جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۷۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ : ۱۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
بازیگر فیلم گشت 2 گفت: فیلم طاقباز یک نوع ماراتن بازیگری برای همه اعضا بود زیرا فیلمبرداری را بدون کات باید ادامه می‌دادیم. در این بین بازیگران کار سختی داشتند و باید در طول کار تمام توانایی خود در حفظ دیالوگ و تنظیم با نور و صدا و صحنه را به رخ می‌کشیدند.

به گزارش دیباچه، مهدی ماهانی بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی فیلم سینمایی "گشت 2" را روی پرده اکران داشته است، درخصوص آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: بعد از اکران گشت 2، به تازگی بازی در فیلم سینمایی "طاقباز" به نویسندگی و کارگردانی شهرام اسدزاده را پشت سرگذاشته‌ام.

وی درباره نقش خود در این فیلم افزود: شخصیت من در این فیلم کاراکتری کاملاً نامتعارف بود. به این معنی که از یک شخصیت نرمال و معمولی که زندگی عادی را دنبال می‌کند بسیار فاصله داشت. در این فیلم نقش فردی معتاد به شیشه را ایفا می‌کنم که به علت مصرف شدید مواد مخدر قدرت تشخیص و تفکیک واقعیت و خیال را از دست داده، دچار مشکلات عصبی شده و همواره در توهم زندگی می‌کند.

مهدی ماهانی در ماراتن «طاقباز»، شیشه ای شد

بازیگر فیلم "گشت 2" چگونگی رسیدن به نقش یک معتاد را اینگونه توصیف کرد: برای رسیدن به این نقش، از نزدیک افرادی که با اعتیاد در رابطه هستند را ملاقات و به خوبی آنها را نظاره کرده و با آنها ارتباط برقرار کردم. سعی کردم اول در کنار آدمهایی قرار بگیرم که مصرف کننده هستند و در دام اعتیاد قرار گرفته اند. با توجه به شخصیتی که در فیلمنامه به من محول شده بود مرحله به مرحله به این آدم‌ها نزدیک شده و حدود یک ماه با دو نفر از آنها رفت و آمد کردم تا طرز صحبت کردن و راه رفتن و خلقیات آنها را به خوبی درک کنم. همین اتفاق باعث شد ایده‌های فراوانی برای ایفای این نقش به ذهن من برسد.

وی ساخت فیلم طاقباز را پروسه‌ای بسیار سخت دانست و ادامه داد: طاقباز اتفاق پیچیده‌ای بود و همواره به تمرین نیاز داشت. هر سکانس از فیلم به مدت یک روز با بازیگردان تمرین می‌شد و روز بعد با دوستان صحنه و گریم زمان تعویض لباس و گریم را در حین فیلمبرداری تمرین می‌کردیم زیرا در این فیلم شکست زمانی وجود داشت و به گذشته می‌رفتیم و باز به زمان حال برمی‌گشتیم. تعویض لباس‌ها و گریم در حین فیلمبرداری سکانس عوض می‌شد و این یکی از نکاتی چالش برانگیز طاقباز برای همه عوامل بود.

بازیگر فیلم "انتهای خیابان هشتم" در همین راستا تاکید کرد: هفتاد سکانس را به این حالت تمرین کردیم و تمرینات ما بیش از دو ماه به طول انجامید. این فیلم یک نوع ماراتن بازیگری برای همه اعضا بود زیرا فیلمبرداری را بدون کات باید ادامه می‌دادیم. در این بین بازیگران کار سختی داشتند و باید در طول کار تمام توانایی خود در حفظ دیالوگ و تنظیم با نور و صدا و صحنه را به رخ می‌کشیدند.

ماهانی طاقباز را تجربه‌ای متفاوت خواند و خاطرنشان کرد: حقیقتاً فیلم طاقباز برای همه ما یک ماراتن سینمایی بود. به شخصه این فیلم را یکی از فیلم‌های سخت و موفق سینمایی سال گذشته ایران می‌دانم که بدون شک در جشنواره‌های داخلی و خارجی نگاه مثبتی به آن خواهد شد.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲