جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۴۰۲
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۴ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
به گزارش دیباچه،آیین دیدار و اکران خصوصی فیلم سینمایی «پاپ» شب گذشته بیست‌ و یکم فروردین ماه، پس از پنج سال با حضور عوامل فیلم و اهالی سینما ساعت 20 در موزه سینما برگزار شد.

در این آیین دیدار که با استقبال گرم و چشمگیر علاقه‌مندان مواجه شد، محمد آلادپوش، نازنین مفخم، مسعود سخاوت‌دوست، عرفان یزدی، حسین مظفری، گلنسا خبرخوش از عوامل فیلم و حديث چهره‌پرداز، توماج پورمراد، غلامرضا فرج‌زاده، ابراهيم تمهيد، علي ضاحيان، گلنسا خبرخوش و داريوش غريب‌زاده از بازیگران فیلم و احسان عبدیپور نویسنده و کارگردان فیلم «پاپ» حضور داشتند.

«پاپ» میزبان مهمانان بسیاری از اهالی سینما، فرهنگ، دانشگاه و سیاست بود؛ از جمله مصطفی زمانی، همایون ارشادی، دکتر عماد افروغ، احمد زیدآبادی، حسین فرحبخش، علی دهکردی، کامران قدکچیان، محمدرضا صفدری، مجید برزگر، ناصر شفق، محسن شریفیان، لیلا بلوکات، دکتر یونس نوربخش ، محمود کریمی، محمد حمزه ای، فراز بهزادی و... در کنار سایر هواداران سینمای هنر و تجربه در آیین دیدار «پاپ» حضور داشتند. استقبال از مراسم به‌حدی بود که تعداد زیادی از حضار، ایستاده فیلم را تماشا کردند.

پس از ثبت عکس‌های یادگاری و امضای پوستر فیلم، صد و هفتاد و هفتمین آیین دیدار فیلم‌های گروه هنر و تجربه با دعوت از احسان عبدی پور به روی صحنه آغاز شد.

احسان عبدی پور از حاضرین در سالن که برای تماشای فیلم «پاپ» آمده اند، تشکر کرد و گفت: «من در کارنامه‌ی کاری‌ام چندین فیلم ساخته‌ام، ولی «پاپ»مظلوم‌ترین فیلم من است و امشب تلاش می‌کنم با وجود احساساتی بودنم، خودم را کنترل کنم و هیچ‌ واکنش عاطفی‌ای نشان ندهم. این کارم را بسیار دوست دارم».

غایب بزرگ مراسم دیشب ادریس عبدی پور، تهیه کننده فیلم «پاپ» بود و احسان عبدی پور این گونه از او یاد کرد: «امشب تنها ناراحتی من، نبودن برادرم ادریس است. او که تهیه‌کننده فیلم است و این فیلم را با خون دلش ساخت. لطفا او را تشویق کنید. او تنها تهیه‌کننده‌ای بود که با همه بی‌پولی‌ها و مشکلاتش، به تمامی از فیلم و ساخت آن حمایت کرد و اگر او نبود فیلم جمع نمی‌شد. در سخت‌ترین شرایط مالی به من قوت قلب می‌داد و ناممکن‌ها را ممکن کرد. هر چقدر جلوتر رفتم، دلم برای کار کردن با او تنگ شد».

پیش از اینکه عوامل فیلم به روی صحنه بیایند، کارگردان فیلم «پاپ» از محمدرضا صفدری، نویسنده آثاری مانند «سیاسنبو» دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید و درباره او گفت: «می‌خواهم مردی را تشویق کنید که امشب اولین بار است او را می‌بینم؛ ولی آنقدر در زندگی من تاثیرگذار بوده است که هیچ‌وقت تاثیرش از بین نخواهد رفت. او نویسنده کتابی است که من در سنین نوجوانی آن را خواندم. از محمدرضا صفدری صحبت می‌کنم که خواندن کتاب «سیاسنبو»ی او بسیار بر من تاثیر گذاشته است. او قلم شریفی دارد و با نویسندگان دیگر متفاوت است».

پس از حضور عوامل بر روی صحنه که با تشویق حاضرین همراه بود، فیلم سینمایی «پاپ» در سالن فردوس به نمایش درآمد.

«پاپ» از روز دوشنبه 28 اسفندماه در گروه هنر و تجربه روی پرده رفته است و علاوه بر تهران در شهرهای شیراز، مشهد، اصفهان، کرمان، اهواز، بابل و .... به نمایش درآمده است.

در خلاصه‌ی داستان فیلم آمده است: « كاردينال غنا يا نيجريه به احتمال خیلی زیاد پاپ بعدي و رهبر واتیکان خواهد بود و اين احتمال، نظم زندگي خانواده‌ي فرج كه مثل پاپ سياه‌پوست هستند را برهمزده است. فيلم «پاپ» سه داستان در هم فرو رفته از اين خانواده سياه‌پوست را روایت میکند؛ دختر دانشجویی که مستاجر خانواده است و بايد به هر شكلي به نامزدش که در بند است، کمک کند تا به ربوكاپ مكزيك برسد، پسر خانواده كه به امید طی کردن کانال مانش هر روز در دریا شنا میکند و پاپ كه قرار است بعد از كاخ سفيد كليد واتيكان را هم در دست سيا‌هان بگذارد تا بالاخره تاريخ، بدهي‌اش را به سياه‌ها پس بدهد».



منبع: دیباچه
برچسب ها: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار