پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۷۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۱۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
روز هنر مکزیک با حضور نماینده سازمان ملل و سازمان یونسکو در ایران در هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر برگزار می شود.

دیباچه:

بخش بین الملل این دوره از جشنواره میزبان نمایشگاه آثار هنری کشور مکزیک با موضوع نور است که در آن آثار نقاشی، عکس و آثار حجمی سه هنرمند مکزیکی خوسه پوسادا، تینا مودوتی و گابریلا رودریگز به نمایش درآمده است.

poster 8th fajr 02.indd



به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی تجسمی فجر، روز هنر مکزیک ،20 بهمن ماه با حضور گابریلا رودریگز هنرمند مکزیکی در ایران و جمعی از سفرای کشورهای خارجی، مسوولان فرهنگی و هنری کشور و هنرمندان در فرهنگستان هنر برگزار می شود.
در این مراسم سفیر کشور مکزیک و نماینده سازمان ملل درباره سال نور که از سوی سازمان ملل نام گذاری شده و آثار هنرمندان مکزیکی با این موضوع در جشنواره تجسمی فجر به نمایش در آمده به سخنرانی خواهند پرداخت.
همچنین گابریلا رودریگز هنرمند مکزیکی درباره آثار خود در نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر سخنرانی خواهد کرد و مجتبی آقایی نیز درباره آثار عکس هنرمند فقید مکزیکی تینا مودتی به ارائه توضیحاتی می پردازد.
روز هنر مکزیک روز سه شنبه 20 بهمن ماه ساعت 17 در سالن ایران فرهنگستان هنر در کنار نمایشگاه هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر برگزار خواهد شد.

**مراسم تجلیل از هنرمندان عرصه تجسمی به تعویق افتاد
مراسم تجلیل از 25 هنرمند عرصه هنرهای تجسمی کشور که قرار بود امروز 18 بهمن ماه در فرهنگستان هنر برگزار شود به تعویق افتاد.
به گزارش روابط عمومی هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر؛ 18 بهمن ماه قرار بود به مناسبت نام گذاری ایام یوم الله دهه فجر، به نام 'انقلاب اسلامی، معنویت گرایی، حاکمیت ارزش ها، فرهنگ و تمدن نوین اسلامی' از هنرمندان باسابقه عرصه هنرهای تجسمی سراسر کشور که موفق به دریافت درجه یک هنری کشور (معادل دکتری) شده اند، طی مراسمی تجلیل به عمل آید که این مراسم به دلیل حضور جامعه هنری در مرقد امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با امام راحل به تعویق افتاد و بزودی زمان و مکان آن اعلام خواهد شد.
همچنین زمان مراسم گشایش نمایشگاه بخش امام رضا (ع) ارادت دیرین هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر که مقرر بود ساعت 20 امروز 18 بهمن در موزه هنرهای فلسطین فرهنگستان هنر برگزار شود به ساعت 17 تغییر کرد.
این نمایشگاه با آثاری از موزه آستان قدس رضوی و موزه ملک به مناسبت هشتمین دوره برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر برپا می شود.
هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در این دوره با رویکرد هنر معاصر برپا شده است و از 9 تا 17 اسفندماه در موسسه فرهنگی هنری صبا میزبان علاقه مندان است.
ایرنا نوشت: این رویداد هنری علاوه بر بخش نمایشگاهی در بخش های جنبی میزبان آثار بخش مفاخر، آرتکس، همایش، فیلم مستند تجسمی، نمایشگاه بخش امام رضا (ع)، هنر مقاومتی و هنر ملی است.
هشتمین جشنواره بین المللی تجسمی فجر به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دبیرکلی مجتبی آقایی در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲