پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۲۶۲
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۱۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
قضاوت در حوزه سینما ،آنهم با روحیه حساس و هنری سینماگران کاردشواری است و دشوارتر زمانی می شود که کفه ی ترازوی این قضاوت خود سینماگران باشند...
به گزارش «دیباچه» داوری جشنواره فیلم فجر ،از آن دسته داوری هایی است که همواره با انتقادات بسیاری مواجه شده،قضاوت در حوزه سینما ،آنهم با روحیه حساس و هنری سینماگران کاردشواری است و دشوارتر زمانی می شود که کفه ی ترازوی این قضاوت خود سینماگران باشند.

فیلم هایی انتخاب می شوند و فیلم هایی بیرون جشنواره می مانند،عده ای باد در غبغب خود کرده که چرا ما نیستیم و دیگری هست؛مسیر به جلوتر که می رود در میانه ی راه ،آنها که از ابتدای مسیر، سوار بر قطار جشنواره فیلم فجر شده اند،کم کم یادشان می آید که در بخش کاندیداها حضور ندارند و باید رفیق نیمه راه شده و از این قطار پیاده به مسیر خانه بروند.

کار به اینجا ختم نمی شود،اکثر عوامل محترم فیلم های جشنواره،(البته منهای آنها که در قطار، حضور مستمر دارند)وقتی می بیننند اتفاقا اسمشان در بین کاندیداها هم هست اما آن سیمرغ آهنین نصیبشان نمی شود ،در اختتامیه هم آفتابی نمی شوند که مبادا دستان مبارکشان را برای تشویق همکاران خود خسته کنند.

نگارنده نمی خواهد تلخ و سیاه به ماجرای اختتامیه هرساله جشنواره فیلم فجر نگاه کند،اما به واقع، فستیوال سینمایی جای شوخی ندارد و قرار هم نیست از یک سیمرغ ده سیمرغ متولد شود و همه راضی و خوشحال از سالن خارج شوند.

اخلاق حرفه ای حکم می کند هیجانات جشنواره ای را با چنین رویه های نادرستی پایین نیاوریم و کمی هم به فکر ارتقای هرچه بهتر مهمترین رویداد سینمایی کشور باشیم تا بلکه معنای واقعی رقابت در جشنواره فیلم فجر برای خبرنگاران به شوخی بدل نشود.

باشد که در مراسم اختتامیه امسال ،همه آنهایی که از ابتدا سوار بر قطار جشنواره سی و ششم فیلم فجر می شوند ،اگر کاندید شدند یا نشدند،اگر جایزه می گیرند یا نمی گیرند،شکوه سینما،این هنر هفتم دیدنی را تحقیر نکنند و با حضور خود ،این قطار را سلامت به ایستگاه آخر برسانند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار