جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۰۱
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
برندگان چهل و سومین دوره جوایز سالانه انی یکشنبه صبح به وقت ایران در مراسمی در رویال هال دانشگاه یوسی‌ال‌ای در لس آنجلس معرفی شدند و انیمیشن سه‌بعدی "پشت رو" (Inside Out) تولید شرکت پیکسار انیمیشن استودیوز با دریافت 10 جایزه فاتح این جوایز شد.



دیباچه:

"پشت رو" که با نامزدی در 14 بخش پیشتاز نامزدهای این دوره جوایز جامعه بین‌المللی فیلم انیمیشن (ASIFA) بود، جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن را گرفت و در بخش‌های کارگردانی (پیت داکتر)، فیلمنامه (جاش کولی، پیت داکتر و مگ لوفو)، صداپیشه (فیلیس اسمیت)، موسیقی (مایکل جیاکینو)، تدوین، طراحی شخصیت، طراحی صحنه، استوری‌بورد و انیمیشن شخصیت نیز پیروز شد.

دیباچه-انیمیشن


 

داستان "پشت رو" در ذهن دختری 11 ساله به نام رایلی رو می‌دهد که همراه خانواده‌اش در شمال مرکزی آمریکا زندگی می‌کند. وقتی پدر رایلی در سان فرانسیسکو یک کار جدید پیدا می‌کند، او آواره می‌شود و اینجاست که پنج احساس "شادی"، "خشم"، "ترس"، "نفرت" و "غم" می‌کوشند هدایت او را در زندگی به عهده بگیرند. فیلیس اسمیت برنده جایزه بهترین صداپیشه به جای شخصیت "غم" صحبت کرده است.

این فیلم که اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش خارج از مسابقه جشنواره کن به نمایش درآمد، نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن هم هست.

"پشت رو" برای دریافت جایزه انی بهترین فیلم بلند انیمیشن، فیلم‌های "دایناسور خوب" دیگر تولید پیکسار، فیلم استاپ-موشن "آنومالیزا" (Anomalisa) از پارامونت پیکچرز، "فیلم شان گوسفنده" (Shaun the Sheep Movie) از آردمن انیمیشنز که از روی مجموعه تلویزیونی محبوب بریتانیایی ساخته شده و فیلم سه‌بعدی "فیلم پیناتس" (The Peanuts Movie) از بلو اسکای استودیوز و فاکس قرن بیستم را به عنوان رقیب پیش روی خود داشت.

"دایناسور خوب" که در 10 بخش بخت نامزد دریافت جوایز انی بود، در بخش‌های جلوه‌های انیمیشنی پیروز شد و به این ترتیب پیکسار توانست امسال 11 جایزه انی را به خود اختصاص بدهد.

جامعه بین‌المللی فیلم انیمیشن امسال بخش فیلم بلند انیمیشن را به دو قسمت تقسیم کرده است. بخش دوم فیلم بلند انیمیشن-مستقل نام دارد که "پسر و دنیا" اولین جایزه آن را دریافت کرد. هدف از اعطای این جایزه توجه به فیلم‌هایی است که در حوزه محدود اکران شده‌اند. "پسر و جانور"، "پیامبر خلیل جبران" و "وقتی مارنی آنجا بود" دیگر نامزدهای جایزه بهترین فیلم انیمیشن-مستقل بودند.

برندگان جوایز انی و اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن از سال 2001 تا 2006 یکی بودند، اما از آن به بعد اوضاع تغییر کرد. سال 2006 "پایکوبی" جایزه اسکار را برد، اما "ماشین‌ها" برنده جایزه انی شد.

هنرآنلاین نوشت: در چند سال اخیر نیز برنده‌های این دو جایزه تنها در مواردی یکی بوده‌اند. سال گذشته انیمیشن "چگونه اژدهای خود را تربیت کنید 2" تولید دریم‌ورکس انیمیشن برنده جایزه انی بهترین فیلم بلند انیمیشن شد، اما اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن به "قهرمان بزرگ 6" تولید دیزنی رسید.

سال 2013 "یخ‌زده" تولید دیزنی هر دو جایزه را از آن خود کرد. سال 2012 "شجاع" تولید دیزنی برنده اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد، در حالی که "رِک-ایت رالف" فیلم پیروز جوایز انی بود. سال 2011 "رنگو" هر دو جایزه را برد. سال 2010 "چگونه اژدهای خود را تربیت کنید" دریم‌ورکس انیمیشن جایزه انی را به خانه برد، اما "داستان اسباب‌بازی 3" برنده اسکار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲