کشور است.

وی افزود: آیا مشکل نظام اسلامی بازگرداندن اوست، آیا مشکل سینما و هنر نبود بهروز وثوقی است؟ متاسفانه الان عده‌ای در سینما حضور دارند که به دنبال سینمای فاسد قبل از انقلاب هستند و عده‌ای از مسئولان نادان، کم بصیرت و مغرض به آنها میدان می‌دهند.

رئیس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: در این میان عده‌ای درصدد هستند که مرحوم ناصر ملک‌مطیعی را به عنوان اسطوره و آقای سینمای ایران معرفی کنند در حالی که آنها دارای فسادهایی در قبل از انقلاب بودند. باید برای سینمای ایران عزاداری کرد که الگوی سینمای ما این آدم‌ها باشند و اگر اینگونه باشد چه فرقی با قبل از انقلاب دارد.

سردار کارگر گفت: ما به دنبال دولت و تمدن اسلامی هستیم نه هنر و سینمای فاسد. متاسفانه در دیداری که برخی هنرمندان با رئیس جمهور چند روز پیش داشتند عده‌ای این دعوت را رد می‌کنند و عده‌ای در آن حضور دارند و جالب است مسائلی را مطرح می‌کنند و از رئیس جمهور درخواست می‌کنند که بهروز وثوقی بازگردد یعنی اگر او برگردد مشکلات مردم حل خواهد شد؟

وی گفت: هنرمندان می‌گویند که در ایران آزادی بیان نیست و نظرات ما سرکوب می‌شود سوال اینجاست که اگر آزادی نبود آیا یک نفر جرات داشت که چنین مطالب خلاف با آرمانهای انقلاب را بگوید و بعد در فیلم و سریالها بازی کند. اگر آنها می‌خواهند ببینند آزادی وجود دارد یا نه به موزه عبرت بروند و آزادی قبل از انقلاب را در آنجا ببینند. نمونه بارز آزادی در نظام جمهوری اسلامی را می‌توان در دیدار اخیر دانشجویان با رهبر انقلاب مشاهده کرد.

رئیس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: برخی نیز به صدا و سیما حمله می‌کنند و می‌گویند که چرا نگذاشتید مصاحبه مرحوم ملک مطیعی از تلویزیون پخش شود، ما این موضوع را قبول داریم که انتقاداتی به صدا و سیما وارد است ولی با پخش مصاحبه آن مرحوم چه مشکلاتی از مشکلات کشور حل می‌شد؟ روزنامه‌ها و رسانه‌هایی که سنگ اینها را به سینه می‌زنند در مقابل شهدا و مستضعفین چه پاسخی دارند.

سردار کارگر با بیان اینکه ما انقلاب نکردیم که چنین اتفاقاتی بیفتد، تصریح کرد: ملت ایران ملتی است که 40 سال در تحریمهای مختلف بوده و سختی‌های زیادی را کشیده اما افرادی بودند که در این 40 سال در خارج از کشور دنبال عیش و نوش خود بودند و حال عده‌ای درصدد هستند آنها را اسطوره کنند. واقعا خاک بر سر هنری که اینگونه افراد اسطوره ما باشند.

وی ادامه داد:‌برخی از مسئولین هم به خاطر کسب رأی یا مشکلات اعتقادی که دارند با این عده معدود همراه می‌شوند. من به آنها می‌گویم اگر مرد هستید از اهالی دلسوز و زحمتکش سینما حمایت کنید.

رئیس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اینکه عده‌ای معدود به دنبال سینمای فاسد قبل از انقلاب و هالیوودی هستند، گفت: آنها آنقدر پررو شدند که دارند اینگونه مباحث را مطالبه می‌کنند و درصدد آن هستند که جای عقاید مردم را عوض کنند. از طرفی عده‌ای در کشور خفه شدند و سیاسی‌کاری می‌کنند. انتظار بر این است که مسئولان در مقابل آنها بایستند نه اینکه کوتاه بیایند. اکنون دشمن درصدد آن است که جمهوری اسلامی را از درون استحاله کند و انتظار این است که مسئولان در مقابل اینگونه توطئه‌های دشمن مقابله کنند.

سردار کارگر ادامه داد: البته هنوز جوانان مومن و مدافع انقلاب و از جان گذشته زیادی هستند که اگر مسئولان از این موضوعات جلوگیری نکنند آنها خودشان راسا وارد می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی ازمسئولین که قبلا و یا اکنون دارای منصب هستند، دارند نقش اپوزیسیون بازی می‌کنند و مدام از مردم و نظام سوال می‌کنند. این سوال مطرح است که مگر شما نظام و مسئولین این نظام نبودید که اکنون دارید نظام را زیر سوال می‌برید و اگر مشکلی اکنون در کشور وجود دارد از بی‌عرضگی شماست که این اتفاقات افتاده است. خیلی از مسئولین دنبای سیاسی‌‌کاری هستند و سنگینی کار خود را روی شانه رهبری می‌گذارند و بعد از نظام طلبکارند.

رئیس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در خاتمه گفت: آحاد ملت و جامعه پشتیبان نظام و تحت فرمان رهبری هستند و از مسئولین انتظار می‌رود که در این خصوص دلسوزی داشته باشند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲