سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ : ۱۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶
به گزارش دیباچه
سینمای هالیوود همچنان به تولید انبوه آثار سینمایی ادامه می دهد؛ اما طبق جدول «باکس آفیس» پرفروشترین ها و محبوب ترین های هالیوود کدامند و چقدر فروخته اند؟

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، سینماهای جهان میزبان فیلمهایی هستند که به تازگی اکران شده اند «بلید رانر20 49» یکی از فیلمهای تازه اکران شده در سینماهای جهان است که با فروشی معادل 31 میلیون و 500 هزار دلار در صدر جدول «باکس آفیس» قرار گرفته است.

در جدول «باکس آفیس» به ده فیلم پر فروش و محبوب هفته قبل خواهیم پرداخت.

فیلمهای محبوب سینما در جدول «باکس آفیس» این هفته!

1-بلید رانر«2049 blade runner»

«بلید رانر2049»، فیلمی است به نویسندگی مایکل گرین و همپتون فانچر با کارگردانی دنی ویلنو و بازی هریسون فورد؛ و بازی رایان گاسلینگ، رابین رایت، دیوید باتیستا، لنی جیمز، جرد لتو، آنا د آرماس.

این فیلم اثری است علمی تخیلی و دنباله فیلم «بلید رانر» تولید شده در سال 1982 به شمار می رود که هریسون فورد نقش اول آن را بازی کرده است.

گفتنی است فروش افتتاحیه‌ «بلید رانر 2049» ۴۵ تا ۵۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده بود، اما فیلم در سه روز اول اکرانش ۳۱ میلیون و ۵۲۵ هزار دلار فروخت که شامل ۵ میلیون دلار از سینماهای آیمکس می‌شود.

در خلاصه داستانی که توسط سایت تریلرترک (TrailerTrack) منتشر شده آمده است: 30 سال پس از اتفاقات فیلم اول، یک «بلید رانر» جدید، پلیس لس آنجلس، افسر کی (Officer K) با بازی رایان گاسلینگ، یک راز مخفی شده را کشف می‌کند که می‌تواند جامعه را به آشوب بکشاند. این اکتشاف کی، او را وارد سفری برای یافتن ریک دکارد می‌کند، یک بلید رانر سابق که 30 سال است ناپدید شده است.

فیلم «بلید رانر2049» طی یک هفته فروش 31 میلیون و 500 هزار دلار فروش داشته و در صدر فروش جدول «باکس آفیس» است.


2-کوه میان ما « The Mountain Between Us»

«کوه میان ما» فیلمی است به کارگردانی هانی ابواسعد که در ۶ اکتبر ۲۰۱۷ از سوی «فاکس قرن بیستم» در ایالات متحده آمریکا منتشر شد و کیت وینسلت، ادریس البا بازیگران آن هستند.

داستان فیلم «کوه میان ما»، روایتگر سقوط هواپیمای کوچک دکتری با نام بن باس با بازی ادریس البا و عکاسی با نام الکس مارتین با بازی کیت وینسلت است. این دو برای زنده ماندن باید در کوهستانی پوشیده از برف با یکدیگر همراه شوند. وقتی آن‌ها پی می‌برند که خبری از گروه‌های امدادی برای نجات‌شان نیست، سفری را برای خارج شدن از کوهستان دور افتاده آغاز می‌کنند. در ادامه می‌توانید تریلر بسیار زیبای این فیلم را در نارون مگ تماشا کنید. با ما همراه باشید.

فیلم «کوه میان ما»، طی یک هفته فروش 1 میلیون و ده هزار دلار فروخته و در رده دوم جدول «باکس آفیس» قرار دارد.


3- آن «it»

«آن» فیلمی ترسناک است به کارگردانی آندرز موسچیتی که بیل اسکارشگورد، فین ولفهارد، سوفیا لیلیس، جیدن لیبرهر و جک دیلن گریز در آن بازی می کنند.

فیلم«آن» بر اساس رمان معروف استیون کینگ ساخته شده، همزمان با امریکای شمالی، در 56 بازار بین‌المللی نیز روی پرده رفته و در سه روز گذشته بیش از 60 میلیون دلار فروش کرده است. کل فروش جهانی «آن» بعد از دو هفته اکران در سینماهای دنیا به بیش از 371 میلیون دلار رسیده است. این فیلم ترسناک تنها با بودجه 35 میلیون دلار مقابل دوربین رفته است.

فیلم«آن» که هفته گذشته و هفته پیش از آن نیز در صدر جدول «باکس آفیس» قرار داشت، این هفته نیز با فروشی بیش 6 میلیون 900 هزار در رده سوم جدول فروش است.


4-تسویه حساب کوچک من « My Little Pony»

هرچند انتظار می‌رفت که انیمیشن My Little Pony شرکت لاینزگیت در آخر هفته نخست خود بتواند از بازار داخلی 10 میلیون دلار کسب کند، اما فروش آن در روز شنبه اندکی کاهش پیدا کرد و این انیمیشن با 8.8 میلیون دلار فروش، به جایگاه چهارم باکس آفیس این هفته بسنده کرد. ا

انیمیشن «تسویه حساب کوچک من» علاوه بر بازار آمریکا، در 49 کشور خارجی نیز بر روی پرده رفت و 3.8 میلیون دلار در آن بازارها (بیشترین بازخورد در کشور آلمان با فروش 676 هزار دلار) فروخت. این انیمیشن به زودی در کشورهای روسیه، فرانسه و بریتانیا بر روی پرده می‌رود.

انیمیشن «تسویه حساب کوچک من» طی یک هفته فروش 8 میلیون و 800 هزار فروخته و در رده چهارم جدول فروش قرار دارد.


5-«کینگز من؛ محفل طلایی»

«کینگز من؛ محفل طلایی»، اثری کمدی، جاسوسی و اکشن است که متیو وان آنرا کارگردانی کرده و جولیان مور، تارون اگرتون

هلی بری، مارک استرانگ و پدرو پاسکال در آن بازی می کنند.

در خلاصه این فیلم آمده است: اِگزی و مرلین عازم ایالات متحده می‌شوند تا با «استیتزمن» متحد شوند، زیرا ستاد کینگزمن توسط مغز متفکری به نام «پاپی» از بین رفته و نابود شده است.

فیلم ««کینگز من؛ محفل طلایی»، طی یک هفته یک میلیون و هشتصد هزار دلار فروخته است.


6- ساخت آمریکا «American Made»

فیلم «ساخت آمریکا»، اثری است به کارگردانی دگ لیمان با بازی تام کروز، سارا رایت، دامنل کلیسون، جیما مایز و جسی پلمونس

این فیلم اثری است در سبک اکشن و در آن به ماجرای قرارداد «مکفارلین» پرداخته شده است. تام کروز در این فیلم نقش خلبانی را در سال 1980 بازی می کند.

فیلم « ساخت آمریکا» طی یک هفته، 8 میلیون دلار فروخته است.


7-لگو نینجاگو « The Lego Ninjago Movie»

فیلم «لگو نینجاگو»، اثری ماجراجویانه در قالب انیمیشن است که چارلی بین به اتفاق باب لوگن، پاول فیشر آنرا نوشته و کارگردانی کرده است.

این انیمیشن درباره شش نوجوان نینجا کار است که زیر نظر استاد نینجا (جکی چان) تمرین می کنند. آنها مراحل سختی را می گذرانند تا سرزمین نینجاها را از دست اژدها نجات دهند.

انیمیشن «لگو نینجاگو» که اکران کوتاه مدتش استقبال مخاطبان را در پی داشته، توانسته 7 میلیون و ششصد هزار دلار در این هفته بفروشد و در رده هفتم جدول «باکس آفیس» بایستد.


8-ویکتوریا و عبدل « Victoria & Abdul »

«ویکتوریا و عبدل»، فیلمی است در ژانر زندگینامه درام به کارگردانی استیون فریرز و نویسندگی لی هال که به تازگی اکران شده و جودی دنچ، علی فضل، ادی ایزارد، عدیل اختر در آن بازی کرده اند.

فیلم «ویکتوریا و عبدل» بر اساس داستانی واقعی از دوستی ملکه ویکتوریا با خدمتگزار هندی اش، عبدالکریم است.

این فیلم طی یک هفته فروش 1 میلیون و چهارصد هزار دلار فروش داشته است.


9-مرگ بازان « Flatliners»

«مرگ‌بازان»، فیلمی است ترسناک و محصول آمریکا که بن ریپلی آنرا نوشته و نیلز آردن کارگردان آن است و الن پیج، دیه‌گو لونا، نینا دوبرو، جیمز نورتون، کیفر ساترلند در آن ایفای نقش می کنند.

«مرگ بازان» دنباله فیلمی است به همین نام که در سال 1990 تولید شده و جوئل شوماخر کارگردان آن بوده و کیفر ساترلند، جولیا رابتز، کوین بیکن، الیور پلات و ویلیام بالدوین بازیگران آن بوده اند و قصه آن درباره نلسون است که چهار تن از دوستان دانشکده ی پزشکی خود را متقاعد می‌کند که به او در کشف اسرار زندگی پس از مرگ کمک کنند. قلب نلسون به مدت یک دقیقه از حرکت می‌ایستد پیش از آنکه دوستانش او را احیا کنند، نلسون تجربه نزدیک به مرگ پیدا می‌کند و چیزهایی را مشاهده می‌کند.

فیلم جدید «مرگ بازان» طی یک هفته فروش به رقمی معادل 8 میلیون و سیصد هزار دلار فروش داشته و در رده نهم جدول «باکس آفیس» است.


10-نبرد جنیست ها

«نبرد جنسیت ها»، فیلمی است به کارگردانی والری فاریس و جاناتان دیتون با بازی اما استون، استیو کارِل، الیزابت شو و سارا سیلورمن

این فیلم، اقتباسی از داستان واقعی مبارزه تنیس بین بیلی جین کینگ و بالی ریگز در سال۱۹۷۳است که در رسانه ها بازتاب گسترده ای داشته است.

فیلم «نبرد جنسیت ها» طی یک هفته، چهار میلیون و 200 هزار دلار فروش داشته و در رده آخر جدول «باکس آفیس» است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲