پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۴۶۴
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۱۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
شوخی با یک گروه جنایتکار و پوشیدن لباس آن تروریست های کثیف در مجتمعی که شهروندان در حال خرید هستندچه توجیه قانونی و شرعی می تواند داشته باشد؟
به گزارش دیباچه،روز گذشته، تعدادی از عوامل «به وقت شام» با گریم و لباس داعشی همراه با اسب وارد پردیس کورش شده و ایجاد رعب و وحشت کردند.اتفاقی که با ترس و فریاد های برخی از زنان و بچه ها مواجه شد و در فضای مجازی خبرنگاران و هنرمندان مختلفی نسبت به این شیوه عجیب در تبلیغات پاسخ تندی دادند.
در ویدئوهایی که از اتقاق ناخوشایند روز گذشته منتشر شده،تعدادی از شهروندان تهرانی از این اقدام عوامل فیلم «به وقت شام» شوکه شده و با عصبانبت هم به کارگردان و هم به عوامل این اتفاق تاختند.هرچند ابراهیم حاتمی کیا در پردیس کوروش از این اقدام اظهار بی اطلاعی کرد و این اقدام را عملی زشت خواند.
آنچه در تصاویر زیر مشاهده می شود جدا از تاسف بودنش یک سوال را در ذهن مطرح می کند و آن این است که شوخی با یک گروه جنایتکار و پوشیدن لباس آن تروریست های کثیف و طنین نام الله اکبر در مجتمعی که شهروندان در حال خرید هستند چه توجیه قانونی  و شرعی می تواند برای عوامل این فیلم داشته باشد که با استفاده از حمل سلاح و نصب نمایشی مواد منفجره ، دست به تبلیغ زده اند تا مخاطبانی که به دیدن این فیلم نرفته اند با تماشای این صحنه ها تشویق به دیدن اثر ابراهیم حاتمی کیا شوند.
در اینکه ساخت چنین آثاری باید مورد حمایت قرار بگیرد هیچ شکی نیست چرا که نشان دادن رشادت های شهدای مدافع حرم و به تصویر کشیدن جنایت های وحشیانه داعش در اثری سینمایی که در آن درام و قصه تاثیرپذری موثری بر روی مخاطب می گذارد، میتواند در فراتر از مرزها  به نمایش گذاشته شود تا زوایای پنهان جنایت های داعش برای افکار عمومی روشن تر شود.
اما آنچه مسلم است،اثر قابل تقدیر «به وقت شام» با بی تدبیری عوامل آن، به طور قطع دچار فضای ضد تبلیغی شده و امیدواریم با درایت مسئولان سینمایی و وزارت ارشاد این فضا طی روزهای آتی و با دلجویی از مردم به سرانجام مناسبی برسد.





منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳